Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Lukáš Kryl, Zděněk Pernica.  Barevné schéma  Rozlišení  Framerate  Specifika streamovaného videa  Výhled do budoucnosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Lukáš Kryl, Zděněk Pernica.  Barevné schéma  Rozlišení  Framerate  Specifika streamovaného videa  Výhled do budoucnosti."— Transkript prezentace:

1 Lukáš Kryl, Zděněk Pernica

2  Barevné schéma  Rozlišení  Framerate  Specifika streamovaného videa  Výhled do budoucnosti

3  pojem používaný v teorii barev pro výběr a použití konkrétních barev a jejich kombinací popisovány v tzv. color wheel  video jako elektronické médium  video je definováno barevnou hloubkou a barevným prostorem

4  popisuje počet bitů použitých k popisu určité barvy nebo pixelu v bitmapovém obrázku nebo rámečku videa  3 způsoby vyjádření:  jako číslo – např. 16,7 mil. barev  jako počet bitů na pixel – např. 24bitová hloubka  jako počet bitů na kanál – ekvivalent k předchozímu  větší barevná hloubka zvětšuje škálu různých barev a paměťovou náročnost obrázku či videa.

5 Barevná hloubka Počet barevOznačení 1 bit 2 na 1 = 2Mono Color 4 bitová 2 na 4 = 16 8 bitová 2 na 8 = 256 15 bitová 2 na 15 = 32 768Low Color 16 bitová 2 na 16 = 65 536High Color 24 bitová 2 na 24 = 16 777 216True Color 32 bitová 2 na 32 = 4 294 967 296Super True Color 48 bitová 2 na 48 = 281 474 976 710 656Deep Color 8bitová barva je využívaná například pro rozlišení VGA pro HDTV je využívána až 48bitová barva Deep Color

6  využíván pro ukládání a zpracování obrazových dat  popisuje základní barvy a model mísení těchto základních barev do výsledné barvy  různé barevné modely se snaží co nejvěrněji napodobit přírodní barvu  barva je v přírodě dána směsí světla různých vlnových délek

7  RGB  barevné složky: R - červená, G - zelená, B - modrá  nejčastěji použití pro video v elektronické podobě  podporován většinou typů zobrazovacích zařízení: CRT a LCD monitory, plazmové displeje nebo LED displeje.  RGBA  barevné složky: R - červená, G - zelená, B - modrá, A- alfa kanál pro průhlednost  je využit u obrázků ve formátu PNG  sRGB  standardní RGB (zjednodušený model RGB)  barevný prostor navržený a určený pro internet

8  CMYK  barevné složky: C - azurová, M - purpurovou, Y - žlutá, K - černá  používán především u reprodukčních zařízení - tiskárny  HSV, HSL, HSB  parametry: HSV – Hue, Saturation, Value; HSL - Hue, Saturation, Lightness; HSB - Hue, Saturation, Brightness  tyto barevné modely nejvíce odpovídají lidskému vnímání barev  používájí se pro grafické aplikace  YUV  složky: Y – jasová, UV - barevné  používaný v televizním vysílání ve formátu PAL i HDTV

9  uvádí se:  v řádcích pro analogové formáty  v pixelech pro digitální formáty  ve voxelech pro 3D video  počet sloupců (horizontálně) a počet řádků (vertikálně)

10  poměr vodorovné a svislé strany  TV přijímače 4:3, HDTV přijímače 16:9

11 HD Ready nativní rozlišení obrazovky 720 fyzických řádků v širokoúhlém zobrazení, tedy rozlišení 1280x720 Full HD znamená velice kvalitní, detailní a ostrý obraz, který vyžaduje stejně kvalitní LCD nebo plazma TV při rozlišení 1920x1080.

12 Prokládaný – i (interlaced) obrazovka zaplněna ve dvou fázích, nejprve lichými řádky a potom sudými řádky pohyb tak rychlý, že jej lidské oko nerozpozná, můžete vnímat „blikání“. Progresivní – p (progressive) pokročilejší, zapisuje obsah obrazu najednou, což znamená, že můžete vidět všechny detaily na obrazovce najednou Nejběžnější formáty 720p, 1080i a 1080p to označuje, jak detailní je rozlišení a také jaký formát zápisu obrazu používá

13  Analogové vysílání  Digitální vysílání Analogový TV StandardRozlišení PAL768 sloupců, 576 řádků NTSC720 sloupců, 480 řádků Digitální TV Standard RozlišeníPoměr D-1 PAL720×5764:3 D-1 NTSC720×4864:3 HDTV 720p1280×72016:9 HDTV 1080p,i1920×108016:9

14

15 počet snímků na jednotku času obvykle udává v jednotkách fps (z anglického frames per second ) nebo prostě v hertzích pro dosáhnutí iluze plynulého pohybu je třeba zobrazit alespoň 10-15 snímků za sekundu využívá se zejména v počítačové grafice, při zpracování videa, filmovém průmyslu či televizním vysílání

16 o Analogové vysílání o Digitální vysílání Televizní standardFPS PAL25 NTSC29,97 HDTVFPS Prokládané - interlaced50 - 60 Progresivní - progressive23,976 - 30

17 o slowmotion kamery jsou schopny zachytit 300 až 1 milion snímků za sekundu, záleží na výkonnosti kamery o můžeme tak lépe sledovat zpomaleně děje, které někdy nejsme schopni zachytit vlastním zrakem

18 o streaming - technologie kontinuálního přenosu audiovizuálního materiálu mezi koncovým uživatelem a zdrojem o v internetu je streaming zprostředkován pomocí síťové architektury Klient-server o tento přenos se nazývá WEBCASTING

19 o probíhá v reálném čase (internetová televize nebo rádio) o systémem video on demand (Youtube, Stream.cz) o výhody v efektivní dostupnosti videomateriál uloženého na webovém serveru

20 o využití MPEG-4, Windows Media, Real Time, Quick Time nebo flashových kodeků o kvalita závislá na datovém toku a rozlišení videa o pro rozlišení 320×240 bodů je využíván datový tok 256-512 Kbps o v dnešní době jsou využívány formáty 360p, 480p, 720p HD, 1080p HD

21 o využití kodeků WMA, MP3, OGG, AAC+ o kvalita audia závislá na datovém toku od 16-256 Kbps o single bitrate - konstantní datový tok o multibitrate - více konstantních datových toků přenášených dohromady v jednom o multibitrate automaticky mění kvalitu zvuku v závislosti rychlosti internetového připojení klienta

22 o zvýšení a zrychlení přenosu videa pomocí mobilních datových přenosů o zobrazení videa například v HD a Full HD datových projektorech o 3D obraz bez nutnosti použití brýlí nebo ve vysokých rozlišeních videa

23


Stáhnout ppt "Lukáš Kryl, Zděněk Pernica.  Barevné schéma  Rozlišení  Framerate  Specifika streamovaného videa  Výhled do budoucnosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google