Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití technologií pro zpracování dat ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Tomáš Kočka, Consultant Adastra Corporation.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití technologií pro zpracování dat ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Tomáš Kočka, Consultant Adastra Corporation."— Transkript prezentace:

1 Využití technologií pro zpracování dat ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Tomáš Kočka, Consultant Adastra Corporation

2 Customer Intelligence Solutions Adastra Corporation Adastra je česká společnost s tuzemskými i mezinárodními referencemi (ČR, SK, Kanada, Neměcko) Adastra je technologicky nezávislou konzultační společností Adastra se výhradně specializuje na: ­ Datové sklady (Data Warehousing) ­ Business Intelligence ­ Customer Intelligence ­ Data Mining (Dolování dat) ­ Specifická řešení 170 zaměstnanců, 110 v České / Slovenské republice, 60 v Kanadě Růst více než 40% ročně

3 Customer Intelligence Solutions Reference: Vybraní zákazníci

4 Customer Intelligence Solutions Okolí organizace – zákazníci, partneři Občané Podnikatelské subjekty Ostatní organizace veřejné správy organizace Spravovaný majetek a území Data Informace Služby Hospodaření Legislativa Transformace veřejné správy Procesní řízení Informatizace Aplikace pro podporu vykonávaných činností – zdroje dat Vstup do EU Naše porozumění situaci

5 Customer Intelligence Solutions Okolí organizace – zákazníci, partneři Občané Podnikatelské subjekty Ostatní organizace veřejné správy Spravovaný majetek a území Data Informace Služby Hospodaření Legislativa Transformace veřejné správy Procesní řízení Informatizace Aplikace pro podporu vykonávaných činností – zdroje dat Vstup do EU Naše porozumění situaci ? Integrace dat a jejich analytické využití je základním předpokladem pro naplnění stanovených cílů !

6 Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Současný způsob práce s daty limituje

7 Customer Intelligence Solutions Současný způsob práce s daty limituje Data sice existují, ale pouze v primárních systémech (ne na jednom místě) Čistota dat (duplicity, různé hodnoty v různých systémech atd.) Nelze využít nástroje na zpracování dat (data nejsou připravena) Bez sjednocených dat mohou unikají některé vazby a synergické efekty Analytické dotazy zatěžují primární systémy Data nejsou dostupná všem uživatelům

8 Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Potřeby organizace jsou o datech

9 Customer Intelligence Solutions Potřeby organizace jsou o datech Data potřebná pro statistické výkazy (ČSÚ), reporty … Data potřebná pro řízení organizace (ekonomické ukazatele, rozpočet, personalistika) Data pro sdílení informací v rámci a vně veřejné správy (krizové řízení, registry …) Data potřebná pro poskytování služeb a informací občanům, podnikatelským subjektům, státu … Data potřebná pro analýzy, studie, optimalizace (doprava, školství, zdravotnictví …) Data nejsou dostupná všem uživatelům

10 Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM

11 Customer Intelligence Solutions Existují technologie DW a DM Zdroje dat Datový sklad Základní analýzy dat Pokročilé analýzy dat ETL – extrakce, transformace, loading databáze Reporty, OLAP Data mining

12 Customer Intelligence Solutions Data marty Datový skladPrimárnísystémy (vrstva 1,2) StagingArea (Vrstva 0) ETL Reporty & OLAP & Statistika Neintegrovaná Nečištěná Zdrojově Orientovaná Bez historie Volatilní – měnící se Bez agregací Integrovaná Vyčištěná Tematicky orientovaná Historická Neměnná S agregacemi Informatica OWB Oracle MS SQL DB2 ProClarity, MSOLAP Oracle Discoverer Cognoss, Microstrategy WhiteLight ETL

13 Customer Intelligence Solutions Data marty Technologické řešení ODS Komunikace s občany Komunikace s okolím organizace Data Mining Primárnísystémy Datový sklad (vrstva 1,2) StagingArea (Vrstva 0) ETL Reporty & OLAP & Statistika ETL

14 Customer Intelligence Solutions Analytický nástroj - OLAP

15 Customer Intelligence Solutions Analytický nástroj - OLAP

16 Customer Intelligence Solutions Analytický nástroj - OLAP

17 Customer Intelligence Solutions Data Mining nástroje SPSS Clementine SAS Enterprise Miner IBM Intelligent Miner Cognoss Vývoj modelu Použití modelu

