Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýzy PPC. O čem bude přednáška 1.Proč je důležité používat spravné nástroje 2.Co měřit aneb volba správných KPI 3.Trable měření 4.Letmé srovnání použitelných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýzy PPC. O čem bude přednáška 1.Proč je důležité používat spravné nástroje 2.Co měřit aneb volba správných KPI 3.Trable měření 4.Letmé srovnání použitelných."— Transkript prezentace:

1 Analýzy PPC

2 O čem bude přednáška 1.Proč je důležité používat spravné nástroje 2.Co měřit aneb volba správných KPI 3.Trable měření 4.Letmé srovnání použitelných produktů 5.Ukázky implementací 6.Jak si vybrat vhodné řešení

3 1. Proč je důležité používat spravné nástroje

4 ADVERTURES internet & mobile marketing Proč je důležité používat spravné nástroje

5 ADVERTURES internet & mobile marketing Proč je důležité používat spravné nástroje

6 ADVERTURES internet & mobile marketing Proč je důležité používat spravné nástroje

7 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI Soustředtě své rozhodování tam, kde můžete vytvořit nejvyšší přidanou hodnotu.

8 ADVERTURES internet & mobile marketing Proč je důležité používat spravné nástroje Firma Websidestory měla příležitost být díky kvalitě svého produktu přítomna u strategického spojení leteckých společnosti Hapagfly a HLX. Obě společnosti používaly měřící nástroje pro optimalizaci svého online businessu. Firma HLX se rozhodla pro HBX Analytics, díky čemuž získala významnou konkureční výhodu a schopnost optimalizovat celý svůj online hodnotový řetezec. Společnost Hapagfly používala druhořadý analytický nástroj. S použitím HBX Analytics dokázala firma HLX výrazně zvýšit efektivitu svého online businessu (zefektivnění mediálních výdajů, zvýšení konverzního poměru, lepší cílení,...). Vedení obou společností se dohodlo na strategickém spojení Hapagfly a HLX. Firma Hapagfly je nyní zodpovědná za zajišťování letů. Firma HLX převzala řízení online businessu a je nyní zodpovědná za kompletní online marketingovou strategii spojeného podniku.

9 ADVERTURES internet & mobile marketing Náklady a výnosy implementace webové analytiky CostsIncome Increased conversions (customers lift) Increase in visitors (customers lift) Engagement increase (brand lift) Media savings CAPEX investments (integration, learning) Cost of system operation (system fees, analyses) Website operation (media, updates)

10 2. Co měřit aneb volba správných KPI

11 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI Víte, která společnost, která obrat v online reklamě v miliardách dolarů a nikdy neztrácela čas měřením unikátních uživatelů či zobrazení?

12 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI Samozřejmě pouze řečnická otázka

13 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI Protože tuto stránku známe každý

14 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI

15 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI A víte proč tato firma neztrácela čas s těmito tradičními metrikami?

16 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI Protože se tato firma vždy snažila optimalizovat doručování reklamy na základě toho co lidé opravdu dělají.

17 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI Měříte to co dělají lidé nebo to co děláte vy?

18 Co bychom měli měřit? Potenciál Návštěvník Zákazník Stálý zákazník Kampaně KonverzeLoajalita I. Optimalizace kampaně II. Optimalizace chování III. Optimalizace nabídky

19 Co bychom měli měřit Co měrit Cílem je: Dostat správné informace Ke správným lidem Ve správný čas Aby mohli dělat správná rozhodnutí If a magic fairy instantly gave you all the information...the company would ever need, do you think people would instantly know what to do with it and use it well. Peter Keen (1998)

20 Co bychom měli měřit Co měrit – oblast optimalizace kampaní Zajímá mě skutečně CR, CTR, CPM, CPC, CPL nebo návratnost investice? Jak odliším lead a kvalifikovaný lead? Jak získám skutečně očištěná data aby mé hypotézy nebyly pouhou statistikou (přesná věda o nepřesných věcech). Které parametry mě zajímají? Leads, prodeje Které parametry mohu ovlivnit? Cílovou skupinu, načasování, médium, sdělení, frekvenci Co tedy měřit? Leads podle cílových skupin, leads podle času, sales podle frekvence,...

21 Co bychom měli měřit Co měřit – oblast optimalizace chování Page level vs solution level metriky (používanost funkcí umožňuje zhodnotit efektivitu redesignu) např. vyšší počet PV může pouze znamenat, že funkce ma víc kroků nebo se návštěvníci ztrácí naopak větší počet interakcí s konfigurátorem, více vyplněných údajů uz je obvykle lepší zpráva. Co mě zajímá? Odpovídá chování mým cílům Co mohu v oblasti chování ovlivnit? Použitelnost, přístupnost, přesvědčivost Co tedy měřit? Funnels leaks, copy vs. funnels

