Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLY PRO VENKOV registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/14.0208 Datum zahájení projektu: 11. 10. 2010 Datum ukončení projektu: 31. 8. 2013 PROJEKT.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLY PRO VENKOV registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/14.0208 Datum zahájení projektu: 11. 10. 2010 Datum ukončení projektu: 31. 8. 2013 PROJEKT."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLY PRO VENKOV registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/14.0208 Datum zahájení projektu: 11. 10. 2010 Datum ukončení projektu: 31. 8. 2013 PROJEKT JE PODPOŘEN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČR

2 Realizační tým projektu Školy pro venkov: Michal Jarolímek – hlavní manažer projektu (výše úvazku: 0,5) Irena Haňurová – finanční manažer projektu (výše úvazku: 0,33) Lucie Sovová – kontrolní dohled a pomocná administrativa (DPP) Lenka Kučerová – regionální projektový manažer SR (výše úvazku: 0,4) Radek Kolář – účetní (službou)

3

4

5 MAS Nad Orlicí Projekt Školy pro venkov: http://www.nadorlici.cz/skoly-pro-venkov.html Zapojené školy: o ZŠ Mistra Choceňského, Choceň (750 žáků) o ZŠ a MŠ Všestary (250 žáků) ve spolupráci se ZŠ a MŠ Hořiněvěs (24 žáků) o ZŠ a MŠ Voděrady (82 žáků) o ZŠ a MŠ Lhoty u Potštejna (75) o ZŠ a MŠ Čestice (25 žáků)

6 Všestary Hořiněves Voděrady Choceň Čestice Lhoty u Pot.

7

8

9

10 Co se udělalo aneb leden – květen 2011 v kostce byly vytvořeny školní projektové týmy a uzavřeny DPČ a DPP školní týmy byly seznámeny s projektem Školy pro venkov společně jsme naplánovali harmonogram vzdělávacích seminářů, dosud proběhly 4 společné semináře, ještě nás čekají 3 další proběhla první projektová plánování u většiny partnerů proběhlo vybavení škol technikou a softwarem právě probíhá: Společné setkání školních projektových týmů partnerských škol aneb úvodní konference

11 červen 2011  8. června 2011, 14:30, Rapšach - Seminář Využití land-artu v terénní výuce  společné plánování školního projektu se žáky na některých školách září 2011 – červen 2012  září 2011 - Seminář kritického myšlení – Horní Stropnice  říjen 2011 – Příběhy regionálních dějin ve výuce  školní rok 2011/12 - zahájení projektové práce na školách s vybranou třídou/skupinou žáků II. stupně: společné plánování školního projektu se žáky shromažďování dat tvorba školních časopisů postupná příprava Regionálního pracovního sešitu ?postupná příprava Aplikace pro cestovní ruch projektové dny ?projektové týdny realizace jednodenních výletů se žáky realizace terénních exkurzí a besed dle zájmu jednotlivých škol

12 REGIONÁLNÍ PRACOVNÍ SEŠIT (RPS) na konci prvního školního roku 2011/12 bude vytvořena předběžná, pracovní verze, ve druhém školním roce 2012/13 bude RPS na základě praktického vyzkoušení a doplněním o další získané informace dokončen 2 verze RPS: pro I. stupeň ZŠ (zkrácená, jednodušší forma) a pro II. stupeň ZŠ (6. a 7., případně 8. ročník) bude obsahovat získané informace a didaktické úkoly tak, aby vznikl interaktivní výukový materiál, navrhujeme informace ve svázané barevné části sešitu a na volných listech černobílého tisku interaktivní pracovní listy (kvízy, hry, hádanky, rébusy, křížovky, témata naučných expedic do zájmového území atd.), které budou volně vložené do zadních desek sešitu (kapsa) – tuto formu pouze navrhujeme jako vhodnou, jakákoli individuální řešení a nápady jsou jen vítány výsledný formát sešitu bude jednotný A4, tvrdší vnější desky, vzadu upravené jako kapsa pro vkládání volných pracovních listů, minimální počet stran 30, doporučujeme barevný tisk na sešit a černobílý na pracovní listy (mohou se lépe kopírovat a jeden sešit pak lze využít pro více žáků), pozn. pracovní listy mohou být i formátu A3 (přeložené)

13 závazná výsledná forma je tištěný pracovní sešit a jeho převedení na CD a na webové stránky (rozšíření tištěné formy na CD a webových stránkách dalšími interaktivní prvky je možné, ale není podmínkou, a záleží pouze na možnostech týmu pedagogů a žáků), financování všech třech výstupů se řídí rozpočtem projektu, nicméně je možné použít prostředky operativně podle potřeby (více v tomto poradí regionální projektoví manažeři) z pracovních sešitů každé partnerské školy v regionu bude vytvořena metodikem projektu „REGIONÁLNÍ UČEBNICE“ (KA3) APLIKACE PRO CESTOVNÍ RUCH („Regionem na kole a pěšky“) vychází ze získaných informací obsažených v Regionálním pracovním sešitě, může být doplněna dalšími informacemi (mapování atraktivních turistických cílů, cyklostezek, turistických tras a dalších zajímavostí) cizojazyčný překlad může být pouze výtahem toho nejdůležitějšího z české verze jazykové mutace záleží na možnostech jednotlivých škol (AJ nebo NJ, AJ a NJ) (KA3)

14 PROJEKTOVÉ DNY každá škola uspořádá minimálně dva projektové dny zde budou účastníci z jiné školy testovat Regionální pracovní sešity hostitelské školy na základě tohoto testování proběhne zhodnocení a případná úprava nebo doplnění RPS doporučujeme tuto aktivitu realizovat na konci prvního školního roku tak, aby byl dostatek času k výše popsaným úpravám (bez ohledu na to, zda je vše na pracovním sešitu již dokončeno nebo není) (KA3) PROJEKTOVÉ TÝDNY během celého projektu bude každý region 1x hostitel a 1x hostem, tj. uskuteční se minimálně 3 projektové týdny v délce cca 5 dní, vždy záleží na zájmu a možnostech jednotlivých partnerských škol tuto aktivitu koordinuje regionální projektový manažer na základě zájmu všech zúčastněných škol a jejich možností hostitelský region připraví podle svých možností několikadenní turisticko-naučný program, kde bude své hosty provázet za použití pracovních sešitů tuto aktivitu je možné realizovat v prvním nebo ve druhém roce podle zájmu každé školy (KA4) INOVACE ŠVP zapracování proje ktové výuky do ŠVP

15 SPOLEČNÁ REGIONÁLNÍ PUBLIKACE bude vytvořena na základě Regionálních pracovních sešitů z každé školy na úrovni každého regionu jedna (výsledkem tedy budou 3 Regionální učebnice) editory a spoluautory budou regionální projektoví manažeři a metodik projektu (KA5) METODIKA PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ bude vytvořena na základě zkušeností nashromážděných během celého projektu autorem bude metodik projektu na základě zkušeností, konzultací a podkladů školních projektových týmů a regionálních projektových manažerů

16

17

18 reflexe a sebereflexe je důležitá, ale kde na to vzít čas? (5 minut na konci hodiny, na školním výletě, při exkurzi…) – někdy stačí chvilka, ale jindy je třeba o problémech déle diskutovat – co s tím?


Stáhnout ppt "ŠKOLY PRO VENKOV registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/14.0208 Datum zahájení projektu: 11. 10. 2010 Datum ukončení projektu: 31. 8. 2013 PROJEKT."

Podobné prezentace


Reklamy Google