Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Grafický editor GIMP (13) Výběr podle barev, puzzle Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Grafický editor GIMP (13) Výběr podle barev, puzzle Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu."— Transkript prezentace:

1 Grafický editor GIMP (13) Výběr podle barev, puzzle Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Práci s výběrem podle barvy (s jednotlivými typ výběrů jsme se již seznámili) si ukážeme na praktickém příkladě. Úkol: Vytvořte z libovolné fotografie skládačku puzzle. Uložte ho jako obrázek JPG. Ten je možno potom použít například v editoru Malování na procvičení práce s programem, viz ukázka: Úkol: Zopakujte si, jaké způsoby výběru je možno použít. Využití výběru pro vytvoření skládačky

3 Otevřeme vhodný obrázek, duplikujeme vrstvu (aby nová vrstva měla stejné rozměry jako obrázek) a její obsah vymažeme – vznikne tak bílá vrstva. Novou vrstvu lze samozřejmě vytvořit i standardními funkcemi editoru – Vrstva... Nová vrstva. 1. Krok – vytvoření šablony na rozřezání snímku

4 V bílé vrstvě vytvoříme vzorek skládačky – využijeme vhodný filtr, který nastavíme podle potřeby. Důležité je, aby okraje dílků skládačky byly tvořeny jednoduchou černou čárou (šířka zkosení 0).

5 Vzniklé dílky skládačky vyplníme různými barvami.

6 Vybereme dílek skládačky pomocí nástroje Výběr dle barvy. Přepneme se do vrstvy s obrázkem, v této vrstvě zkopírujeme do schránky (Ctrl+C) část určenou výběrem. Vložíme jako novou vrstvu. 2. krok – vyřezání jednotlivých dílků skládačky

7 Novou vrstvu (standardně se jmenuje Schránka), přejmenujeme (např. na díl 1). Poznámka: Při kopírování si vždy musíme dát pozor, v jaké vrstvě se právě nacházíme! Kopírování zopakujeme postupně pro všechny dílky. Nově vzniklé vrstvy musíme vhodně přesunout (většinou je také vhodné zvětšit plátno), můžeme také dílky otočit (pro další použití např. v programu Malování volíme vhodné úhly. (Jaké, na to již určitě přijdete sami. )

8 Dopadnout to může třeba tak, jak vidíte na obrázku.

9 Na závěr soubor uložíme. Pro použití v Malování nejlépe jako BMP s tím, že obrázek vhodně zmenšíme (tak, aby delší stana byla max bodů), přidáme vrstvu s bílým pozadím. Skládačku můžeme doplnit celkovým sestaveným obrázkem.

10 Použitá literatura: VYBÍRAL, J. GIMP: Praktická uživatelská příručka. 2. aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, s., CD. ISBN Použité obrázky: Foto © Jaroslav Zavadil LOGO Wilbera : Tuomas Kuosmanen (tigert.gimp.org/gimp)tigert.gimp.org/gimp Samostatná práce: Vytvořte skládačku z libovolné vlastní fotografie nebo fotografie z otevřených galerií na internetu (např. Openphoto – PDphoto – Wikimedia Commons – aj.). Skládačku zašlete svému spolužákovi jako přílohu u.


Stáhnout ppt "Grafický editor GIMP (13) Výběr podle barev, puzzle Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu."

Podobné prezentace


Reklamy Google