Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Radializace Nový Smokovec, září 2011. Page 2 Radializace Diagonální x radiální pneu www.mitas-tires.com Větší styčná plocha o 20 – 25 % O 20 – 30 % větší.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Radializace Nový Smokovec, září 2011. Page 2 Radializace Diagonální x radiální pneu www.mitas-tires.com Větší styčná plocha o 20 – 25 % O 20 – 30 % větší."— Transkript prezentace:

1 Radializace Nový Smokovec, září 2011

2 Page 2 Radializace Diagonální x radiální pneu Větší styčná plocha o 20 – 25 % O 20 – 30 % větší tažná síla O 20 % nižší prokluz Úspora nafty min. o 5 % Diagonal Radial

3 Page 3 Radializace Důvody pro radializaci  Proč? Nižší prokluz = pomalejší sjíždění dezénu Možnost použití menšího výkonu stroje při stejné efektivitě práce Úspora pohonných hmot při každém typu práce Menší zatížení a opotřebení stroje = finanční úspora při servisu Úspora pracovního času Jízdní komfort

4 Page 4 Radializace Charakteristiky diagonální x radiální pneu

5 Page 5 Radializace Charakteristiky diagonální x radiální pneu

6 Page 6 Radializace Vliv na utužení půdy  Menší zhutnění půdy = lepší podmínky pro růst rostlin → vyšší výnosy

7 Page 7 Radializace Vliv na utužení půdy  Proč mm radiální pneumatiky ?

8 Page 8 Radializace Vliv na utužení půdy  Šetrnost k půdě – hloubka, do které se pneu zaboří při stejném zatížení 20.8R38 650/65R38800/65R32

9 Page 9 Radializace Vyhláška  Věstník dopravy ( ) Na traktoru s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km/h musí být použity pneumatiky stejného rozměru a konstrukce jen na jedné nápravě. Na druhé nápravě mohou být použity pneumatiky i jiné konstrukce.

10 Page 10 Radializace Praktický příklad  Nákupní cena nafty 24,5 Kč/1l SPOTŘEBA POHONNÝCH HMOT (RADIAL/DIAGONAL) Úspora 4 – 5 % u traktorů při provozu na silnici Úspora 5 – 20 % při práci na poli v závislosti na půdě a prokluzu

11 Page 11 Radializace Technické řešení  Technické informace - ARGUMENTACE

12 Page 12 Radializace Technické řešení  Záběr  Ekonomie provozu 240 HP traktoru

13 Page 13 Radializace Technické řešení Porovnání traktorových pneu se 100% / 30% výškou dezénu při těžké práci na poli Vozidlo:Traktor 240 HP, provozní náklady ca Kč/h Pneu:ZN 650/65 R 42, PN 600/65 R 34 Typ použití: Orba na 300 ha a) 300 ha x h = 330 h x 1395 Kč = ,- Kč 0,91 ha b) 300 ha x h = 252 h x 1395 Kč = ,- Kč 1,19 ha  Úspora = ,- Kč *) 35 % prokluz znamená efektivnost 0,65, 15 % prokluz znamená 0,85 efektivnost Prokluz : 35 % pneu s 30 % výškou dezénu 15 % pneu se 100 % výškou dezénu Výpočet ekonomických údajů: 7 km/h x 2 m = 1,4 ha/h x 0,65 *) = 0,91 ha/h 7 km/h x 2 m = 1,4 ha/h x 0,85 *) = 1,19 ha/h a) b)

14 Page 14 Radializace Technické řešení 15 % prokluz 30 % prokluz 40 % prokluz 50 % prokluz Nová pneu 40% původní výšky zubu 25% původní výšky zubu 15% původní výšky zubu Zkrácení skutečně ujeté vzdálenosti v závislosti na prokluzu

15 Page 15 Radializace Shrnutí  Šetrnost k půdě Konflikt cílů – hustící tlak Vysoký hustící tlak pro jízdu po silnici: Vysoká nosnost Nízký valivý odpor Nízké opotřebení Vysoká jízdní stabilita Nízký hustící tlak pro jízdu na poli: Vysoké trakční síly Jemné zacházení s povrchem půdy Ochrana povrchu

16 Page 16 Radializace Shrnutí  Šetrnost k půdě Konflikt cílů – hustící tlak  Standardní pneu 20.8 R 38* Silnice 1,6 bar (3650 kg/40 km/h) Pole 0,8 bar (2490 kg/30 km/h) Rozdíl: 0,8 bar  Široké pneu 650 / 65 R 38* Silnice1,2 bar (3560 kg/40 km/h) Pole 0,8 bar (3210 kg/30 km/h) Rozdíl: 0,4 bar Shrnutí:Použití širokých pneu připouští sblížení huštění pro jízdu na silnici a poli Následující srovnání ukazuje jak je konflikt cílů eliminován použitím širších pneu: * Minimální hustící tlak pro těžkou práci na poli


Stáhnout ppt "Radializace Nový Smokovec, září 2011. Page 2 Radializace Diagonální x radiální pneu www.mitas-tires.com Větší styčná plocha o 20 – 25 % O 20 – 30 % větší."

Podobné prezentace


Reklamy Google