22 Co bychom měli měřit Co měřit – oblast optimalizace nabídky Nabízím skutečně zákazníkům to o co se zajímají? Chodí návštěvnící na můj web kvůli nejprodávanějším či nejnovějším výrobkům Co mě zajímá? Vztah nabídka vs. Prodej Co mohu v oblasti nabídky ovlivnit? Relevanci nabídky vůči parametrům zákazníka (jeho zájmy, historie nákupního chování, objem peněženky), vztah nabídky k motivu příchodu, parametry nabídky Co tedy měřit? Nabídkové incentivy (kupóny, akční slevy, zákaznické kategorie) vs. prodej, trendy prodejů, trendy zákazníků

23 23/11/2014 Co bychom měli měřit Jak se neutopit v metrikách co bych rád aby se stalo co vím, že se stane planujte proč se něco stalo analyzujte co se děje co se stalo monitorujte

24 ADVERTURES internet & mobile marketing Co měřit aneb volba správných KPI Co si z toho můžete odnést: - PPC nelze měřit izolovaně. Jde pouze o jeden z mnoha marketingových kanálů. - Volba vhodných metrik zcela zásadně ovlivňuje efektivitu řízení přislušného kanálu. - Každý projekt má svoje metriky a svoje parametry. Neexistuje univerzální měřítko.

25 3. Trable měření

26 ADVERTURES internet & mobile marketing Trable měření Až 50% konverzí se může odehrát mimo web. Nepoužívejte pro rozhodování pouze jednu metriku (např. konverzní poměr), ale takovou sadu metrik (např. kompozitní engagement), které Vám umožní věrohodně prokázat skutečný účinek vašich strategií. Neočištěná data mohou dávat zkreslené odpovědi. Efekty různých akcí mohou vzájemně korelovat (změny na webu, offline komunikace, online komunity, změna PPC) používejte proto chytře segmentaci a komparativní analýzu (stálí zákazníci vs. nově příchozí, odlišné kategorie klíčových slov,...). Vyhnete se riziku chybných rozhodnutí. Podle výzkumu společnosti DoubleClick uživatelé před provedením nákupu provedou vyhledávání (kliků na Vaše klíčová slova). Pro správné rozhodnutí je třeba měřit kompozitní hodnotu konverze (složenou ze všech klíčových slov v konverzním řetězci a sessions - mezi, kterými může být až několik týdnů) nikoliv jen přínos posledního slova.

27 ADVERTURES internet & mobile marketing Visitor engagement index (0-6) = Pct High-Value Content Consumption Sessions + Pct "Long" Sessions + Pct Recent Sessions + Pct Direct or Branded KWs Sessions + Pct Conversion Rate) / 6 Results into: … vytvoření odvozené metriky – engagement index

28 ADVERTURES internet & mobile marketing … engagement index cont. Engagement distribution against visitor source:

29 ADVERTURES internet & mobile marketing … engagement index cont. Engagement distribution against content:

30 ADVERTURES internet & mobile marketing … engagement index cont. Engagement distribution against demography:

31 4. Letmé srování použitelných produktů

32 ADVERTURES internet & mobile marketing Konkurenční srovnání standardních funkcí

33 ADVERTURES internet & mobile marketing HBX Analytics - některé unikátní vlastnosti Sběr dat je automatizovaný a nezávislý na použitém systémů –Tagless campaign tracking –Autosensing – univerzální trakovací bod (není nutné měnit cílové stránky při požadavků na novou analýzu) –Automatický sběr dat z libovolné PPC sítě (bezproblémová definice reklamních systémů typu sklik, etarget, adfox,...)  minimální integrační nároky, nové formáty kampaní si může sám snadno definovat i koncový uživatel Ostatní systémy: Nutnost definice parametrů kampaně (komplikace při plánování kampaní a zpětném vyhodnocování) Pro integraci nového PPC systému je třeba redefinice parametrů systému (dotkne se každé instalace) Nepodporované systémy vyžadují manuální import statistických dat s nutností dodržení definovaného formátu Importy e-commerce dat vyžadují specifický formát (specifická procedura integrace pro každý nový systém)

34 ADVERTURES internet & mobile marketing HBX Analytics - některé unikátní vlastnosti Systém umožňuje identifikovat návštěvníky až na úroveň jednotlivců Kampaně mohou mít rozlišné cenové modely (PPC, PPV, PPA) = podpora pro affiliate, reklamní sítě, placené odkazy,... Mediální metrik jdou za měření kliků či konverze až na úroveň reach (např. otevřené y) či retention (opakované konverze) Veškeré analýzy je možné provádět retrospektivně Lze měřit flash, AJAX, streaming, mobilní prostředí Realtime reporting, možnost měření impresí (audit reklamních síťí) Dynamicky konfigurovatelná expirace trvání kampaně (měření konverzí). Možnost volitelně stanovit při vytváření kampaně, v průběhu či bez časového omezení.

35 5. Ukázky implementací

36 Výstupy pro roli: Správce kampaně Správce kampaně má vždy k dispozici uplný přehled o výkonu jednotlivých slov nezávisle na příslušné reklamní síti...

37 Výstupy pro roli: Správce kampaně... a shodnou metriku může získat i pro přirozené výsledky. Příbuznou metrikou je pak výkon podle partnerů (URL refererů, unikátní identifikace,...)

38 Výstupy pro roli: Správce kampaně... u každé kampaně je možné posoudit její účinnost vzhledem k požadovanému chování uživatelů...