18 Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře

19 Customer Intelligence Solutions GTS - datový sklad a MIS Data z 8 zdrojových systémů včetně telefonní sítě Vývoj v krocích– dokončuje se 3.etapa Využití: ­ ­ MIS – denně aktuální informace o stavu společnosti ­ ­ Řízení financí ­ ­ Optimalizace cash-flow, řízení pohledávek ­ ­ Řízení obchodní sítě ­ ­ Vyhodnocování rentability investic Uživatelé: ­ ­ Top management ­ ­ Obchod ­ ­ Marketing ­ ­ Vývoj produktů

20 Customer Intelligence Solutions Použité atributy: Aplikace v IPB pojišťovně Identifikovány skupiny klientů s 3 až 5 násobně vyšším rizikem škody než ostatní klienti se stejnými pojistnými podmínkami ­ ­ Držitel Pohlaví (osoba); Věk (osoba); Podnikání (firma); Adresa (PSČ); ­ ­ Vozidlo Kategorie; Způsob použití; Značka; Typ a provedení; Rok výroby/stáří; ­ ­ Pojištění Limity pojistného plnění; Četnost placení pojistného; Forma placeni.

21 Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu

22 Customer Intelligence Solutions Přínosy - data Data dostupná pro všechny uživatele (na základě oprávnění) Data integrovaná, vyčištěná a validovaná Odlehčení zátěže primárních systémů, optimalizace pro analytické dotazy Data ze všech potřebných interních a externích zdrojů (dostupná, možnost sdílení aplikacemi) Automatizace zpracování dat (načítání z primárů, validace, reporty) Data nejsou dostupná všem uživatelům Jednotlivá datová tržiště optimalizovaná pro dané využití/potřeby

23 Customer Intelligence Solutions Přínosy – podpora činností Možnost tvorby časových řezů, trendů, analýz nad všemi dostupnými daty Agregované pohledy, vícedimenzionální analýzy (pohledy časové, geografické, podle organizací, odborů …) Podpora rozhodování (ekomonické ukazatele, čerpání rozpočtu, stav majetku …) On-line pohled na stav organizace Data nejsou dostupná všem uživatelům Využití analýzy dat pro procesy optimalizace, ohodnocení rizik …

24 Customer Intelligence Solutions ETL Daňová a celní problematika Datový sklad DPH, FÚ, cla, SPD, účetnictví, registr dlužníků … Interní zdroje Externí zdroje Obchodní rejstřík, ČSÚ, tisk, … MIS Komunikace EU ČSÚ Analýza rizik, predikce podvodů ETL

25 Customer Intelligence Solutions ETL Krajský úřad Datový sklad Aplikace pro podporu vykonávaných činností, ERP, GIS, Kevis, ePusa … Interní zdroje Externí zdroje Registry, ČSÚ, ČÚZK … MIS Krizový management Statistika Analýzy, koncepce ETL

26 Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Jak by to mohlo fungovat

27 Customer Intelligence Solutions Integrace dat a jejich analytické využití je základním předpokladem pro naplnění stanovených cílů

28 Customer Intelligence Solutions A proto je zde Adastra aby vám pomohla zanalyzovat vaše potřeby,navrhnout a zrealizovat naznačená řešení na základě svých znalostí a zkušeností z celé řady projektů.

29 Customer Intelligence Solutions Metodologie Adastry DW. 360™ - metodologie budování DW CRM.360™ - analytické CRM BPM.360™ - klíčové ukazatele výkonu dle vertikál QA.360™ pro řízení kvality dat projektů Metodika projektového řízení … prověřené na více než stovce projektů

30 Customer Intelligence Solutions Ocenění The Best Data Warehouse Innovator Award in Data Warehousing 1999 Excellence in Business Information Award 2002 Best Practices in CRM 2001 Best Practices in Data Warehousing Award

31 Děkujeme za pozornost! Petr Zeman Tel Tomáš Kočka Tel Adastra Corporation


Stáhnout ppt "Využití technologií pro zpracování dat ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Tomáš Kočka, Consultant Adastra Corporation."

Podobné prezentace


Reklamy Google