Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Multikulturní vzdělávání v rámci NNO NESEHNUTÍ Brno Mgr. Lenka Šafránková Pavlíčková Konference Kulturní a náboženská identita: marginalizace, integrace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Multikulturní vzdělávání v rámci NNO NESEHNUTÍ Brno Mgr. Lenka Šafránková Pavlíčková Konference Kulturní a náboženská identita: marginalizace, integrace."— Transkript prezentace:

1 Multikulturní vzdělávání v rámci NNO NESEHNUTÍ Brno Mgr. Lenka Šafránková Pavlíčková Konference Kulturní a náboženská identita: marginalizace, integrace a multikulturní výchova, Brno, Multikulti Challenge: Accepted

2 NNO mohou přispívat k rozvoji sociálního kapitálu žáků/kyň Mohou rozvíjet pluralitu názorů a přístupů ke společenským problémům Mohou poskytovat zpětnou vazbu i mechanismy prevence Potenciál NNO v multikulturním vzdělávání

3 občanské sdružení založené r náplň práce: vzdělávací a informační aktivity, podpora zapojování veřejnosti Témata: 1. multikulturní soužití, migrace a uprchlictví 2. gender a ženská práva 3. ekologie a životní prostředí, téma expanze hypermarketů 4. problematika vývozu zbraní Více na O NESEHNUTÍ (Nezávislé Sociálně Ekologické HNUTÍ)

4 praktická realizace multikulturních workshopů na školách od r práce s dětmi v uprchlických táborech a z rodin azylantů žijících v ČR od r od r vychází čtvrtletník o migraci a lidských právech PŘES (hranice, předsudky, lhostejnost) – dlouhodobý vzdělávací projekt Tišnov (2006) série odborných vzdělávacích seminářů Život v multikulturní společnosti: konfrontace a výzvy (2009) Vzdělávací multikulturní projekty NESEHNUTÍ

5 Multikulti Challenge: Accepted tříletý projekt podpořený z prostředků MŠMT a ESF v rámci OPVK období realizace: 2010 – 2012 regiony dopadu: kraj Vysočina, Jihomoravský, Olomoucký, Zlínský a Moravskoslezský kraj + menší projekty podpořené MŠMT Vzdělávací multikulturní projekty NESEHNUTÍ (2010)

6 vztah kultura a identita: - binární opozice: tendence definovat jednotlivce skrze jejich kulturu, popírání individuálního jednání X nahlížení sebe sama jako autonomně jednajícíhojedince -kultura ovlivňuje, tvaruje a omezuje jednání, nikoliv determinuje (Phillips, A. (2007): Multiculturalism without culture) Teoretická východiska

7 multikulturalita v regionech – v médiích virtuálně nepřítomna nebo převažují negativní reprezentace nezájem o názory mladých, jejich nepřítomnost ve veřejném diskurzu nedostatek autorit, nedostatek motivace mladých (viz např. Člověk v tísni (2010): Kdo jiný? Analýza kvalitativního výzkumu) Výchozí situace

8 workshopy soutěž festival Týden lidských práv časopis PŘES práce s dobrovolníky/cemi Více na Projekt Multikulti Challenge: Accepted

9

10 1. Proč lidská práva? Workshopy (2. st. ZŠ, SŠ)

11 2. Svět v pohybu: úvod do fenoménu migrace Workshopy (2. st. ZŠ, SŠ)

12 3. Multikulturní společnost: utopie nebo realita? Workshopy (2. st. ZŠ, SŠ)

13 4. Od předsudků k rasismu Workshopy (2. st. ZŠ, SŠ)

14 5. Jaké je to být uprchlíkem? Workshopy (2. st. ZŠ, SŠ)

15 6. Téma: islám Workshopy (2. st. ZŠ, SŠ)

16 multikulturní témata i do tříd, jejichž pedagogové/žky s nimi nemají zkušenost xenofobní a stereotypní uvažování mezi pedagogy/žkami výhodou důraz na otevřené vyjadřování názorů, diskusi nevýhodou omezené možnosti rozvíjení tématu téma již na první stupeň Dosavadní realizace projektu – zkušenosti

17 Děkuji za pozornost! Mgr. Lenka Šafránková Pavlíčková NESEHNUTÍ (Nezávislé Sociálně Ekologické HNUTÍ), třída Kpt. Jaroše 18, Brno


Stáhnout ppt "Multikulturní vzdělávání v rámci NNO NESEHNUTÍ Brno Mgr. Lenka Šafránková Pavlíčková Konference Kulturní a náboženská identita: marginalizace, integrace."

Podobné prezentace


Reklamy Google