Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

TOP Spirits Lucie Kočová MU_408. Představení společnosti  Výhradní distributor alkoholických nápojů světových značek (ABSOLUT VODKA, JOHNIE WALKER atd.)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "TOP Spirits Lucie Kočová MU_408. Představení společnosti  Výhradní distributor alkoholických nápojů světových značek (ABSOLUT VODKA, JOHNIE WALKER atd.)"— Transkript prezentace:

1 TOP Spirits Lucie Kočová MU_408

2 Představení společnosti  Výhradní distributor alkoholických nápojů světových značek (ABSOLUT VODKA, JOHNIE WALKER atd.) pro český trh  12% tržní podíl v této oblasti  Na českém trhu působí od roku 2001  Jde o prudce expandující firmu, kterou chtějí současní vlastníci prodat

3 Hvězdy Dojné krávy PsiOtazníky

4 SWOT Příležitosti (O) Nové exotické příchutě Přejímání západního trendu domácích párty Soustředění se na mladého konzumenta (snižování hranice plnoletosti) Slabé stránky (W) Nemožnost nadále řídit rostoucí firmu stávajícími způsoby Růst režijních nákladů Neschopnost získání nových zaměstnanců Nedostatek nových výrobků Hrozby (T) Sílící konkurence Neadresnost produkce Rostoucí spotřeba piva a vína na úkor destilátů Zvyšování spotřebních daní z alkoholu Silné stránky (S) Známé zahraniční značky s dlouholetou tradicí Významné postavení na trhu Účinnost marketingových akcí

5 SO Navýšení objemu prodeje V souvislosti s kvalitou produktů obhájit růst cen WO Produkce nových výrobků Zavedení systému odměn v závislosti na výkonech ST Využití image firmy v konkurenčním boji Získání více informací o spotřebitelích WT Snižování režijních nákladů Zvýšit loajalitu zaměstnanců SWOT

6 MAPA CÍLŮ Finance Zákazníci Interní procesy Učení a růst Vytvoření účinného controllingového systému Získání nových loajálních zaměstnanců Získání informací o konkurenci Snižování režijních nákladů Lepší systém odměňování a motivace zaměstnanců Získávání nových zákazníků Inovace produktů Růst tržní hodnoty Stabilizace firmy

7 Datový model – prodejní výkonnost Rok Pololetí Čtvrtletí Měsíc  Období – víceúrovňová dimenze s jednou hierarchií celkem 1. pololetí I. čtvrtletí ledenúnorbřezen II. čtvrtletí duben… 2. pololetí III. čtvrtletíIV. čtvrtletí

8 Datový model – prodejní výkonnost ČR Kraj Okres Město Zákazník  Zákazník – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (oblast) celkem PrahaStředočeský Příbram Dobříš Plus Diskont Večerka Mája … … BenešovKladno… Jihočeský…

9 Datový model – prodejní výkonnost ČR kanál typ zákazník  Zákazník – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (distribuční kanál) celkem Obchodní řetězce Plus Diskont Plus Příbram Plus Dobříš … Penny Market … Maloobchody SamoobsluhyNon stopy… Restaurace & Bary …

10 Datový model – prodejní výkonnost zboží řada značka příchuť objem  Zboží – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (řada) celkem vodka ABSOLUT neochucená 0,5 l0,7 l1 l broskevjablko… FINLANDIA… whiskylikér…

11 Datový model – prodejní výkonnost zboží příchuť řada objem  Zboží – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (příchuť) celkem neochucenábroskev likérvodka 0,5 l0,7 l1 l … jablko…

12 Datový model – prodejní výkonnost osoba zákazník Produkt Délka kontraktu  Odpovědnost – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (zákazník) celkem nový Nové zboží Do jednoho roku Nad jeden rok stávající Nové zboží Již odebírané zboží

13 Datový model – prodejní výkonnost osoba Délka kontraktu Objem tržeb zákazník  Odpovědnost – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (kontrakt) celkem Do jednoho roku Do 10 000 Kč/měsíc novýstávající Do 50 000 Kč/měsíc Nad 50 000 Kč/měsíc Nad jeden rok

