Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpravodajské hodnoty ( news value, Lippman, 1922 ) Zpráva není „pravdivým odrazem“ skutečnosti, ale produktem, který vzniká podle určitých kulturně podmíněných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpravodajské hodnoty ( news value, Lippman, 1922 ) Zpráva není „pravdivým odrazem“ skutečnosti, ale produktem, který vzniká podle určitých kulturně podmíněných."— Transkript prezentace:

1 Zpravodajské hodnoty ( news value, Lippman, 1922 ) Zpráva není „pravdivým odrazem“ skutečnosti, ale produktem, který vzniká podle určitých kulturně podmíněných pravidel Pravidla pro výběr témat zpráv tvoří soubor kritérií, nazývaných také zpravodajské hodnoty 2 typy zpravodajských hodnot: - obecné hodnoty (sociokulturní a organizační) - novinářské hodnoty (zpracovatelské hodnoty)

2 Obecné zpravodajské hodnoty Blízkost Novost Průběžnost (kontinuita) Výskyt (frekvence) Možnost dalšího vývoje Vztah k elitním národům, státům, osobám (celebritám) Možnost personalizace Negativita Souznění s očekáváním publika Jednoduchost Jasnost Překvapení Předvídatelnost Variace Smysluplnost

3 Zpracovatelské hodnoty pro média Jednoznačnost Možnost zjednodušení Možnost zúžení tématu na některou silnou zprav. hodnotu (např. negativita) Konflikt Možnost dramatizace Narativní možnosti (příběhovost)

4 Informační kvalita pro příjemce hodnoty informační kvality zprávy = kritéria důležitosti a užitečnosti relevance (včetně aktuálnosti) pravdivost (věcná správnost, nestrannost, věcnost, vyváženost, různorodost celého zpravodajství) srozumitelnost

5 zdroje Burton, G.–Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal, Brno ISBN , s. kp.VI. s Reifová, I.: Slovník mediální komunikace. Portál, Praha ISBN , heslo hodnota zpravodajská, s


Stáhnout ppt "Zpravodajské hodnoty ( news value, Lippman, 1922 ) Zpráva není „pravdivým odrazem“ skutečnosti, ale produktem, který vzniká podle určitých kulturně podmíněných."

Podobné prezentace


Reklamy Google