39 Výstupy pro roli: Správce kampaně... ve vztahu ke kampani je možné posoudit důsledek pro průchody uživatelů webem...

40 Výstupy pro roli: Správce kampaně... či efekt na stažení obsahu z cílového webu...

41 Výstupy pro roli: Správce kampaně... samozřejmostí je přehled o výkonu napříč všemi reklamními systémy...

42 Výstupy pro roli: Správce kampaně... popřípadě výkon jednotlivých reklamních sestav...

43 Výstupy pro roli: Správce kampaně... díky pochopení chování uživatelů na webu může správce kampaně dále optimalizovat parametry kampaní. Jedním z prostředků, které má k dispozici je analýza vzájemné affinity uživatelů k obsahu...

44 Výstupy pro roli: Správce kampaně... správce kampaně může v roli konzultanta poskytnout relevantní informace o příčinách určitých výsledků kampaní např. analýzou míry vyplnění formulářových polí

45 Výstupy pro roli: Marketing executive Marketingový specialista si může vytvořit nový segment uživatelů a získat jejich e- mailové adresy pro další marketingovou akci

46 Výstupy pro roli: Marketing executive Zástupce klienta má k dispozici v reálném čase aktualizovaný globální report s hlavními dohodnutými metrikami, takže může okamžitě reagovat na průběh kampaně.

47 23/11/2014 Výstupy pro roli: Account manager...zatímco account manager může kontrolovat globální úspěšnost jednotlivých PPC sítí a reklamních kampaní

48 23/11/2014 Výstupy pro roli: Account manager...či na vyžádání sestavovat pokročílé analýzy v Microsoft Excelu

49 6. Jak si vybrat vhodné řešení

50 ADVERTURES internet & mobile marketing Jaké řešení pro webovou analytiku potřebujeme? Mira specializace Potrebujete specilizovane reseni nebo business analyzu? … specializovane reseni na optimalizaci medii? … specializovane reseni na zlepseni pouzitelnosti? … specializovane reseni na analyzu chovani? Skala Jak velke jsou investice vkladane do webu (vc. medii) … a obrat z online businessu? Kolik operaci se realizuje na Vasem webu? Mira integrace BI do stavajiho chodu firmy Pouzivate nejaky analyticky nastroj? Potrebujete spojit data z ruznych kanalu? Provadi Vase firma nejakou formu BI? Pracujete s aktivni segmentaci zakazniku? Jste schopni vlastniho zpracovani dat z analyzy? Chceme integrovat vystupy do nasich BI reseni? Procesy Budou s vystupy pracovat interni specialiste? Budou existovat ruzne skupiny uzivatelu s ruznymi opravneni? Pracuji s vysoce senzitivnimi daty? Migrace Jake se pouzivaji technologie pro provoz vaseho webu?

51 ADVERTURES internet & mobile marketing Jaké požadavky bychom měli klást na řešení webové analytiky Infrastrukturální –Interoperability/otevřenost Propojení s nástroji typu CRM, BI, ERP, CMS –Škálovatelnost –zpoždění Business –procesní adaptabilita –Průkaznost –Přizpůsobitelnost –Cena Funkcionální –analýza chování –Analýza médií –segmentace –dashboardy Úroveň služeb –SLA –Zaškolení –Bezpečnost Hostované řešení, 1st party cookies, logy

52 Proces měření online řešení se sestává ze tří kroků: Zavedení měření jako standardního procesu firmy Specifikace cílů řešení Specifikace uživatelů metrik (marketing, client-service, IT, obchod) Definice požadavků uživatelů metrik Návrhy výstupů pro jednotlivé uživatele (metrics dashboards) Implementace zvolené technologie Příprava provozního prostředí Propojení měřící technologie s informačními systémy společnosti a systémy třetích stran (CMS, CRM, management, reklamní systém,...) Nastavení dashboardů pro koncové uživatele Zaškolení obsluhy Provoz a následná optimalizace Monitoring KPI Exekuce korektivních opatření Tvorba ad-hoc metrik (what- if scénáře,...)

53 Děkujeme za váš čas a pozornost Jiří Malý

54 ADVERTURES internet & mobile marketing Jsme vděční za každou zpětnou vazbu Budeme rádi, když nám dáte vědět jak se Vám tato prezentace libíla. Prosím ohodnoťte prezentaci v následujících kategoriích: –Celkový dojem –Obsah –Způsob prezentace –Význam pro Vaší firmu –V rozsahu 1-5 (1-nejlepší, 5-nejhorší) –zasláním SMS na telefonní číslo –ve tvaru ADVP 113 #### kde za každý znak # uvědtě skóre hodnocení. –Příklad SMS: –ADVP –Exceletní prezentace, s výborným obsahem, slabší m přednesem, pro vaší firmu užitečná.


Stáhnout ppt "Analýzy PPC. O čem bude přednáška 1.Proč je důležité používat spravné nástroje 2.Co měřit aneb volba správných KPI 3.Trable měření 4.Letmé srovnání použitelných."

Podobné prezentace


Reklamy Google