Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

K OMUNIKAČNÍ DIAGRAM (UML). K OMUNIKAČNÍ DIAGRAM Komunikační diagram je interakční diagram, který klade důraz na datové spojení mezi různými účastníky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "K OMUNIKAČNÍ DIAGRAM (UML). K OMUNIKAČNÍ DIAGRAM Komunikační diagram je interakční diagram, který klade důraz na datové spojení mezi různými účastníky."— Transkript prezentace:

1 K OMUNIKAČNÍ DIAGRAM (UML)

2 K OMUNIKAČNÍ DIAGRAM Komunikační diagram je interakční diagram, který klade důraz na datové spojení mezi různými účastníky. Místo kreslení čáry životnosti u každého účastníka ve svislém směru, jak je tomu u sekvenčních diagramů, dovolují komunikační diagramy libovolné rozmístění účastníků a kreslení zpráv jako spojnic mezi nimi. Pořadí zasílaných zpráv je poté patrné z číslování jednotlivých spojnic.

3

4 Č ÍSLOVÁNÍ ZPRÁV Obecně používané číslování zpráv (1, 2, 3,..) je přehlednější, ale není podle normy UML 2.0. Zde se používá pro číslování zpráv vnořené desetinné číslování (1, 1.1, 1.2, …). Důvodem pro používání tohoto číslování je odstranění nejasnosti s voláním sama sebe. Nevýhodou tohoto číslování je možnost vzniku dlouhých sekvencí čísel. Proto se původní jednoduché číslování zpráv stále ještě používá. V rámci číslování se používají také písmena, která signalizují příslušnost k vláknům kontroly. Např. Zprávy 1A1 a 1B1 jsou různá vlákna vložená paralelně zprávou 1. Zprávy A1 a B2 jsou v různých vláknech kontroly. Zdroj:

5 S YMBOLY DIAGRAMU KOMUNIKACE – UZLY Rámec Rámec poskytuje prostor, do kterého je umístěn diagram komunikace

6 Životní dráha objektu Používá se pro znázornění účastníků komunikace. Symboly diagramu komunikace - spojení Zpráva Zpráva musí být vždy číslována a toto číslování může také obsahovat písmena, označující příslušnost k vláknům kontroly. Šipka určuje směr komunikace.


Stáhnout ppt "K OMUNIKAČNÍ DIAGRAM (UML). K OMUNIKAČNÍ DIAGRAM Komunikační diagram je interakční diagram, který klade důraz na datové spojení mezi různými účastníky."

Podobné prezentace


Reklamy Google