Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Jiří Sumbal, ZŠ Kopřivnice, Allšova 1123 Počítač ve škole Nové Město n. Mor., 23.-25. 3. 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Jiří Sumbal, ZŠ Kopřivnice, Allšova 1123 Počítač ve škole Nové Město n. Mor., 23.-25. 3. 2005."— Transkript prezentace:

1 Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Jiří Sumbal, ZŠ Kopřivnice, Allšova 1123 Počítač ve škole Nové Město n. Mor.,

2 Kde najdete tuto prezentaci: na stránce v seznamu dokumentůwww.ict-edu.cz na stránce Informační centra SIPVZ při ZŠ Kopřivnice, Alšova

3 Co je Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB)? mezinárodní projekt podpora výuky informatiky moderní formou podpora výuky programování na ZŠ

4 Tvořivá informatika s Baltíkem - základní teze: podpora přirozené tvořivosti dětí cílem (pro děti) není se něco naučit, ale něco vytvořit předveď, cos vytvořil nauč ostatní, co umíš výuka už od 1. třídy Baltík, ale i ostatní programy (text, grafika, tabulky, internet, multimédia...)

5 O co tedy jde v projektu TIB? podporovat a rozvíjet u dětí tvořivost, logické myšlení, samostatnost, schopnost vzdělávat se, komunikovat a týmovou práci připravit pro učitele metodické materiály využitelné při výuce informatiky

6 Forma výuky informatiky v TIB projektová výuka využití vždy několika softwarových nástrojů schopnost použít nejvhodnější nástroj variabilita ve výběru software (dle možností školy)

7 Výhody projektového vyučování obrovský prostor k tvořivosti, soustavné procvičování všech nástrojů, důraz na schopnost propojovat a efektivně využívat programy, velký prostor pro mezipředmětové vztahy, možnosti individuálního tempa práce, samostatná práce

8 Státy zapojené do TIB: Slovensko – 198 škol Česko – 140 škol Polsko – 270 škol Rakousko, Bělorusko, Kanada, Srbsko a Černá Hora, Dánsko, Egypt, Finsko, Irán, Japonsko, Libanon, Senegal, Ukrajina, USA, Uzbekistán, Jižní Afrika, Zimbabwe (stav k )

9 Organizační zajištění TIB v ČR vznikla organizace TIB, občanské sdružení SGP Systems, s. r. o. (program Baltík) spolupráce s Informačním centrem při ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

10 Spolupráce VUP Praha – příprava RVP (viz) Projekt Dokážu to  viz SIPVZ, vzdělávání učitelů:  modul P – ICT na 1. stupni kapitola Realizace zájmů a rozvíjení individuálních schopností žáků ve volném čase – viz ict.superhosting.cz/p-1_st  příprava modulu P – Dětské programovací jazyky

11 TIB v ČR národní koordinátor:  Zuzana Kocíková metodici:  Jiří Sumbal  Jitka Pasterová

12 Financování všechny materiály zdarma stačí se zaregistrovat na WWW stránkách využití projektů SIPVZ a grantu AISIS (Dokážu to)

13 Principy tvorby metodiky použít vždy nejvhodnější nástroje vyhýbejme se úlohám s jediným správným výsledkem  (dílčí úlohy) mezipředmětové vztahy prezentování své práce  soutěže projekty

14 Metodické materiály TIB (cíle) základní koncepční materiály kompletní osnovy pro výuku informatiky na 1. a 2. stupni ZŠ i na SŠ alternativní tématické plány pro konkrétní ročníky konkrétní projekty pro každý ročník přípravné úlohy použitelné před jednotlivými projekty i samostatně připravujeme: testy znalostí

15 Projekty  přípravné úlohy Přípravná úloha:  kratší časový úsek  menší množství použitých programů  nácvik nových znalostí a dovedností Projekt:  delší časový úsek  více použitých programů  procvičení, upevnění a rozšíření dosavadních znalostí

16 TIB a Rámcové vzdělávací programy základního vzdělávání rok 2005: optimalizace metodických materiálů pro použití v podmínkách školních vzdělávacích programů Výzkumný ústav pedagogický v Praze – materiály TIB doporučeny VUP jako metodický materiál v rámci RVP pozvánka na přednášku na konferenci Poškole 2005 ( ) – text příspěvku a prezentace bude na

17 Kde najít všechny materiály  stránky projektu TIB případné ukázky:  www stránky www stránky  osnovy – 1. stupeň, 2. stupeň1. stupeň2. stupeň  tématický plán – 1. stupeň, 2. stupeň1. stupeň2. stupeň  přípravná úloha – 1. stupeň, 2. stupeň1. stupeň2. stupeň  projekt – 1. stupeň, 2. stupeň1. stupeň2. stupeň

