Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jihočeský koordinátor dopravy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jihočeský koordinátor dopravy"— Transkript prezentace:

1 Jihočeský koordinátor dopravy

2 Dopravní obslužnost Jihočeského kraje 2014

3 Jihočeský kraj charakteristika z hlediska dopravní obslužnosti
stav k ČR Jč. kraj % pořadí rozloha území (km2) 78 864 10 057 12,8 2. obyvatelstvo (tis.obyvatel) 10 513 636 6,0 7. hustota osídlení (obyvatel/km2) 133,3 63,2 47,4 14. rozmístění sídel = větší přepravní vzdálenost charakteristika kraje (400 – 600 m. n. m., klimatické podmínky) příhraniční území – 323 km hranic s Německem a Rakouskem nižší přepravní toky = nižší tržby z přepravy sezónnost cestovního ruchu » NEZBYTNOST RACIONALIZACE VEŘEJNÉ DOPRAVY !

4 Seznam smluvních dopravců počet dopravců v roce 2014: 3 drážní doprava, 11 linková doprava
Silniční dopravci Drážní dopravci ČSAD JIHOTRANS a.s. České dráhy a.s. ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. Jindřichohradecké místní dráhy a.s. ICOM transport, ČSAD Jindřichův Hradec a.s. Dopravní podnik města České Budějovice a.s. (trolejbusy) DOPRAVA ZÁRUBA M&K s.r.o. (do ) ČSAD STTRANS a.s. COMETT PLUS s.r.o. Josef Štefl – tour RAMVEJ BUS s.r.o. (do ) Dopravní podnik Města Vlachovo Březí s.r.o. Dopravní podnik města České Budějovice a.s. ICOM transport Jihlava a.s. ČSAD autobusy Plzeň a.s. (do ) Veolia Transport Praha s.r.o. Znojemská dopravní společnost – PSOTA s.r.o. BK BUS s.r.o. (do )

5 Vývoj dopravních výkonů v Jihočeském kraji dle jednotlivých smluvních dopravců (tis. ujkm) bez výkonů MHD Tábor a MHD Strakonice hrazených JčK Dopravce 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 pl.2014 ČSAD Jihotrans a.s. 3733 3704 3710 3739 3736 3732 3788 3822 3937 ČSAD Autobusy České Budějovice a.s. 5990 6052 6182 6343 6328 6222 6247 7029 7083 7060 ČSAD Jindřichův Hradec a.s.(ICOM transport) 2729 2742 2744 2751 2749 2779 2805 2811 2853 2872 ČSAD STTRANS a.s. 1705 1701 1694 1730 1732 1728 1747 1808 1814 1817 Doprava Záruba M&K, s.r.o. (do , dále ČSAD Autobusy) 576 580 578 610 622 627 614 x COMETT PLUS s.r.o. 2534 2560 2557 2574 2555 2370 2369 2416 2429 2522 Josef Štefl - tour 400 398 407 404 409 434 417 433 430 RAMVEJ BUS s.r.o. (do dále ČSAD Autobusy) 87 88 83 84 85 93 81 ICOM transport Jihlava a.s. 316 314 317 315 337 329 323 320 Veolia Transport Praha s.r.o. 69 66 64 65 68 DPM Vlachovo Březí s.r.o. 36 37 38 39 ČSAD autobusy Plzeň a.s. (do ukončeno) 47 45 46 Znojemská dopravní společnost - PSOTA s.r.o. 2 BK BUS s.r.o. (do )- ukončeno) 0,5 DPM České Budějovice a.s. 261 262 264 263 265 245 239 CELKEM 18 486 18 552 18 677 18 970 18 965 18 710 18 782 18 959 19 103 19301 Celkový nárůst dopravních výkonů od roku 2005 o 4,4 %. Od roku 2010 nárůst – náhrada nedostatečně využívaných regionálních vlaků v souběhu s autobusovými linkami (Dívčice – Netolice, Číčenice – Týn n/Vlt., selektivně Dačice – Slavonice )

6 Vývoj dopravních výkonů v Jihočeském kraji dle dopravců - železniční doprava (tis. vlkm)
2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 pl.2014 ČD, a.s. 6102 6097 6111 6058 5788 5349 5247 5211 5233 5064 JHMD a.s. 180 186 188 185 181 179 CELKEM 6 282 6 283 6 299 6 243 5 969 5 529 5 406 5 390 5 419 5 243 U železniční dopravy je objem výkonů od roku 2008 snižován v důsledku skokového nárůstu úhrady prokazatelné ztráty ČD (změna dopravního konceptu – náhrada vlaků autobusy) Od roku do r došlo ke snížení výkonů železniční dopravy o 16,5 % 6

7 Vývoj dotací z veřejných rozpočtů Jihočeského kraje na jednici výkonu
linková doprava = Kč/ujkm železnice (ČD) = Kč/vlkm Dotace na km 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 pl.2014 linková osobní doprava 17,70 18,15 18,65 18,89 20,27 19,27 19,47 20,99 21,46 21,75 ČD 46,02 47,61 49,47 50,99 87,07 95,04 97,78 99,16 102,30 112,01 Vzhledem k nákladovosti jednotlivých druhů dopravy bude při zajišťování DO důsledně zvažována potřeba kapacity dopravních prostředků ve vztahu k frekvenci cestujících V odůvodněných případech je zvažována veřejná linková doprava jako náhrada za dopravu železniční (přímý souběh, nízká frekvence) Rozevírají se nůžky poměru dotací na jednici výkonu do železniční dopravy ve vztahu k dopravě linkové - ČD dominantní dopravce = 21 % výkonů, ale 57 % dotací ! 7

8 Vývoj výdajů na zajištění DO v Jihočeském kraji (tis. Kč)
Rok 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 pl.2014 linková osobní doprava drážní doprava (*) (*) (*) (*) (*) (*) CELKEM (*) včetně příspěvku od státu Financování prokazatelné ztráty přešlo na kraje od roku 2005 Hlavní příčiny růstu výdajů veřejné linkové dopravy: nárůst nákladů na pohonné hmoty, odpisy, přímé mzdy řidičů Skokový nárůst u železniční dopravy 2008/2009: odstranění křížového financování ztráty osobní železniční dopravy ze zisku nákladní dopravy a potřeba vytvořit podmínky pro modernizaci vozového parku v r odpisy nových vozidel RegioPanter (4 jednotky) tis.Kč Od roku 2009 je financování prokazatelné ztráty železnice dvousložkové, z prostředků státu (cca 1/3) a z prostředků kraje (cca 2/3) prokazatelné ztráty dopravců (*)Stát dotoval regionální železniční dopravu v r.2009 příspěvkem ve výši 185 mil.Kč, od roku řešeno usnesením vlády 1132/2009 a Memorandem kraje-stát v létech ,372 mil.Kč ročně (nehradil inflaci), pro rok ,163 mil.Kč 8

9 Zajištění DO v Jihočeském kraji v roce 2014
VÝKONY (km) Drážní doprava Veřejná linková doprava CELKEM PLÁNOVANÉ SMLUVNÍ DOTACE (Kč) Drážní doprava Veřejná linková doprava CELKEM DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST Dotace státu do železniční dopravy CELKEM z rozpočtu kraje 9

10 Jihočeský koordinátor dopravy


Stáhnout ppt "Jihočeský koordinátor dopravy"

Podobné prezentace


Reklamy Google