Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SUPERVIZE na základní škole. Obsah PROČ? Potřeba a záměr Financování Zaměřeno na pedagogy Způsob práce Kruh růstu Podmínky Má to smysl?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SUPERVIZE na základní škole. Obsah PROČ? Potřeba a záměr Financování Zaměřeno na pedagogy Způsob práce Kruh růstu Podmínky Má to smysl?"— Transkript prezentace:

1 SUPERVIZE na základní škole

2 Obsah PROČ? Potřeba a záměr Financování Zaměřeno na pedagogy Způsob práce Kruh růstu Podmínky Má to smysl?

3 PROČ? Postupná proměna školy ze školy vesnické na školu, kde jsou jen žáci ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Změny ve škole od se projevily: 1. ve složení žáků 2. ve způsobu práce se žáky 3. ve složení pedagogického sboru

4 Nová potřeba → nový záměr: 1. Otevřená komunikace: předávání informací o situaci ve třídě, o jednotlivých žácích domluvit se – otevřeně si umět říci, co potřebujeme / U-U, U-V, U-Ž, U-R 2. Práce s tzv. problémovým žákem a skupinou

5 Financování 1.především z projektů MŠMT a MSK zaměřených na prevenci rizikového chování, viz tabulka dále 2.zapojení do vzdělávání jiných organizací (např. KVIC): MBTI, RWCT…

6 Název projektuTermín Celkové náklady Vzdělávání PPVybavení školy Ostatní náklady Dotace MSK,MŠMT Příspěvek Města Bohumín Patříš k nám (vzdělávání pedagogů) 1.2.2007/ 31.12.2007 88 093,-83 012,- 5 081,-66 000,-22 093,- Škola za školou (obnova školní zahrady) 1.9.2007/ 31.8.2008 266 197,503 856,- 262 341,50196 000,-70 197,50 Naše třída – náš svět (vzdělávání PP) 1.5.2008/ 31.12.2008 83 404,-25 000,- 58 404,-61 700,-21 704,- Cestujeme, poznáváme (poznávací zájezdy pro žáky) 1.9.2008/ 31.12.2008 103 880,- 70 000,- MŠMT 33 880,- Ve škole je nám dobře (práce se žáky i PP na klimatu školy) 1.1.- 31.12. 2009 105 000,-85 800,-18 200,-1 000,-78 700,-26 300,- Naše třída-naše škola-náš svět (vzdělávání PP) 1.8.2009- 31.12.2009 206 426,-68 400,-59 465,-78 561,-140 000,-66 426,- Vybavení škol kompenzačními pomůckami 30.9.11-31.12.1115 173,- 12 000,-3 173,- Spolupracujeme 1.10.-31.12.1171 750,- 30 000,-41 750,- MIŠ – jedeme dál 1.1.-31.12.1248 543,-10 000,- 38 543,-26 469,-22 074,- Těšíme se do školy 29.8.-31.12.1245 400,- 14 294,-31 106,-25 000,-20 400,- MIŠ - pokračujeme 1.1.-31.8.1379 073,-27 000,-14 414,-37 659,-55 000,-24 073,- ROMA mentor project 2012/2013 1.1.-30.6.1348 240,- MIŠ – U nás 30.1.-31.12.1479 920,-49 900,- 30 020,-69 900,-10 020,- Učitel – ředitel třídy 1.9.2014-31.8.201571 112,-53 200,-13 412,-4 500,-53 000,-18 112,- CELKEM 1 312 211,50477 918,-119 785,-714 508,50932 009,-380 202,50

7 Proč je většina programů zaměřena na pedagogy? sborovna = školní třída Jak se chovají učitelé, tak se chovají žáci.

8 Způsoby práce 1.Dvoudenní pobyty mimo školu (v přípravném týdnu): vzdělávání s lektory, příprava školního roku, kruh růstu…. Proč mimo školu: nikdo neodchází dříve setkání v jiném prostředí 2. Odpolední setkání ve škole: 4x ročně - supervize setkání v kruhu, práce s tichem….a další jiné aktivity přenositelné do práce s dětmi

9 Kruh růstu Kompetence ke kooperaci, atmosféra skupiny Věková kategorie lze použít pro jakoukoli věkovou skupinu, i dospělé – nutno přizpůsobit Cíl uvědomit si své místo ve skupině zážitek sounáležitosti ke skupině vytváření pocitu zodpovědnosti za své místo ve skupině snížení pocitu nezdravé soutěživosti a uvidění učitele jako mostu, který spojuje počátek a konec kruhu (NE nejslabší a nejsilnější článek) nový pohled na úctu mezi sebou - žáci a učitel - průvodce Složky kompetence skupinová atmosféra společný cíl ….. Zdroj: Převzato se souhlasem autorky z metodiky projektu Škola Tanec mystické růže, autorka Kalyani P. Mašková, www.Kalyani.cz.www.Kalyani.cz Zveřejněno v projektu Kompetence pro život - CZ.1.07/1.1.00/14.0200.

10 Kruh růstu nakreslený Aničkou z I.A třídy

11 Vliv na prostředí školy: Otevřená komunikace / U – U, U – V, U – Ž, U – Ž – R, V a U – ostatní pracovníci školy Řád / jednotnost, pravidla Zodpovědnost každého za svou práci Přijetí toho, co nemohu změnit

12 Má to smysl? Určitě ano. Změna v klimatu školy je zřetelná Je to bezpečné? POCIT BEZPEČÍ U VŠECH PRACOVNÍKŮ JE NUTNOSTÍ. Vytváří se ovšem postupně, každý se přesvědčí sám a ve svém čase. POZOR: vždy se vše může obrátit i pro mně.

13 Děkuji za pozornost PaedDr. Jarmila Horová ZŠ T. G. Masaryka Trnková 280 Bohumín – Pudlov  731 130 703 www.zspudlov.cz zs-pudlov@mubo.cz


Stáhnout ppt "SUPERVIZE na základní škole. Obsah PROČ? Potřeba a záměr Financování Zaměřeno na pedagogy Způsob práce Kruh růstu Podmínky Má to smysl?"

Podobné prezentace


Reklamy Google