Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla Macillisová Tematický celek Management Ročník 4. ročník Datum tvorby Anotace výklad nové látky s problémovými otázkami Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Marketingový mix

3 - čtyři nástroje pro marketingové činnosti Označení jako 4P Výrobek (Product) Cena (Price) Propagace (Promotion Distribuce (Place) Někdy se rozšiřují o obal (Pack) a lidi (People)

4 Výrobek (1P) - je cokoliv, co firma nabízí zákazníkovi k uspokojení jeho potřeb Jádro Rozšířený výrobek Vlastní výrobek Jádro obal design kvalita značka instalace záruka servis úvěr/leasing

5 Obal výrobku - důležitá součást výrobku Funkce obalu: I.ochranná II.propagační III.informační IV.rozlišovací V.manipulační VI.ekologická Značka výrobku - je označením, pod kterým se výrobek nebo služba prodává Kmenová značka mnoho výrobků Individuální značka každý výrobek má individuální značku Značka výrobce prodává se pod označením výrobce Značka obchodu určuje si maloobchod

6 Ochranná známka - registrovaná značka s právní ochranou Nejstarší česká grafická ochranná známka (1893) – logo Poldiny Huti (Poldi Kladno) Druhá nejstarší je grafická známka – kresba slona (1896) – největší středoevropský výrobce školních a výtvarných potřeb KOH-I-NOOR (České Budějovice)

7 Funkce ochranné známky 1.Rozlišovací 2.Ochranná 3.Monopolizační 4.Propagační Druhy registrace ochranné známky 1.národní – probíhá v určité zemi 2.mezinárodní – probíhá po celém světě 3.unijní – registrace v Evropské unii Světová organizace duševního vlastnictví (WIPO, World Intellectual Property Organization) – založena 1967 a od 1974 specializovaná agentura OSN. Sídlí v Ženevě a v současnosti má 184 členských států světa. 9.9.

8 Cena (2P) - vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby Cenové strategie A.Skimming – to skim („slíznout smetanu z mléka“) - získat co největší zisk pro firmu z tržního podílu - cena vychází z image, kvality, ojedinělosti výrobku B.Pronikání - penetration pricing - stanovit co nejnižší cenu na přilákání zákazníků C.Psychologie ceny a cenové triky - ceny končící na 9 - cenové řady - procentní sleva - sezonní výprodeje - prestižní cena 10.

9 Distribuce (3P) - veškeré činnosti společnosti, které činí produkt nebo službu dostupnou zákazníkovi Velkoobchod - firma, která nakupuje zboží od výrobců za účelem dalšího prodeje Typy velkoobchodů a)tradiční – nakupuje na fakturu a prodává dál b)velkoobchod s doplňkovými službami – např. poskytování úvěru c)Cash & Carry – prodává drobným obchodníkům při placení v hotovosti d)agenti a komisionáři – nevlastní prodávané zboží, zprostředkovávají prodej určitého zboží První obchodní dům Makro otevřen v r v Amsterodamu. V ČR patří do sítě Makro Cash & Carry 12 velkoobchodů. 11.

10 Maloobchod - firma, která prodává zboží koncovému zákazníkovi Rozlišujeme: a)pultový prodej b)samoobslužný prodej c)ambulantní prodej d)zásilkový prodej e)internetový prodej Typy maloobchodních jednotek: 1.Prodejna se zbožím denní potřeby – Jednota, Pramen, večerky, … 2.Specializovaná prodejna – knihkupectví, hračkářství, drogerie, … 3.Specializovaná velkoprodejna – Ikea, Kika,Asko, … 4.Hobbymarket – OBI, Baumax, Globus, … 5.Supermarket – Billa, Albert, Spar, Terno, … 6.Hypermarket – Tesco, Interspar, Hypernova, Kaufland, …

11 Propagace (4P) - zahrnuje aktivity určené ke komunikaci se zákazníky Propagační mix 1.reklama – placená neosobní komunikace pro ovlivnění nákupního chování 2.podpora prodeje – představuje motiv prodeje 3.public relations – získání porozumění a podpory lidí 4.přímý marketing – přímý kontakt mezi zadavatelem a adresátem 5.osobní prodej – tváří v tvář, je možná zákazníkova zpětná reakce Podpora prodeje – vzorky (kosmetika) Public relations – ukázka ve filmu Smrt krásných srnců Přímý marketing – prodej poštou, TV shop, Telemarketing Reklama – noviny, časopisy, rozhlas, televize 12.

12 Zdroje: 1. Ing. Marek Moudrý: Marketing – základy marketingu 2. Ing. Jaroslav Zlámal, P.D., Ing. Zdeněk Mendl: Ekonomie nejen k maturitě – Ekonomika podniku 3. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW:. 4. AUTOR NEUVEDEN. logos.wikia.com [online]. Dostupný na WWW:. 5. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW:. 6. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW:. 7. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW:. 8. AUTOR NEUVEDEN. [online].Dostupný na WWW:. 9. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. Dostupný na WWW:. 10. MIROSLAV KOŠA. [online]. Dostupný na WWW:. 11. DENÍK/DAVID TANEČEK. zdarsky.denik.cz [online].Dostupný na WWW:. 12. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla."

Podobné prezentace


Reklamy Google