Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza 6.dívčího oddílu Lyra a projekt Barevný svět v hrsti Julie a Koumes.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza 6.dívčího oddílu Lyra a projekt Barevný svět v hrsti Julie a Koumes."— Transkript prezentace:

1 Analýza 6.dívčího oddílu Lyra a projekt Barevný svět v hrsti Julie a Koumes

2 1. Historie oddílu 2. Obecná fakta 3. Fungování 4. Interakce s okolím 5. Aktuální problémy 6. Projekt 7. Cíle 8. Prostředky- Barevný svět v hrsti 9. Střednědobý plán 10. Žlutá lentilka 11. Rozpočet akce 12. Odpovědnosti a úkoly 13. Harmonogram akce Žlutá Lentilka

3 1. Historie Založen v roce 1990, registroval členů Během dalšího roku odpojení 2 družin a snížení počtu členů na 30 V září 1992 v období nestability přichází nová vůdkyně- Prcek V průběhu dalších let oddíl „šlapal“, vystřídaly se tři vůdkyně V září 2007 převezme oddíl vůdkyně nová

4 2. Obecná fakta Oddíl dnes patří mezi nejpočetnější na středisku (v roce 2007 má středisko 285 registr. členů), které má dohromady 10 oddílů

5 Dvě družiny: světlušky (Myšáci) a skautky (Bambulové) OR: 12 členů ve věku od let Oddíl má vlastní klubovnu společně se 7. chlapeckým oddílem Cestička světlušek Skautské stezky Odborky Tradiční oddílové zkoušky Vlastní web

6 3. Fungování Pravidelně se schází družiny a OR A) družiny B) výpravy C) fungování OR

7 3. A) Družiny Obě družiny se schází 1krát do týdne Rádkyně začíná samostatně vést družinu v 15 letech (9. třída), je starší než ostatní členové družiny Specifikum: u družiny většinou fungují minimálně 2 rádkyně = týmové vedení Specifikum: Přechod z družiny do družiny: není striktně dán, závisí na věku, na vyspělosti dítěte i na vzniklém kolektivu

8 Program připravují rádkyně, schůzky spíše klasické (hry, skautské dovednosti) Pokusy o celoodílové koncepty i celoroční hry většinou ztroskotaly Oddílové schůzky prakticky nemáme, pouze zahajovací v září

9 3. B) Výpravy Pouze oddílové min. 1x za měsíc 2 – 3 do roka víkendové Na přípravě se podílí širší oddílová rada (rádkyně družin spíše méně) Systém přípravy: plánování vždy na půl roku dopředu, určen garant každé akce, zařídí si tým Snaha o tématické zaměření výprav, o vyváženost prostředí (příroda x kultura)

10 Tradiční akce: - Zahajovací oddílová schůzka - Nábor nováčků - Táborská setkání - Velká detektivní hra - Výprava za kulturou a historií- Praha - Vánoční schůzka - Výprava na Lipku - Hon na Širokka - Kapka - Letní tábor - Dovolená starších členů

11 3. C) Fungování OR Role vůdkyně: vede celý tým, zastupuje oddíl navenek, administrativa, volí základní směr a cíle oddílové činnosti, naplnění vlastní vize OR: na chodu a vedení oddílu se aktivně a dlouhodobě podílí činovnice různých věkových skupin, a to především díky rozdělení kompetencí a vzájemné kontrole

12 4. Interakce s okolím Oddíl a středisko Oddíl a rodiče

13 5. Aktuální problémy Malý zájem světlušek o oddílové výpravy Nábor - většina světlušek přešla v létě do skautské družiny Malá spolupráce s rodiči Chybějí družinové výpravy? Klubovna je v havarijním stavu Problém s rádcováním

14 6. Projekt - Barevný svět v hrsti Cílová skupina: 6 – 7 děvčat ve věku let Garanti: Koumes + Julie

15 7. Cíle Cíl 1: poznávání možností a pestrosti programu, který lze pro děti připravit všechny zůstanou u vedení družiny z družin nebudou odcházet děti budou aktivně pracovat s experimentální stezkou (na táboře budou mít děti většinu splněnou) individuálně : konkrétně určit, co do června bude realizovat s družinou Povedou oddílový herníček

16 Cíl 2: seznámení s problematikou vedení dětí, rozvoj dětí z družin nebudou odcházet děti rádkyně si o dětech povedou poznámky (bydliště, rodiče, škola, zájmy, osobnost) každé dítě bude mít po táboře alespoň jednu odborku

17 Cíl 3: větší nasměrování k hodnotovým základům skautingu debata s významnou moudrou osobností práce s příběhy + zamyšlení Jsou to prostředky

18 Cíl 4: sebepoznávání, seberozvoj přečtení knihy Škola Malého Stromu splní 4. stupeň experimentální stezky návštěva divadla v Praze + REVIEW individuálně: konkrétně, co do června udělá a čeho chce dosáhnout

19 Cíl 5: zachování soudržnosti celé skupiny, prohloubení vzájemných vztahů v oddíle a zlepšení spolupráce V říjnu i v červnu budou chodit na lentilky skoro všechny (85 %), Každé akce se zúčastní alespoň dvojice ze členů OR a vystřídají se, Společný letní víkendový vandřík-p

20 8. Prostředky - Barevný svět v hrsti rádcovská škola – celý projekt nit – barvy k jednotlivým víkendům motto na každém setkání – fitka, kterou budou moci použít, dostanou pravidla a zdroje tvořivost seznámení s kulturou – knížky, divadlo, film, hudba hry – fyzicky náročná, sociodrama, globální výchova projev – na kameru, slovní povídání o myšlenkových směrem – představení např. zpěvem, hudbou, jídlem, fotky, oblečení sport – běžky, lyže, lanáč v Praze příroda

21 9. Střednědobý plán

22 10. Žlutá lentilka Krátkodobé cíle akce: Prohloubení spolupráce a stmelení Poznávání možností přípravy schůzek a pestrosti programu Seberozvoj

23 Žlutá lentilka 1.Prohloubení spolupráce a stmelení Rituál Hra na poznávání věci Větší hra na spolupráci (zážitková) Každý přispěje na spol.večeři Moderní společenská hra

24 Žlutá lentilka 2. poznávání možností přípravy schůzek a pestrosti programu Fitky s pravidly Batika (můžou pak s dětmi na schůzce batikovat) Rádcovský deník- výroba a práce s ním Moderní společenská hra Review- jak dělat s dětmi review

25 Žlutá lentilka 3. seberozvoj večerní čtení volné čtení (sobota po obědě) moderní společenská hra

26 11. Rozpočet akce Žlutá lentilka

27 11. Odpovědnosti a úkoly

28 12. Harmonogram akce Žlutá lentilka

29 Díky za čas


Stáhnout ppt "Analýza 6.dívčího oddílu Lyra a projekt Barevný svět v hrsti Julie a Koumes."

Podobné prezentace


Reklamy Google