Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příprava trenérů (Emilovna, Záplavy, Křemešník) Marcel Riedl, ČZU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příprava trenérů (Emilovna, Záplavy, Křemešník) Marcel Riedl, ČZU."— Transkript prezentace:

1 Příprava trenérů (Emilovna, Záplavy, Křemešník) Marcel Riedl, ČZU

2 2 Projekt FAO Pracovnícikomunikující s veřejností Veřejnost Tréninky:vnitrosektorovákomunikace Většinouosobníkomunikace PR kampaň Jednotná komunikační komunikační strategie strategie Základní linie projektu Lesnický sektor

3 3 3. Kampaň 1 2 trenéři Odborní lesní hospodáři Projekt FAO 1. Příprava odborníků a trenérů 2. Plošná školení 1 Pracovníci komunikující s veřejností Drobní majitelé lesa a ostatní zájmové skupiny 2 3 Základní fáze projektu

4 4 Harmonogram fází projektu

5 5 Nízké Vysoké Trenérské dovednosti Nízké Vysoké Zájem a vstřícnost Nízké Vysoké Znalosti a zkušenosti Sebevědomý začátečník Citlivý generalista Lektor specialista Ochotný expert Povrchní prezentátor Zdatný faciliátor Profesionální instruktor Excelentní trenér Graf trenéra Podpora a pochopení od vysílající organizace

6 6 Odborné znalosti Odborné znalosti Praktická zkušenost ze zaměstnání Praktická zkušenost ze zaměstnání Akademická kvalifikace Akademická kvalifikace Znalosti významu tréninku Znalosti významu tréninku Kompetence v podpoře tréninkových aktivit Kompetence v podpoře tréninkových aktivit Empatie Empatie Umění naslouchat Umění naslouchat Zodpovězení a kladení otázek Zodpovězení a kladení otázek Zvládnutí obtížných účastníků Zvládnutí obtížných účastníků Facilitace Facilitace Přizpůsobení stylu a obsahu potřebám účastníků Přizpůsobení stylu a obsahu potřebám účastníků Analýza tréninkových potřeb Aplikace teorie učení v kurzu Udržovat vysoké procento zapamatování Udělat učení zábavné Vystupování (kontrola hlasu, oční kontakt, mimoverbální komunikace, atd.) Vývoj a využití audiovizuálních pomůcek Vedení diskuse Tvorba a vedení cvičení Vyhodnocení tréninků Znalosti a zkušenosti Zájem a vstřícnost Trenérské dovednosti Vlastnosti trenéra

7 7 Struktura programu (rok 2003)  Modul 1.Teorie a praxe vztahů s veřejností ( a ), chata Emilovna, Nižbor  Modul 2.Účinná osobní komunikace ( ,) hotel Fiala, Kamenné Žehrovice  Modul 3: Participativní management ( )- hotel Záplavy, Kamenné Žehrovice  Modul 4: Trénink trenérů ( ) – hotel Křemešník u Pelhřimova  Modul 5: Pedagogické minimum (2.-4.9) Záplavy, Kamenné Žehrovice Program přípravy odborníků a trenérů

8 8 Základní témata:  úvod do vztahů s veřejností,  strategie a plánování komunikace,  výzkum a cílové skupiny veřejnosti,  komunikační techniky,  vztahy k médiím a mediální trh,  komunikace s jednotlivci a skupinami,  řízení image firmy a instituce,  veřejný zájem a speciální skupiny,  problémová témata a  krizová komunikace  povědomí účastníka o situaci jeho stanovisko k situaci jeho stanovisko k situaci jaká řešení navrhuje jaká řešení navrhuje které z navržených řešení považuje za nejdůležitější které z navržených řešení považuje za nejdůležitější Modul 1: Teorie a praxe vztahů s veřejností Jedním z cílů bylo získat profesionálně připravený kurs v oblasti public relations se zaměřením na problematiku lesnictví doplněný o praktické příklady a studie. Forma: Interaktivní workshop doplněný poutavým výkladem a rozsáhlými praktickými cvičení. Materiály: Obsažné prezentace a doplněné příklady. Přednášející: Pavel Kučera, ředitel agentury Eklektik Communication,

9 9 Základní témata:  mimoslovní komunikace a technika řeči,  aktivní naslouchání,  stížnosti jako příležitost,  vyjednávání a argumentace,  osobní prezentace,  zvládání konfliktů a emocí,  postupy usnadňující řešení krizových situací. Jedná se o intenzivní, praktický trénink, který se zaměřuje na rozvoj schopností účastníků v oblasti komunikace s využitím postupů známých i v komerční praxi. Přednášející: Marie Princlová, zkušená lektorka s pedagogickým vzděláním s rozsáhlou praxí v komerční sféře (např. školení firmy Shell) i nekomerční (např. školení pracovníků British Embassy v Praze) Modul 2: Účinná osobní komunikace

10 10 Základní témata podle jednotlivých dní: 1.Výuka participativních metod 2. Výuka participativních metod 3. Terénní cvičení, návštěva u majitelů 4. Příprava a vlastní setkání 5. Vyhodnocení kurzu, shrnutí Forma: První dva dny se jednalo o zajímavý způsob střídání krátkých prezentací a týmové práce. Dařilo se vytvářet různé týmy na základě používaných kritérií. Zajímavé bylo zapojení různých technik a typů materiálů do práce účastníků. Lektoři: slovinští experti FAO Modul 3: Participativní management (PM)

11 11 Základní témata podle jednotlivých dní: 1. Příprava na výuku 2.Výuka participativních metod novými trenéry 3.Výuka participativních metod novými trenéry 4.Příprava a setkání s majiteli lesa Závěrečné setkání: Na závěr tréninku se v podvečer uskutečnilo rozsáhlé setkání, které moderovali místní OLH. Účastníky setkání byli drobní vlastníci lesa a další OLH. Všichni velice dobře pracovali s H-formou na téma finanční výnosy z lesa. Výkon všech přítomných předčil očekávání a potvrdil, že některé metody lze úspěšně využít. Lektoři: noví trenéři Dohled: slovinští experti FAO Modul 4: Trénink trenérů

12 12 Základní témata:  Osoba trenéra  Proces učení  Příprava struktury tréninku a materiálů  Umění prezentace  Vedení tréninku  Povzbuzování k diskuzi  Jak vycházet s obtížnými účastníky Seminář se věnoval rozvoji didaktických schopností účastníků, metodám aktivní výuky a problémovým oblastem, ve kterých se může ocitnout budoucí trenér nebo které musí nejčastěji řešit účastníci kurzů. Modul 5: Pedagogické minimum

13 13  Celkový rozsah programu přípravy činil 20 dní. Získalo se 10 kvalitních trenérů, z nichž většina má pro své působení podporu mateřských organizací.  Dále se podařilo vyškolit část profesionálů, o kterých se předpokládalo, že se účastní školení až ve druhé fázi.  V jednotlivých tématech (modulech) se jednalo o dalších 12 osob. Podařilo se překročit v kvalitativních i kvantitativních parametrech plánované cíle projektu - získat 6 vyškolených trenérů.  Je zapotřebí rovněž zdůraznit pozitivní synergický efekt, kterého se ve výuce díky společné přípravě profesionálů a trenérů podařilo dosáhnout. Celkové hodnocení


Stáhnout ppt "Příprava trenérů (Emilovna, Záplavy, Křemešník) Marcel Riedl, ČZU."

Podobné prezentace


Reklamy Google