14 Datový model – prodejní výkonnost Typ hodnot Verze hodnot Měrná jednotka  Verze hodnot – jednoúrovňová dimenze s jednou hierarchií  Typ hodnot – jednoúrovňová dimenze s jednou hierarchií  Měrná jednotka – jednoúrovňová dimenze s jednou hierarchií SkutečnostPlán… AbsolutníKumulativní ksl

15 Plánování nákladů  Jde o obchodní podnik Variabilní náklady – odvozeny od plánu objemu prodeje Variabilní náklady – odvozeny od plánu objemu prodeje Fixní a režijní náklady – převedení upravených minulých hodnot a jejich rozdělení na měsíce Fixní a režijní náklady – převedení upravených minulých hodnot a jejich rozdělení na měsíce Na plán fixních a režijních nákladů navazuje metoda Total Costing Na plán fixních a režijních nákladů navazuje metoda Total Costing Stanovení úplných nákladů na jednotku produkce Stanovení úplných nákladů na jednotku produkce

16 Plánování výnosů  Řídící ukazatele nezávislé na hodnotách jiných ukazatelů nezávislé na hodnotách jiných ukazatelů např.: ceny, objem prodeje např.: ceny, objem prodeje  Řízené ukazatele vznikají výpočtem z ukazatelů řídících vznikají výpočtem z ukazatelů řídících např.: tržby např.: tržby

17 Plánování řídících ukazatelů  Extrapolace časových řad  Průzkumy trhu  Zkušenosti a intuice manažerů  Informace od odběratelů  Nákladovost  Strategie

18 Plánovaná výsledovka POLOŽKA2003200420052006200720082009 Výkony164 928215 068231 226263 008295 722323 791353 476 1. Tržby za prodej vlastních výrobků163 928209 578228 929259 834292 314320 960350 810 2. Změna stavu zásob vlastní činnosti1 0005 4902 2973 1743 4082 8302 666 Výkonová spotřeba104 454135 905146 778167 010187 783205 607224 457 Osobní náklady40 48649 67658 52365 75273 93080 94888 369 Změna stavu rezerv9161 000-1 2000000 KPVH před odpisy19 07228 48727 12530 24634 00837 23640 650 Odpisy dlouhodobého majetku5 000 8 500 10 0007 500 VH z hlavního provozu (KPVH)14 07223 48722 12521 74625 50827 23633 150 Tržby z prodeje dlouhodobého majetku0012 5000000 Zůstatková cena prodaného DM006 2930000 Výnosy z dlouh. fin. majetku330 630 Výnosy z krátk. fin. majetku300 VH z neprovozního majetku630 7 137930 Nákladové úroky4 6945 1945 9146 2377 5375 953 Daň z příjmů3 0005 2065 9073 7944 3855 1806 599 VH za účetní období7 00713 71617 44112 64414 51617 03321 527 Dividendy (návrh, výplata v dalším roce)1 9605 0733 1203 500 Příděl do nerozděleného zisku5 0478 64314 3219 14411 01613 53318 027

19 Hodnocení plánů  Možnost vytváření více variant plánů (viz datový model – verze hodnot) (viz datový model – verze hodnot)  Průběžné kontroly a opravy plánů  Analýza odchylek skutečných hodnot s příslušným plánem  Určení odpovědnosti za vzniklé odchylky  Přijmutí opatření, aby negativní vlivy nenastávaly

20 Otázky

21 Děkuji za pozornost

22 Zdroj dat: M. Mařík; podklady ke cvičením z předmětu FP_405 pro ZS2006/2007 a vlastní výpočty


Stáhnout ppt "TOP Spirits Lucie Kočová MU_408. Představení společnosti  Výhradní distributor alkoholických nápojů světových značek (ABSOLUT VODKA, JOHNIE WALKER atd.)"

Podobné prezentace


Reklamy Google