Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 7 NázevAfrika_jižní_Afrika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 7 NázevAfrika_jižní_Afrika."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 7 NázevAfrika_jižní_Afrika Klíčová slova Jižní Afrika, přírodní poměry, obyvatelstvo, státy, opakování PomůckyPC, dataprojektor, Druh interaktivityVýklad Stupeň a typ vzděláníII. stupeň základní školy Potřebný čas1 vyučovací hodina Velikost2,94 MB ZdrojeViz Zdroje Obr. č. 1

2 Jižní Afrika ZŠ s rozšířenou výukou výtvarné výchovy Teplice, Koperníkova 2592 Mgr. Milena Hradová

3 Úvod 10 států – Zambie, Angola, Botswana, Zimbabwe, Lesotho, Namibie, Madagaskar, Jižní Afrika, Svazijsko, Mosambik, Malawi Opakování - najdi na mapě: Dračí hory, Kalahari, Namibská poušť, Zambezi, Oranje, Mys Dobré naděje, Madagaskar, Indický oceán, Atlantský oceán, Mosambický průliv

4 Přiřaď státy Jižní Afriky: Obr. č. 2

5 Jižní Afrika Tropický suchý pás a subtropický pás Savany, pouště, polopouště Nerostné bohatství Rozvojové státy X vyspělá Jižní Afrika Obyvatelstvo: negroidní, europoidní - přistěhovalci z Evropy a Asie Obr. č. 3

6 Nerostné suroviny Měděný pás: Oblast v Jižní Africe, ve které se nachází velké množství nerostných surovin Př.: meď, diamanty, železná ruda, uran… Obr. č. 4

7 Důl Kimberley – zřejmě největší důl vykopaný ručně na světě, má hloubku 1097 metrů, vytěžily se zde téměř 3 tuny diamantů. Obr. č. 5

8 Státy Jižní Afrika – hlavní město Pretoria, největší město Johannesburg. Jeden z nejvyspělejších států Afriky. Velké nerostné bohatství – zlato, diamanty, uran Apartheid – diskriminace bělochů v minulosti v JAR Johannesburg Pretoria Obr. č. 7 Obr. č. 6

9 MS světa ve fotbale 2010 Stadion v Kapském městě Johannesburg Obr. č. 8 Obr. č. 9 Obr. č. 10

10 Madagaskar – pěstování koření (vanilka, hřebíček, kávovník, kakaovník) Obr. č. 11 Obr. č. 12 Obr. č. 13 Obr. č. 14 Obr. č. 15

11 Oprav chyby: Hřebíček, vanilka a další druhy koření se pěstují zejména na Kapverdách Apartheid byla diskriminace původního negroidního obyvatelstva v Angole Nejchudší stát na světě je Zambie, ve které právě probíhající hladomor sužuje 4 tisíce lidí Nejvíce afrických států se nachází v Jižní Africe

12 Oprav chyby: Hřebíček, vanilka a další druhy koření se pěstují zejména na Madagaskaru Apartheid byla diskriminace původního negroidního obyvatelstva v Angole bílých přistěhovalců z Evropy Nejchudší stát na světě je Zambie Somálsko, ve které právě probíhající hladomor sužuje 4 tisíce lidí Nejvíce afrických států se nachází v Jižní Tropické Africe

13 Afrika - opakování Doplň chybějící slova: Afrika je hospodářsky ……….. Kontinent. Mezi nejvyspělejší oblasti patří státy …………. Afriky a Republika ………….. Afrika. Nejčastějším způsobem obživy obyvatel je ………………, ………… nerostných surovin a chov……………. Mezi státy, které mají rozvinutý cestovní ruch patří hlavně T……..…, E……….., M……….. a v tropické Africe pak K…….

14 Správné odpovědi: Afrika je hospodářsky nejchudší kontinent. Mezi nejvyspělejší oblasti patří státy severní Afriky a Republika Jižní Afrika. Nejčastějším způsobem obživy obyvatel je zemědělství, těžba nerostných surovin a chov dobytka. Mezi státy, které mají rozvinutý cestovní ruch patří hlavně Tunisko, Egypt, Maroko a v tropické Africe pak Keňa.

15 Opakování Alžírsko Keňa Sahel Egypt Viktoriiny vodopády Súdán Gíza Zambezi Zemní plyn Nález prvního člověka Nejchudší oblast Afriky Nejmladší stát Afriky

16 Metodické poznámky: Prezentace je vhodná k výuce posledního z regionů Afriky – jižní Afrika Snímek č. 3 lze využít buďto k opakování pojmů při ústním zkoušení u nástěnné mapy, nebo k zakreslení do slepé mapy na známky Snímek č. 4 – do výřezu slepé mapy lze na interaktivní tabuli připisovat názvy států, žáci zakreslují do slepých map v sešitě Snímky č. 11 – 15 lze využít k opakování a upevnění učiva regionů Afriky – buďto formou soutěže, samostatné práce na konci hodiny, nebo formou testu na úvod hodiny nastávající

17 Zdroje: Obr. č. 1:, citováno Obr. č. 2:, citováno Obr. č. 3:, citováno Obr. č. 4:, citováno Obr. č. 5:, citováno Obr. č. 6:, citováno Obr. č. 7:, citováno Obr. č. 8:, citováno Obr. č. 9:, citováno Obr. č. 10:, citováno Obr. č. 11:, citováno Obr. č. 12:, citováno Obr. č. 13:, citováno Obr. č. 14:, citováno Obr. č. 15:, citováno


Stáhnout ppt "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 7 NázevAfrika_jižní_Afrika."

Podobné prezentace


Reklamy Google