Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_1."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_1 Klíčová slovadesetinná čísla, číselná osa, porovnávání Pomůckydataprojektor Druh interaktivityvýklad, cvičení Stupeň a typ vzděláníII. stupeň základní školy Potřebný čas1 vyučovací hodina Velikost549 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

2 DESETINNÁ ČÍSLA 1 Zápis a porovnávání Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2011 Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592

3 OBSAH Čtení desetinných čísel Psaní desetinných čísel Zobrazení na číselné ose Porovnávání

4 ČTENÍ A PSANÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Zapamatujte si: x x x x x, x x x x x desetitisíce stotisíciny tisíce desetitisíciny sta tisíciny desítky setiny jednotky desetiny

5 Například: jedna celá tři sta padesát osm tisícin 1,358 tři tisíce pět set sedmdesát celých dva tisíce šedesát desetitisícin 3 570,206 0 Proč píšeme po třech číslicích mezery ?

6 1. CVIČENÍ Přečtěte: 5,6 24,8 162,1 2,24 56,95 861,07 0,216 80, ,567 7, , , ,3 158,06 200,9 224, , , , , , 030 3

7 2. CVIČENÍ Přečtěte a zapište:   tisíc šest set osmdesát dvě celé devět desetin   devět set tři celé tři setiny   pět tisíc dvacet pět celých osm set osm tisícin   třináct tisíc patnáct celých tisíc jedenáct desetitisícin

8 Na konec zápisu desetinného čísla můžeme za desetinnou čárku napsat libovolný počet nul aniž změníme jeho velikost. Například: 0,1 = 0,10 = 0,100 = 0 …

9 ČÍSELNÁ OSA A E F B H C I G J D 0 ‹ A ‹ 1 A = 0,1 1 ‹ B ‹ 2 B = 1,2 2 ‹ C ‹ 3 C = 2,1 3 ‹ D ‹ 4 D = 3,9 Jaká čísla zobrazují body E až J? Zakreslete na číselnou osu čísla 3,6 a 1,4.

10 POROVNÁVÁNÍ Seřaďte čísla od nejmenšího po největší: 1,88 1,883 1,9 1,380 1, ,490 Porovnejte pomocí znaků ‹, =, › : 0,5 □ 0,6 2,03 □ 2,30 8,25 □ 8,255 0,3 □ 0,30 5,13 □ 5,23 7,05 □ 6,05 1,01 □ 1,02 3,99 □ 4,0 19,9 □ 19,91 0,0 □ 0,1 16,3 □ 16,32 15,08 □ 15,09

11 METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3   Úvodní strany, povinné údaje, obsah. str. 4 – 5   Výklad, řízený rozhovor s žáky.   Slide možno použít pro zápis do sešitu, diskusi s žáky, opakování. str. 6 – 7   Cvičení:   Správné čtení desetinných čísel (soutěž, ústní cvičení), zápis desetinného čísla pomocí číslic a desetinné čárky (samostatná práce, skupinová práce, dvojice) – společná kontrola, práce s chybou. str. 8 – 9   Výklad, společná práce, samostatná práce žáků. str. 10   Samostatná práce žáků, soutěž. str. 11 – 12   Metodické poznámky, zdroje. Slide 4 – 10 může učitel využít pro výše uvedené činnosti dle vlastního uvážení.

12 POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, s. ISBN ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, s. ISBN PŮLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MÜLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, s. ISBN


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_1."

Podobné prezentace


Reklamy Google