Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor"— Transkript prezentace:

1 VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla Macillisová Tematický celek Management Ročník 4. ročník Datum tvorby Anotace výklad nové látky s problémovými otázkami Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Marketingový mix

3 Marketingový mix Výrobek (Product) Cena (Price) Distribuce (Place)
- čtyři nástroje pro marketingové činnosti Označení jako 4P Výrobek (Product) Cena (Price) Distribuce (Place) Propagace (Promotion Někdy se rozšiřují o obal (Pack) a lidi (People)

4 Výrobek (1P) - je cokoliv, co firma nabízí zákazníkovi k uspokojení jeho potřeb Jádro Rozšířený výrobek Vlastní výrobek instalace záruka servis úvěr/leasing obal design kvalita značka Jádro

5 Obal výrobku Značka výrobku Funkce obalu: ochranná propagační
- důležitá součást výrobku Funkce obalu: ochranná propagační informační rozlišovací manipulační ekologická Značka výrobku - je označením, pod kterým se výrobek nebo služba prodává Individuální značka každý výrobek má individuální značku Kmenová značka mnoho výrobků 4. 3. Značka výrobce prodává se pod označením výrobce Značka obchodu určuje si maloobchod 5. 6.

6 Ochranná známka - registrovaná značka s právní ochranou
Nejstarší česká grafická ochranná známka (1893) – logo Poldiny Huti (Poldi Kladno) 7. Druhá nejstarší je grafická známka – kresba slona (1896) – největší středoevropský výrobce školních a výtvarných potřeb KOH-I-NOOR (České Budějovice) 8.

7 Funkce ochranné známky
Rozlišovací Ochranná Monopolizační Propagační Druhy registrace ochranné známky národní – probíhá v určité zemi mezinárodní – probíhá po celém světě unijní – registrace v Evropské unii Světová organizace duševního vlastnictví (WIPO, World Intellectual Property Organization) – založena 1967 a od 1974 specializovaná agentura OSN. Sídlí v Ženevě a v současnosti má 184 členských států světa. 9.

8 Cena (2P) Cenové strategie Skimming
- vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby Cenové strategie Skimming – to skim („slíznout smetanu z mléka“) - získat co největší zisk pro firmu z tržního podílu - cena vychází z image, kvality, ojedinělosti výrobku Pronikání - penetration pricing - stanovit co nejnižší cenu na přilákání zákazníků Psychologie ceny a cenové triky - ceny končící na 9 - cenové řady - procentní sleva - sezonní výprodeje - prestižní cena 10.

9 Distribuce (3P) Velkoobchod
- veškeré činnosti společnosti, které činí produkt nebo službu dostupnou zákazníkovi Velkoobchod firma, která nakupuje zboží od výrobců za účelem dalšího prodeje Typy velkoobchodů tradiční – nakupuje na fakturu a prodává dál velkoobchod s doplňkovými službami – např. poskytování úvěru Cash & Carry – prodává drobným obchodníkům při placení v hotovosti agenti a komisionáři – nevlastní prodávané zboží, zprostředkovávají prodej určitého zboží První obchodní dům Makro otevřen v r. 1968 v Amsterodamu. V ČR patří do sítě Makro Cash & Carry 12 velkoobchodů. 11.

10 Maloobchod - firma, která prodává zboží koncovému zákazníkovi
Rozlišujeme: pultový prodej samoobslužný prodej ambulantní prodej zásilkový prodej internetový prodej Typy maloobchodních jednotek: Prodejna se zbožím denní potřeby – Jednota, Pramen, večerky, … Specializovaná prodejna – knihkupectví, hračkářství, drogerie, … Specializovaná velkoprodejna – Ikea, Kika,Asko, … Hobbymarket – OBI, Baumax, Globus, … Supermarket – Billa, Albert, Spar, Terno, … Hypermarket – Tesco, Interspar, Hypernova, Kaufland, …

11 Propagace (4P) - zahrnuje aktivity určené ke komunikaci se zákazníky
Propagační mix reklama – placená neosobní komunikace pro ovlivnění nákupního chování podpora prodeje – představuje motiv prodeje public relations – získání porozumění a podpory lidí přímý marketing – přímý kontakt mezi zadavatelem a adresátem osobní prodej – tváří v tvář, je možná zákazníkova zpětná reakce Public relations – ukázka ve filmu Smrt krásných srnců Přímý marketing – prodej poštou, TV shop, Telemarketing Reklama – noviny, časopisy, rozhlas, televize Podpora prodeje – vzorky (kosmetika) 12.

12 Zdroje: 1. Ing. Marek Moudrý: Marketing – základy marketingu
2. Ing. Jaroslav Zlámal, P.D., Ing. Zdeněk Mendl: Ekonomie nejen k maturitě – Ekonomika podniku 3. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW: < 4. AUTOR NEUVEDEN. logos.wikia.com [online]. Dostupný na WWW: < 5. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW: < 6. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW: < 7. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW: < 8. AUTOR NEUVEDEN. [online].Dostupný na WWW: < 9. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. Dostupný na WWW: < 10. MIROSLAV KOŠA. [online]. Dostupný na WWW: < 11. DENÍK/DAVID TANEČEK. zdarsky.denik.cz [online].Dostupný na WWW: < 12. AUTOR NEUVEDEN. [online]. Dostupný na WWW: <


Stáhnout ppt "VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor"

Podobné prezentace


Reklamy Google