Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Klient finančních institucí v digitálním věku. Hranice mezi technologiemi, produkty a řešením se stírají…

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Klient finančních institucí v digitálním věku. Hranice mezi technologiemi, produkty a řešením se stírají…"— Transkript prezentace:

1 Klient finančních institucí v digitálním věku

2 Hranice mezi technologiemi, produkty a řešením se stírají…

3 Digitální svět začíná být všudypřítomný…

4 55% nákupů finančních produktů je ovlivněno průzkumem na internetu. Toto procento bude narůstat. 55% 72% Zastoupení online a offline v nákupním procesu finančních produktů.

5 44% nakupujících změnilo názor na nakupovanou značku po průzkumu na internetu Lidé masově používají internet k průzkumu a na jeho základě mění rozhodnutí o nákupu finančních produktů

6 Jaké cíle má vaše digitální kanály? Time / insight Customer Value Acquisition / Activating Analytical insight Welcome program Acquire prospect Pro-activity based on events: - Lifetime - Usage/purchase - Behaviour - Critical Churn Prevention / Attrition Cancellation Up-sell / X-sell Service/advice Development Harvest Win Back Behaviour Scoring Response rates Entry Scoring Contact Policy Fraud Detection Segmentation Risk based pricing X Sell / Up Sell Credit / Collections Churn Propensity Churn Segmentation Satisfaction score

7 Akvizice versus retence Dle výzkumu 90% klientů banky nesleduje homepage, ale jde přímo do internet banking & klientské zóny

8 Uživatelé vybírají jen to, co je zajímá Lidé online trpí slepotou na informace, které je nezajímají (příklad online banking versus reklama na titulní stránce banky) Shromažďují se pouze na svých oblíbených místech Úspěšná komunikace online – jít za lidmi Není cestou vytvářet novou komunitu, ale zapojit se do stávající

9 Co je dnes pro lidi banka?

10 Být velkým už nestačí Podíval jsem se na stránku, kterou jsem neplánoval, protože byla na jednom z prvních míst Internet a sociální média mi ukázalo značky, které jsem předtím neznal Očekávám, že nejlepší značky budou soustavně na prvních příčkách a aktivní na sociálních médiích Banky v ČR? Market Share? 3,5 mil. českých fanoušků to vidí jinak… Statistiky portál Socialbakers.com

11 Porovnání popularity hledání některých bank

12 Být tam, kde lidé jsou, s tím, co potřebují Holandská Poštovní banka byla první finanční instituce, která se přiblížila nové generaci a využila Instant Messenger MSN o chatování o zůstatku, posledních 5 transakcích a dalších otázkách Mobil banking National Bank of Kuwait

13 Jsme připraveni na nové zákazníky? Evoluce za posledních 30 let – od zadávání ke sdílení…

14 Banka web 2.0

15 Příklad psychologie online na knihách… Stará dobrá kniha Náhrada?

16 Digitální kanály dnes : Uspokojování potřeb? Nebo predikce potřeb?

17 Potřeby se dají vytvářet, stimulovat…

18 Identifikace potřeb Integrací prodejních nástrojů s komunitami mohou banky vytěžovat zatím stále obtížně dostupné oblasti Komunita ojetin Komunita realit Poptávka Potřeba nemovitosti Nabídka Nabídka nemovitostí Potřeba ojetého motocyklu/ automobilu Nabídka ojetin Hypotéka Úvěr Banka

19 Změna posunu v reklamní komunikaci Tradiční kampaň Interakce v reálném čase Kampaň řízená událostí (Event driven) Z pohledu zákazníka Iniciovaná společností, řízená marketingem „rušivá“ „příhodná“ Řízená zákazníkem „patřičná“ Iniciovaná zákazníkem Řízená vztahem Úspěšnost 20% 3% 40% Zdroj: Gartner, “Leveraging Customer Insight…”

20 Digitál: ovládněte všechny kanály Placená média Display reklama Placené vyhledávání Video reklama Reklama v mobilu Offline: Print & TV Získaná média Sociální média Facebook. Twitter, Google+… YouTube kanály Blogy Partnerské weby & Aliance Vlastněná média Webové stránky firmy Portály Microsites Mobilní stránka Fanoušci „Cizinci“ Zákazníci

21 Kritická masa pro technologie…

22 Mýtus: nová média jsou levná Každá kvalitně vytvořená a především udržovaná věc něco stojí… Příklad komerční prezentace na Facebooku profilu, který je k ničemu… dokonce škodí