18 Soutěže pro žáky v roce Velikonoce s Baltíkem: březen – duben 2004 Baltík 2004: duben – červen 2004 Baltík + Baltazar 2004 – listopad 2004 Vánoce s Baltíkem: prosinec 2004

19 Velikonoce s Baltíkem 2004 zadání:  vytvořte v Baltíkovi program na velikonoční téma www stránky:  účast:  67 týmů (32 1. stupeň, stupeň ZŠ)  75 dětí (49 chlapců, 26 dívek) vítězové:  Michaela Ryjáčková, DDM Bílina  František Batysta, Gymnázium J.V.Jirsíka, Č. Budějovice

20 Mezinárodní programátorská soutěž Baltík 2004 zadání:  účastníci dostali přesně zadané úkoly, které museli naprogramovat www stránky:  organizace:  školní kolo – korespondenční  celostátní kolo – Brno,  mezinárodní kolo – Kopřivnice,

21 Mezinárodní programátorská soutěž Baltík 2004 účast:  školní kolo v ČR: 18 škol – 102 týmů – 175 žáků ( stupeň ZŠ, stupeň ZŠ)  celostátní finále: 20 týmů – 47 žáků  mezinárodní finále: 3 státy (ČR, SR, Polsko) – 29 týmů – 62 žáků (z toho 16 dívek)

22 Mezinárodní programátorská soutěž Baltík 2004 vítězové:  kategorie A (1. stupeň): Matej a Pavol Vargovčíkovi, Michal Petriľák, Sabinov, SR  kategorie B (2. stupeň ZŠ): Václav Švirga, Kopřivnice, ČR

23 Mezinárodní tvůrčí a programátorská soutěž Baltík a Baltazar 2004 zadání:  vytvořte v Baltíkovi nebo v Baltazarovi program na libovolné (nekrvavé) téma www stránky:  účast:  37 týmů (47 soutěžících) ve 3 věkových kategoriích termín:  v Brně

24 Mezinárodní tvůrčí a programátorská soutěž Baltík a Baltazar 2004 výsledky kategorie A (do 10 let):  Jakub Matuška (Slovensko) kategorie B (do 14 let):  Ondrej Galbavý (Slovensko) kategorie C (nad 15 let):  Boris Švancar a Martin Baránek (Slovensko)

25 Vánoce s Baltíkem 2004 zadání:  vytvořte v Baltíkovi program na vánoční téma www stránky:  účast:  61 týmů (27 1. stupeň, stupeň ZŠ)  95 dětí (51 chlapců, 44 dívek) vítězové:  Tomáš Včelák, ZŠ Tábor  Filip Matzner, GJVJ Č. Budějovice

26 novinka: Velikonoce s Baltíkem 2005 www stránky:  účast:  61 týmů (25 1. stupeň, stupeň ZŠ)  77 dětí (49 chlapců, 28 dívek) ze ZŠ a G  2 týmy dětí z MŠ vítězové:  Tomáš Jaroň, ZŠ Lichnov  Vít Kubelka, GJVJ Č. Budějovice a Lenka Sumbalová, G Příbor

27 Závěr: proč se zapojit do TIB? Jsem začínající učitel informatiky a budu vděčný za každou radu a pomoc.  Zaregistrujte se do projektu TIB jako škola typu C a budete si moci stahovat a využívat hotové projekty, získáte i tématické plány, abyste věděli, kdy který projekt použít.

28 Závěr: proč se zapojit do TIB? Jsem učitel informatiky, s výukou už mám zkušenosti, jsem ale zavalený povinnostmi a nemám čas neustále vymýšlet nové zajímavé úkoly pro žáky.  Zaregistrujte se jako škola B nebo C. Získáte přístup k připraveným tématickým plánům, projektům i přípravným úlohám. Můžete je přímo použít nebo si je přizpůsobit.

29 Závěr: proč se zapojit do TIB? Jsem zkušený učitel informatiky a rád se podělím s ostatními kolegy o své zkušenosti.  Zaregistrujte se jako škola A a rozšiřte mezinárodní metodický tým. Rádi uvítáme vaše zkušenosti a pomoc méně zkušeným kolegům v metodice i jakýkoliv jiný způsob vašeho aktivního zapojení do projektu.

30 Závěr: proč se zapojit do TIB? Nejsem učitel informatiky, ale chtěl bych využívat informační technologie ve svém předmětu.  Doporučte účast v projektu TIB vašemu učiteli informatiky. Mnohé dílčí projekty využívají mezipředmětové vztahy a umožňují tak integrovat ICT i do jiných předmětů.

31 Konec děkuji za pozornost Jiří Sumbal


Stáhnout ppt "Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Jiří Sumbal, ZŠ Kopřivnice, Allšova 1123 Počítač ve škole Nové Město n. Mor., 23.-25. 3. 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google