Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla Macillisová Tematický celek Management Ročník 4. ročník Datum tvorby 5. 6. 2012 Anotace výklad nové látky s problémovými otázkami Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Marketingový mix

3 - čtyři nástroje pro marketingové činnosti Označení jako 4P Výrobek (Product) Cena (Price) Propagace (Promotion Distribuce (Place) Někdy se rozšiřují o obal (Pack) a lidi (People)

4 Výrobek (1P) - je cokoliv, co firma nabízí zákazníkovi k uspokojení jeho potřeb Jádro Rozšířený výrobek Vlastní výrobek Jádro obal design kvalita značka instalace záruka servis úvěr/leasing

5 Obal výrobku - důležitá součást výrobku Funkce obalu: I.ochranná II.propagační III.informační IV.rozlišovací V.manipulační VI.ekologická Značka výrobku - je označením, pod kterým se výrobek nebo služba prodává Kmenová značka mnoho výrobků Individuální značka každý výrobek má individuální značku Značka výrobce prodává se pod označením výrobce Značka obchodu určuje si maloobchod 3.3. 4.4. 5.5. 6.6.

6 Ochranná známka - registrovaná značka s právní ochranou Nejstarší česká grafická ochranná známka (1893) – logo Poldiny Huti (Poldi Kladno) Druhá nejstarší je grafická známka – kresba slona (1896) – největší středoevropský výrobce školních a výtvarných potřeb KOH-I-NOOR (České Budějovice) 7.7. 8.8.

7 Funkce ochranné známky 1.Rozlišovací 2.Ochranná 3.Monopolizační 4.Propagační Druhy registrace ochranné známky 1.národní – probíhá v určité zemi 2.mezinárodní – probíhá po celém světě 3.unijní – registrace v Evropské unii Světová organizace duševního vlastnictví (WIPO, World Intellectual Property Organization) – založena 1967 a od 1974 specializovaná agentura OSN. Sídlí v Ženevě a v současnosti má 184 členských států světa. 9.9.

8 Cena (2P) - vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby Cenové strategie A.Skimming – to skim („slíznout smetanu z mléka“) - získat co největší zisk pro firmu z tržního podílu - cena vychází z image, kvality, ojedinělosti výrobku B.Pronikání - penetration pricing - stanovit co nejnižší cenu na přilákání zákazníků C.Psychologie ceny a cenové triky - ceny končící na 9 - cenové řady - procentní sleva - sezonní výprodeje - prestižní cena 10.

9 Distribuce (3P) - veškeré činnosti společnosti, které činí produkt nebo službu dostupnou zákazníkovi Velkoobchod - firma, která nakupuje zboží od výrobců za účelem dalšího prodeje Typy velkoobchodů a)tradiční – nakupuje na fakturu a prodává dál b)velkoobchod s doplňkovými službami – např. poskytování úvěru c)Cash & Carry – prodává drobným obchodníkům při placení v hotovosti d)agenti a komisionáři – nevlastní prodávané zboží, zprostředkovávají prodej určitého zboží První obchodní dům Makro otevřen v r. 1968 v Amsterodamu. V ČR patří do sítě Makro Cash & Carry 12 velkoobchodů. 11.

10 Maloobchod - firma, která prodává zboží koncovému zákazníkovi Rozlišujeme: a)pultový prodej b)samoobslužný prodej c)ambulantní prodej d)zásilkový prodej e)internetový prodej Typy maloobchodních jednotek: 1.Prodejna se zbožím denní potřeby – Jednota, Pramen, večerky, … 2.Specializovaná prodejna – knihkupectví, hračkářství, drogerie, … 3.Specializovaná velkoprodejna – Ikea, Kika,Asko, … 4.Hobbymarket – OBI, Baumax, Globus, … 5.Supermarket – Billa, Albert, Spar, Terno, … 6.Hypermarket – Tesco, Interspar, Hypernova, Kaufland, …

11 Propagace (4P) - zahrnuje aktivity určené ke komunikaci se zákazníky Propagační mix 1.reklama – placená neosobní komunikace pro ovlivnění nákupního chování 2.podpora prodeje – představuje motiv prodeje 3.public relations – získání porozumění a podpory lidí 4.přímý marketing – přímý kontakt mezi zadavatelem a adresátem 5.osobní prodej – tváří v tvář, je možná zákazníkova zpětná reakce Podpora prodeje – vzorky (kosmetika) Public relations – ukázka ve filmu Smrt krásných srnců Přímý marketing – prodej poštou, TV shop, Telemarketing Reklama – noviny, časopisy, rozhlas, televize 12.

12 Zdroje: 1. Ing. Marek Moudrý: Marketing – základy marketingu 2. Ing. Jaroslav Zlámal, P.D., Ing. Zdeněk Mendl: Ekonomie nejen k maturitě – Ekonomika podniku 3. AUTOR NEUVEDEN. www.adidas-info.cz [online]. Dostupný na WWW:. 4. AUTOR NEUVEDEN. logos.wikia.com [online]. Dostupný na WWW:. 5. AUTOR NEUVEDEN. www.seeklogo.com [online]. Dostupný na WWW:. 6. AUTOR NEUVEDEN. www.bkstudanka.cz [online]. Dostupný na WWW:. 7. AUTOR NEUVEDEN. www.hornictvi.info [online]. Dostupný na WWW:. 8. AUTOR NEUVEDEN. www.koh-i-noor.cz [online].Dostupný na WWW:. 9. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. Dostupný na WWW:. 10. MIROSLAV KOŠA. www.google.cz [online]. Dostupný na WWW:. 11. DENÍK/DAVID TANEČEK. zdarsky.denik.cz [online].Dostupný na WWW:. 12. AUTOR NEUVEDEN. www.xparfemy.cz [online]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla."

Podobné prezentace


Reklamy Google