Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Microsoft PowerPoint (2007) beyond bullet points (BBP)
2
BBP – co umožňuje? Snadnější komunikaci s posluchači www.beyondbulletpoints.com Není potřeba být grafickým designérem
3
Různé Je potřeba znát své publikum Powerpoint se používá při prodávání produktů či učení, dále při rozhodování o firemní strategii; pro vliv lobistů na právní legislativu; u soudů.... Používá se pomůcka, kdy obecenstvo nevidí poznámky, které si přednášející pouští na notebooku – viz nastavení prezentace – zobrazit prezentaci na druhý monitor a zobrazit zobrazení předvádějícího
4
Pohled pro přednášejícího
5
Různé - pokračování Použití ovladače pro posun snímků – posunování pomocí klávesnice ruší sled prezentace; použití laseru Prezentace a přednes jsou neodmyslitelně spojeny Dívat se jen na obecenstvo – nedívat se dozadu na projekci Nepoužívat odrážky Vybrat obrázek pro celý snímek, který by reprezentoval hlavní myšlenku
6
Různé - pokračování Vytvářet obrázky a příběhy, vytvořit emocionální spojení Spojení s publikem pomocí hlasování Naučit se, aby publikum mělo hlavní roli v prezentaci, mělo by být v centru akce (publikum v hlavní roli) –> pomocí prezentačního příběhu v prvních 5 snímcích Vytvářet dramatická napětí - pomocí 2 snímků, které prezentují publiku nevyřešený problém, které prezentace pomůže vyřešit
7
Různé - pokračování Vytvořit prezentační vlákna postupně zobrazující informace s integraci verbálních a visuálních motivů – jeden konečný obrázek pojme celý „příběh“ prezentace Zobrazit jednoduše a krátce informace Aby si publikum snadněji zapamatovalo informace – používat grafiku a umět zvýraznit důležité snímky pomocí grafiky Vytvořit názvy jako i titulků novin + obrázek s navigačním barem na spodní straně Používat různé média pro prezentaci(flipchart)
8
Jak umístit projektovaný obraz a přednášejícího
9
3 základní nástroje PowerPointu = 3 POHLEDY (viz karta Zobrazení) Klasický postup při tvorbě prezentace: 1.Normální pohled 2.Poznámky 3.Řazení snímků Nový způsob tvorby – pracovat nejdříve s pohledem: 1.Řazení snímků 2.Poznámky 3.Normální pohled
10
Různé – pokračování Nečíst stroze připravené poznámky Základ je jednoduchost Podle výzkumů vzdělávání psychologie je nejlepší způsob vytváření prezentací s novými informacemi pomocí vyprávění a obrázků Dnešní běžné prezentace se těžko pamatují a jsou nudné; publikum si nezapamatuje všechno
11
3 možné výsledky prezentace
12
3 druhy paměti publika Smyslová paměť – krátkodobá, neomezená, vnímání zrakových a sluchových smyslů Dlouhodobá paměť – dlouhodobě zapamatované vjem – tuto paměť potřebujeme oslovit pro dobrou prezentaci Pracovní paměť – jak dlouho je schopné publikum udržet pozornost
13
Co bohužel očekává přednášející
14
Jaký je většinou výsledek
15
Je potřeba brát v úvahu pracovní paměť
16
Využití pohledu „řazení snímků“ v kontextu pracovní paměti (1) Každý snímek v pohledu obsahuje jenom jednu hlavní myšlenku, která je jasně shrnuta v nadpisu prezentace – Konkrétní příklad na dalším snímku... – Zaměřuje se například na změnu rozložení (pozadí!) a zvýraznění snímků, které jsou důležité k udržení zájmu publika – Pro lepší využití pracovní pamětí je potřeba vytvářet publiku známé, lehce zapamatovatelné struktury
17
Využití pohledu „řazení snímků“ v kontextu pracovní paměti (2)
18
Nevhodné způsoby prezentace ignorující limity pracovní paměti
19
MÝTUS vs. PRAVDA Není žádný důvod používat vizuální podněty pro poukázání na organizaci prezentace MÝTUS: Průzkumy ukazují, že lidé se lépe učí, pokud použijete vizuální podněty zvýrazňující podstatné myšlenky v prezentaci PRAVDA: Lidé se naučí více, pokud ukážu více informací MÝTUS: Průzkumy ukazují, že lidé se učí lépe, pokud je informace prezentována po malých částech PRAVDA:
20
Pohled „Poznámky“ pro využití tzv. dvojitého kanálu
21
Pomáhá udržovat snímek pro publikum jasný a přehledný Publikum se může soustředit jak na samotnou grafickou prezentaci vyjadřující myšlenku, tak následně přenese svou pozornost na přednášejícího Je pak možné poznámky vytisknout společně s prezentací Každý snímek prezentovat zhruba 1 minutu
22
Pohled „Poznámky“
23
Starý způsob adresuje jen jeden kanál
24
Nový způsob adresuje oba smyslové kanály
25
Až naposledy „Normální pohled“ 1.Již pohledu řazení snímků se vymyslí hlavní myšlenka každého snímku, která bude vložena jako nadpis – podobně jako v novinovém článku 2....dále se napíší poznámky mimo snímek 3....a následně se vloží jednoduchá grafika (foto, graf, diagram) Jen takto je možné zaručit zapamatování nové informace přes duální kanál a omezenou pracovní paměť
26
Je potřeba upoutat pozornost
27
Běžné způsoby neupoutávají pozornost
28
Chyby při tvorbě snímku: – Použití obecných, nic neříkajících nadpisů jako například „Zaměřujeme se na tyto oblasti:“ -> publikum musí zkoumat další text a tím se odvádí pozornost – Pozadí snímků nezaměřuje pozoronost – Nic nevyjadřující obrázek
29
Jak tedy na „Beyond Bullet Points“??? CO NÁS ČEKÁ??? Jak adresovat omezenou kapacitu pracovní paměti publika? jak použít „příběh“ prezentace jako základ Příprava šablony pro příběh a 3 základní pravidla pro tvorbu nadpisů
30
Publikum musí získat organizované a přímočaré informace SRDCE A MOZEK BBP: Šablona příběhu – podobná scénáři filmu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.