Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Premium Services & mCommerce Working Group Workshop Premium SMS & Audiotex Datum02. 06. 2009 MístoVodafone, Vinohradská 167.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Premium Services & mCommerce Working Group Workshop Premium SMS & Audiotex Datum02. 06. 2009 MístoVodafone, Vinohradská 167."— Transkript prezentace:

1 Premium Services & mCommerce Working Group Workshop Premium SMS & Audiotex Datum02. 06. 2009 MístoVodafone, Vinohradská 167

2 Obsah: ― Úvod (VO) ― premiumservices.cz – roční zhodnocení (VO) ― Premium SMS projekty „902“ (VO) ― Agregované statistiky Premium SMS / Audiotex (VO) ― TOP přestupky Premium SMS / Audiotex (TO2) ― Novela zákona o loteriích (TO2) ― Novela zákona o platebním styku a DPH (TM) ― Změny Premium SMS kodexu + 905 (TM) ― Další témata…(Diskuze)

3 —Vznik 2003 —Členové: Telefónica O2, T-Mobile,Vodafone —14 pracovních skupin, 3 pracovní podskupiny ― Konsolidovaný roční obrat všech tří operátorů >120 mld. CZK ― >8 mil. koncových uživatelů ― Spolupráce: — Státní správa: ČTÚ, Ministerstvo financí, ČNB — Profesní organizace a asociace: APVTS, ADMAZ, AMM — IARN (International Audiotex Regulators Network) změny

4 Premiumservices.cz - roční zhodnocení

5 Rozšíření funkčností pro veřejnost ― spuštění sekce „Důležité informace“ ― spuštění sekce „Napište nám“ - zákaznický formulář pro zasílání reklamací, dotazů a připomínek ― od 25.2.2009 do 29.5.2009 navštívilo portál 6.387 unikátních uživatelů, bylo zobrazeno ― 73.598 stránek a zasláno 142 dotazů / podnětů / reklamací ― průměrná měsíční návštěvnost: 2.100 unikátních uživatelů, 24.474 zobrazených stránek, 35 ― dotazů Rozšíření funkčností pro agregátory ― zlepšení procesu přenášení čísel ― drobné úpravy funkcionalit Spuštěno: 15.6.2008 Úspěšný provoz podpořený kladným ohlasem koncových uživatelů prémiových služeb, agregátorů a operátorů Roční zhodnocení

6 Informační sekce pro veřejnost Spuštěno: 15.6.2008

7 Kontaktní formulář pro veřejnost

8 Premium SMS projekty „902“ ― WiFi přístup ― loterie ― prodej časopisů (printových médií obecně) ― pojištění ― prodej DVD

9 Projekty SMS plateb na prefixu 902 ProjektAgregátorMísto/PoskytovatelCenaDatum SMS lékař Expansion GroupVšeob. fak. nem. Praha30, 9002/2008 Expansion GroupNemocnice Kolín30, 90 05/2008 do 01/2009 ATSNemocnice T.B Zlín30, 60, 9005/2008 Rez.v aquaparkuATSPraha5005/2008 SMS jízdenkaErikaPraha2611/2007 SMS parkingErikaHradec Králové03/2009 Nákup časopisůRingier 8911/2008 Nákup DVDATSŠíp50, 9911/2008 Nákup DVDRingier 6911/2008 Nákup DVDExpansion GroupMafra50, 9909/2008

10 Projekty SMS plateb na prefixu 902 Obecně schválené „902“ projekty: veřejně prospěšné projekty se zapojením municipality, státu a rozpočtové či příspěvkové organizace. Tyto projekty lze podpořit ze strany APMS až 15.000 CZK grantem na uspořádání MKT soutěže s cílem zvýšit používanost PR SMS plateb. Další schválené „902“ projekty všemi mobilními operátory: ― elektronické knihy ― rezervace v aquaparku ― prodej DVD ― dálniční známky ― masážní křesla Schvalování „dalších“ projektů na 902 prefixu závisí na individuálním posouzení daného operátora ― WiFi přístup ― loterie ― prodej časopisů (printových médií obecně) ― pojištění ― vending machine ― rezervace a prodej vstupenek (kina, divadla apod.)

11 Agregované statistiky Premium SMS & Audiotex

12 Vývoj Premium SMS a Audiotexových tržeb mil. CZK vč. DPH

13 TOP přestupky Premium SMS & Audiotex

14 TOP přestupky na Premium SMS & Audiotexu SlužbaTypPopis Premium SMS Nepovolená komunikace službySlužba komunikována bez uvedení nutných náležitostí Premium SMS Nepovolený handshake procesAktivace služby nepovoleným způsobem Audiotex Nepovolená služba Provozování nepovolené služby s uvedením zavádějících informací Audiotex Nepovolená komunikace služby Audiotex ČTÚ - komplexní testování služeb - předáno k řešení na APVTS Komunikace erotických služeb, Informativní hlášky, Služby klamavého a podvodného charakteru atd. # 11 1 1+ 2 89 Služba komunikována bez uvedení nutných náležitostí Premium SMS SPAMSPAMování zákazníků po aktivaci erotické hry 1 Období 06/2008 – 03/2009 Největším problémem zůstávají přestupky v řádkové inzerci