23 Buďte na úrovni i vizuálně a obsahově…

24 Standardní push-marketing nefunguje Sociální sítě jsou privátní zóna…

25 Obsah = digitální návnada

26 Zapojte uživatele…

27 Buďte proklientští a zajímaví

28

29 Najděte téma, potěšte…

30 Usnadňujte lidem život…

31 Buďte odvážní! Zlatá Effie 2011

32 Naslouchejte… 32

33 Výzva: Direct marketing do Internetu!

34 Segmentace obsahu a remarketing Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Ohne Punkt und Komma. Trotzdem kann man Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Ohne Punkt und Komma. Trotzdem kann man Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. D as ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Ohne Punkt und Komma. Trotzdem kann man Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Ohne Punkt und Komma. Trotzdem kann man Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. D as ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Ohne Punkt und Komma. Trotzdem kann man Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Ohne Punkt und Komma. Trotzdem kann man Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. D as ist irgendein Text. Das ist irgendein Text. Ohne Punkt und Komma. Trotzdem kann man databáze transakční data & registrace callcentrum leady akvizice návštěvníci jsou segmentováni dle chování a dle dat web nebo facebook – produkt1 a produkt2 remarketing Reklama dle předchozí historie

35 Case study: Segmentace PaySec

36 Projekt Strategie a realizace komunikace internetového platebního nástroje KlientPoštovní spořitelna OblastFinanční služby RealizaceOd dubna 2008 Cílová skupina Všichni uživatelé internetu, kteří provádějí online nákupy. Cíl Uvedení nového, na českém trhu unikátního, platebního nástroje pro platby na internetu a získat v pilotní fázi 10.tis registrací a max.rozšíření mezi e- shopy. Komunikačné kanály Pouze online média, viral videa,speciální PR, cílené segmentované formáty ve vyhledavačích, display i na Facebooku. Kompletní zajištění partner managementu. Výsledky K začátku roku – o více než 50% splněn cíl, získání 150 partnerů (e- shopů). Získání ceny IEA a Grand Prix IEA za rok Koncept získal ocenění Internet Effectiveness Award a cenu Grand Prix 2008

37 Konejte jinak a efektivně: Bankovnictví Jedna z celosvětově známých investičních bank umístila analytický software Customer Experience Analytics na své korporátní webové stránky Bannery a kampaně na různých finančních serverech Komunikace byla netransakční, primárním cílem kampaní bylo dostat zákazník do sekce „investor relations“ Cíl projektu:  Zjistit hodnotu potenciálních zákazníků, kteří k nim chodí na web  Změřit úspěšnost internetových kampaní – kolik reálných obchodů přinesly?

38 Konejte jinak a efektivně: Bankovnictví Sběr veškerých dat během kampaně Score pro každou událost Dlouhodobý „life-cycle“ scoring potenciálních zákazníků v několika kategoriích  Pochází z jednoho z cílených finančních center – 1 bod  Patří do top 25 investičních bank – 3 body  Čas na síti – počet stránek, doba – 4 úrovně (-5 do 5 bodů)  Počet návštěv a frekvence – 4 úrovně  Registrace – 10 bodů  Vyžádání newsletteru - 2 body Analýza s cílem pochopit reálný obchodní přínos  Rozdělení do segmentů  Kanály/bannery.... Výsledky Optimalizace online kampaní Snížení výdajů o 15% Zacílení vysoce potenciálních zákazníků Po 3 měsících: 300% nárůst ROI Prestižní stránky s vysokým počtem návštěvníků vs. kvalita dodaných kontaktů a obchodů

39 Odlište se!

40 Nová reklama: být užitečný nebo zábavný Příklad: Slovenské plynárny nejsou fanouškovské téma, jejich podpora obnovy památek ano

41 Izraelská banka & 1milion důvodů Propojit filantropické aktivity banky s jejich digital komunikační strategií Posílit vnímání banky jako inovativní a současně kredibilní Fáze 1: výzva pro neziskovky k přihlášce soutežních videí – Fáze 2: hlasování – zapojení a aktivace veřejnosti Fáze 3: vyhlášení vítězů

42 Co je to? Produkt, řešení nebo pomoc?

43 Značka také musí v nové době bavit! Nissan & prokletí Ponyho 12mil zobrazení/měsíc “shares” na Youtube, Facebooku a Twitteru komentářů k videu

44 Navštivte mě v kavárně Dark Side Tomáš Jindříšek Managing Partner Dark Side a.s. Malá Štupartská


Stáhnout ppt "Klient finančních institucí v digitálním věku. Hranice mezi technologiemi, produkty a řešením se stírají…"

Podobné prezentace


Reklamy Google