Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jihočeský koordinátor dopravy 1. 2 Dopravní obslužnost Jihočeského kraje 2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jihočeský koordinátor dopravy 1. 2 Dopravní obslužnost Jihočeského kraje 2014."— Transkript prezentace:

1 Jihočeský koordinátor dopravy 1

2 2 Dopravní obslužnost Jihočeského kraje 2014

3 Jihočeský kraj charakteristika z hlediska dopravní obslužnosti stav k ČRJč. kraj%pořadí rozloha území (km 2 ) ,8 2. obyvatelstvo (tis.obyvatel) ,0 7. hustota osídlení (obyvatel/km 2 ) 133,3 63,2 47, rozmístění sídel = větší přepravní vzdálenost - charakteristika kraje (400 – 600 m. n. m., klimatické podmínky) - příhraniční území – 323 km hranic s Německem a Rakouskem - nižší přepravní toky = nižší tržby z přepravy - sezónnost cestovního ruchu » NEZBYTNOST RACIONALIZACE VEŘEJNÉ DOPRAVY !

4 Seznam smluvních dopravců počet dopravců v roce 2014: 3 drážní doprava, 11 linková doprava Silniční dopravciDrážní dopravci ČSAD JIHOTRANS a.s. České dráhy a.s. ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. Jindřichohradecké místní dráhy a.s. ICOM transport, ČSAD Jindřichův Hradec a.s. Dopravní podnik města České Budějovice a.s. (trolejbusy) DOPRAVA ZÁRUBA M&K s.r.o. (do ) ČSAD STTRANS a.s. COMETT PLUS s.r.o. Josef Štefl – tour RAMVEJ BUS s.r.o. (do ) Dopravní podnik Města Vlachovo Březí s.r.o. Dopravní podnik města České Budějovice a.s. ICOM transport Jihlava a.s. ČSAD autobusy Plzeň a.s. (do ) Veolia Transport Praha s.r.o. Znojemská dopravní společnost – PSOTA s.r.o. BK BUS s.r.o. (do )

5 Vývoj dopravních výkonů v Jihočeském kraji dle jednotlivých smluvních dopravců (tis. ujkm) bez výkonů MHD Tábor a MHD Strakonice hrazených JčK Dopravce pl.2014 ČSAD Jihotrans a.s ČSAD Autobusy České Budějovice a.s ČSAD Jindřichův Hradec a.s.(ICOM transport) ČSAD STTRANS a.s Doprava Záruba M&K, s.r.o. (do , dále ČSAD Autobusy) xxx COMETT PLUS s.r.o Josef Štefl - tour RAMVEJ BUS s.r.o. (do dále ČSAD Autobusy) xxx ICOM transport Jihlava a.s Veolia Transport Praha s.r.o DPM Vlachovo Březí s.r.o ČSAD autobusy Plzeň a.s. (do ukončeno) xxx Znojemská dopravní společnost - PSOTA s.r.o BK BUS s.r.o. (do )- ukončeno) 0,5 xxx DPM České Budějovice a.s CELKEM Celkový nárůst dopravních výkonů od roku 2005 o 4,4 %. Od roku 2010 nárůst – náhrada nedostatečně využívaných regionálních vlaků v souběhu s autobusovými linkami (Dívčice – Netolice, Číčenice – Týn n/Vlt., selektivně Dačice – Slavonice )

6 Vývoj dopravních výkonů v Jihočeském kraji dle dopravců - železniční doprava (tis. vlkm) Dopravce pl.2014 ČD, a.s JHMD a.s CELKEM U železniční dopravy je objem výkonů od roku 2008 snižován v důsledku skokového nárůstu úhrady prokazatelné ztráty ČD (změna dopravního konceptu – náhrada vlaků autobusy) Od roku 2005 do r došlo ke snížení výkonů železniční dopravy o 16,5 % 6

7 Vývoj dotací z veřejných rozpočtů Jihočeského kraje na jednici výkonu linková doprava = Kč/ujkm železnice (ČD) = Kč/vlkm Dotace na km pl.2014 linková osobní doprava17,7018,1518,6518,8920,2719,2719,4720,9921,4621,75 ČD46,0247,6149,4750,9987,0795,0497,7899,16102,30112,01 Vzhledem k nákladovosti jednotlivých druhů dopravy bude při zajišťování DO důsledně zvažována potřeba kapacity dopravních prostředků ve vztahu k frekvenci cestujících V odůvodněných případech je zvažována veřejná linková doprava jako náhrada za dopravu železniční (přímý souběh, nízká frekvence) Rozevírají se nůžky poměru dotací na jednici výkonu do železniční dopravy ve vztahu k dopravě linkové - ČD dominantní dopravce = 21 % výkonů, ale 57 % dotací ! 7

8 Vývoj výdajů na zajištění DO v Jihočeském kraji (tis. Kč) Rok pl.2014 linková osobní doprava drážní doprava (*) (*) (*) (*) (*) (*) CELKEM Financování prokazatelné ztráty přešlo na kraje od roku 2005 Hlavní příčiny růstu výdajů veřejné linkové dopravy: nárůst nákladů na pohonné hmoty, odpisy, přímé mzdy řidičů Skokový nárůst u železniční dopravy 2008/2009: odstranění křížového financování ztráty osobní železniční dopravy ze zisku nákladní dopravy a potřeba vytvořit podmínky pro modernizaci vozového parku v r odpisy nových vozidel RegioPanter (4 jednotky) tis.Kč Od roku 2009 je financování prokazatelné ztráty železnice dvousložkové, z prostředků státu (cca 1/3) a z prostředků kraje (cca 2/3) prokazatelné ztráty dopravců (*)Stát dotoval regionální železniční dopravu v r.2009 příspěvkem ve výši 185 mil.Kč, od roku 2010 řešeno usnesením vlády 1132/2009 a Memorandem kraje- stát v létech ,372 mil.Kč ročně (nehradil inflaci), pro rok ,163 mil.Kč (*) včetně příspěvku od státu 8

9 Zajištění DO v Jihočeském kraji v roce 2014 VÝKONY (km) Drážní doprava Veřejná linková doprava CELKEM PLÁNOVANÉ SMLUVNÍ DOTACE (Kč) Drážní doprava Veřejná linková doprava CELKEM DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST Dotace státu do železniční dopravy CELKEM z rozpočtu kraje

10 Jihočeský koordinátor dopravy


Stáhnout ppt "Jihočeský koordinátor dopravy 1. 2 Dopravní obslužnost Jihočeského kraje 2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google