15 Novela zákona o loteriích

16 Spotřebitelské soutěže a loterie 1.Poté, co se na podzim 2007 objevilo několik různých návrhů nového Loterijního/herního zákona, které téměř likvidovali marketingové soutěže provozované prostřednictvím PR SMS a audiotexové loterie provozované pomocí telefonu Založena pod vedením APMS a ADMAZ expertní skupina ESA – Expertní Skupina Asociací - další členové ADT, APTZ, SPIR, TBN, UV. Cílem ESA je hájení současných aktivit operátorů, partnerů a dalších sdružených subjektů a nastavení právního rámce pro jejich rozvoj do budoucna. 2. V rámci současného zákona č. 202/1990 Sb. o loteriích a podobných hrách ―Nejsou definovány marketingové soutěže (využíváno stanovisko MF ČR z 2006) ―Je povoleno provozování loterií provozovaných po telefonu – pouze audiotex ―Je třeba pomoci prosadit možnost provozování loterií po telefonu i prostřednictvím PR SMS

17 Spotřebitelské soutěže a loterie 3.Status přípravy nového Herního zákona —04/2008 – MF ČR vybralo společnost Ernst & Young jako facilitátora pro přípravu nového Herního zákona —06-08/2008 – Focus groups – „kulaté stoly“ – jednotlivé subjekty budou diskutovat jednotlivá témata a okruhy na základě kterých facilitátor předloží MF ČR návrhy pro přípravu nového Herního zákona —09/2008 - Ernst & Young předala variantní řešení MF ČR - více na www.hernizakon.czwww.hernizakon.cz —01/2009 – MF ČR připravilo Věcný záměr zákona a prošlo připomínkovacím řízením 4.Společná deklarace k přípravě nového loterijního zákona – 7 základních principů ―Technologická neutralita ―Marketingové soutěže ―Reklama ―Trestněprávní odpovědnost v oblasti marketingových soutěží ―Blokování www stránek ―Zamezení provádění finančních plateb a obdobná opatření ―Odvody na veřejné prospěšné účely 5.Další kroky —Aktivity, které budou podporovat základní principy ESA —Prosazení připomínek prosazených do Věcnému záměru do paragrafového znění zákona —Stát se připomínkovým místem paragrafového znění (oficiální vs. neoficiální) zaměřit se na úpravu neakceptovaných zásadních bodů ―omezení počtu licencí ―identifikace sázejících

18 Novela zákona o platebním styku a DPH

19 Legislativní exkurz —Dne 5. prosince 2007 byla v Úředním věstníku EU pod číslem 2007/64/ES zveřejněna Směrnice o platebních službách. Lhůta pro transpozici této směrnice členským státům končí dne 1. listopadu 2009; —Relevantním právním předpisem v oblasti upravené předloženým návrhem zákona je za stávající právní úpravy především zákon č. 124/2002 Sb., o převodech peněžních prostředků, elektronických platebních prostředcích a platebních systémech (zákon o platebním styku); —V současnosti MFČR připravilo návrh nového zákona o platebním styku, který v plném rozsahu nahradí stávající platnou právní úpravu – dne 25.5.2009 odsouhlasen vládou ČR ve znění upraveném LRV a odeslán do PSČR s návrhem na přijetí v prvním čtení; —Návrh nepočítá s žádným přechodným obdobím a veškeré povinnosti uložené touto normou bude nezbytné plnit již od 1.11.2009.

20 Dopady na mobilní operátory a mCommerce Dle nového zákona o platebním styku budou mobilní operátoři poskytovateli Platebních služeb ― za platební služby se budou považovat pouze takové platební transakce, kdy zákazník prostřednictvím mobilního operátora dává souhlas k provedení platby ve prospěch tohoto operátora, který jedná výlučně jako zprostředkovatel mezi zákazníkem a poskytovatelem zboží/služeb ― Veřejnoprávní: — Autorizace/Registrace — Aplikace tzv. „safeguarding“ povinností — ČNB (regulátor) — Daňové a účetní implikace — Soukromoprávní: ― Úprava stávajících smluv (zákaznických i partnerských) ― Úprava podmínek platebních služeb (Všeobecné podmínky; Speciální podmínky)

21 Změny Premium SMS kodexu

22 Změny Premium SMS kodexu Zrušení 50 hal., komunikace premiumservices.cz Co nás čeká? — zrušení 50 hal. (k 1.9.2008) — nutno deaktivovat stávající 50 haléřová aktivní čísla nejpozději k 1.9.2009 — povinnost komunikace premiumservices.cz (www.premiumservices.cz) — v printu a webu — cíl: zákazník si jednoduše zjistí informace o dané službě (cena, — poskytovatel, infolinka) Kdy? verze 4.2 - září 2009

23 Návrh změny Premium SMS a ATX Kodexu Desetinásobek na prefixu 905 Cíl: spustit vyšší cenové hladiny než 99 CZK/1 PR SMS nebo za jednorázově zpoplatněný hovor Jak? uvolněním rezervního prefixu 905 z Kodexu Premium SMS a ATX — Premium SMS MO billing: 905 06 50 = 500Kč MT billing: 905 06 500 = 500Kč — Audiotex 905 50 60 70 = 500Kč Kdy? Q1-2/2010 Zpětná vazba agregátorů na tento koncept je pozitivní

24 Diskuse, otázky,…. premium@apms.cz


Stáhnout ppt "Premium Services & mCommerce Working Group Workshop Premium SMS & Audiotex Datum02. 06. 2009 MístoVodafone, Vinohradská 167."

Podobné prezentace


Reklamy Google