Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SUPERVIZE na základní škole. Obsah PROČ? Potřeba a záměr Financování Zaměřeno na pedagogy Způsob práce Kruh růstu Podmínky Má to smysl?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SUPERVIZE na základní škole. Obsah PROČ? Potřeba a záměr Financování Zaměřeno na pedagogy Způsob práce Kruh růstu Podmínky Má to smysl?"— Transkript prezentace:

1 SUPERVIZE na základní škole

2 Obsah PROČ? Potřeba a záměr Financování Zaměřeno na pedagogy Způsob práce Kruh růstu Podmínky Má to smysl?

3 PROČ? Postupná proměna školy ze školy vesnické na školu, kde jsou jen žáci ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Změny ve škole od se projevily: 1. ve složení žáků 2. ve způsobu práce se žáky 3. ve složení pedagogického sboru

4 Nová potřeba → nový záměr: 1. Otevřená komunikace: předávání informací o situaci ve třídě, o jednotlivých žácích domluvit se – otevřeně si umět říci, co potřebujeme / U-U, U-V, U-Ž, U-R 2. Práce s tzv. problémovým žákem a skupinou

5 Financování 1.především z projektů MŠMT a MSK zaměřených na prevenci rizikového chování, viz tabulka dále 2.zapojení do vzdělávání jiných organizací (např. KVIC): MBTI, RWCT…

6 Název projektuTermín Celkové náklady Vzdělávání PPVybavení školy Ostatní náklady Dotace MSK,MŠMT Příspěvek Města Bohumín Patříš k nám (vzdělávání pedagogů) / , , , , ,- Škola za školou (obnova školní zahrady) / , , , , ,50 Naše třída – náš svět (vzdělávání PP) / , , , , ,- Cestujeme, poznáváme (poznávací zájezdy pro žáky) / , ,- MŠMT ,- Ve škole je nám dobře (práce se žáky i PP na klimatu školy) , , ,-1 000, , ,- Naše třída-naše škola-náš svět (vzdělávání PP) , , , , , ,- Vybavení škol kompenzačními pomůckami , ,-3 173,- Spolupracujeme , , ,- MIŠ – jedeme dál , , , , ,- Těšíme se do školy , , , , ,- MIŠ - pokračujeme , , , , , ,- ROMA mentor project 2012/ ,- MIŠ – U nás , , , , ,- Učitel – ředitel třídy , , ,-4 500, , ,- CELKEM , , , , , ,50

7 Proč je většina programů zaměřena na pedagogy? sborovna = školní třída Jak se chovají učitelé, tak se chovají žáci.

8 Způsoby práce 1.Dvoudenní pobyty mimo školu (v přípravném týdnu): vzdělávání s lektory, příprava školního roku, kruh růstu…. Proč mimo školu: nikdo neodchází dříve setkání v jiném prostředí 2. Odpolední setkání ve škole: 4x ročně - supervize setkání v kruhu, práce s tichem….a další jiné aktivity přenositelné do práce s dětmi

9 Kruh růstu Kompetence ke kooperaci, atmosféra skupiny Věková kategorie lze použít pro jakoukoli věkovou skupinu, i dospělé – nutno přizpůsobit Cíl uvědomit si své místo ve skupině zážitek sounáležitosti ke skupině vytváření pocitu zodpovědnosti za své místo ve skupině snížení pocitu nezdravé soutěživosti a uvidění učitele jako mostu, který spojuje počátek a konec kruhu (NE nejslabší a nejsilnější článek) nový pohled na úctu mezi sebou - žáci a učitel - průvodce Složky kompetence skupinová atmosféra společný cíl ….. Zdroj: Převzato se souhlasem autorky z metodiky projektu Škola Tanec mystické růže, autorka Kalyani P. Mašková, Zveřejněno v projektu Kompetence pro život - CZ.1.07/1.1.00/

10 Kruh růstu nakreslený Aničkou z I.A třídy

11 Vliv na prostředí školy: Otevřená komunikace / U – U, U – V, U – Ž, U – Ž – R, V a U – ostatní pracovníci školy Řád / jednotnost, pravidla Zodpovědnost každého za svou práci Přijetí toho, co nemohu změnit

12 Má to smysl? Určitě ano. Změna v klimatu školy je zřetelná Je to bezpečné? POCIT BEZPEČÍ U VŠECH PRACOVNÍKŮ JE NUTNOSTÍ. Vytváří se ovšem postupně, každý se přesvědčí sám a ve svém čase. POZOR: vždy se vše může obrátit i pro mně.

13 Děkuji za pozornost PaedDr. Jarmila Horová ZŠ T. G. Masaryka Trnková 280 Bohumín – Pudlov 


Stáhnout ppt "SUPERVIZE na základní škole. Obsah PROČ? Potřeba a záměr Financování Zaměřeno na pedagogy Způsob práce Kruh růstu Podmínky Má to smysl?"

Podobné prezentace


Reklamy Google