Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Petr Vaněk Generální manažer PR, HMMC Vliv příchodu velkého investora na regionální rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Petr Vaněk Generální manažer PR, HMMC Vliv příchodu velkého investora na regionální rozvoj."— Transkript prezentace:

1 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Petr Vaněk Generální manažer PR, HMMC Vliv příchodu velkého investora na regionální rozvoj

2 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Globální pozice Hyundai Motor Company  7 výrobních závodů (3 v Koreji, po jednom v Indii, Číně, Turecku a USA)  6 obchodních společností  5 vědecko-výzkumných center  16 regionálních zastoupení Závod HMMC bude prvním výrobním závodem Hyundai v Evropě

3 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Případová studie: Vliv závodu Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA) na regionální rozvoj města Montgomery Základní informace o závodu HMMA v Montgomery, Alabama  HMMA je nejnovějším zprovozněným závodem skupiny Hyundai (sériová výroba zahájena v květnu 2005)  Aktuální roční produkce vozů (typy Sonata a Santa Fe); maximální vozů (bude dosažena v roce 2007)  Investiční náklady 1,1 mld. USD (23,6 mld. Kč; podle směnného kursu k )  Aktuální počet zaměstnanců: přes ve dvousměnném provozu

4 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 HMMA

5 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Dodavatelé závodu HMMA  Třicet čtyři (34) dodavatelských firem Úrovně 1 (přímí dodavatelé HMMA) v 17 okresech státu Alabama  Celkově sedmdesát pět (75) dodavatelských firem (včetně Úrovně 2), rozmístěných po celé Severní Americe  Dodavatelé vytvořili celkem pracovních míst při celkových investicích přes 550 mil. USD (11,817 mld. Kč; podle směnného kursu k )

6 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007

7 Hypotéza Příchod investora velikosti Hyundai musel znamenat dramatický ekonomický rozvoj a růst města Montgomery i širšího okolí. Informační zdroje:  ová korespondence s Jeffem Downesem, výkonným asistentem starosty města Montgomery  www stránky HMMA  www stránky města Montgomery a Montgomery County (okresu)

8 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Základní informace o obyvatelstvu města Montgomery Počet: obyvatel (červenec 2005)

9 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Nezaměstnanost (údaje z roku 1999) Rasa PohlavíNezaměstnanost (v %) Nehispánští běloši M 2,6 Ž 4,1 Černoši M 11,7 Ž 10,6 Indiáni M 6,3 Ž 38,8 Asiaté M 2,1 Ž 1,1 Hispánci M 1,4 Ž 6,1

10 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Výchozí předpoklady 1. Vstup HMMA znamenal zvýšení počtu obyvatel města Montgomery  Nepotvrdilo se. Proti roku 2002 klesl do roku 2005 (start výroby HMMC) počet obyvatel ve městě o několik tisíc (stav v červenci 2005: obyvatel), od zahájení výroby se ve městě počet obyvatel zvýšil v jednociferném řádu řádu procent.  Vyšší nárůst (v dvouciferném řádu procent) byl zaznamenán v okolních okresech, které jsou „ložnicemi Montgomery“; tento nárůst je nejvyšší ve státě Alabama.

11 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Výchozí předpoklady 2. Vstup HMMA znamenal boom v rozvoji podnikání a služeb  Nepotvrdilo se. Vliv HMMA na ekonomiku a rozvoj města je příliš krátkodobý, než aby se dal kvantifikovat. Město nezaznamenalo dramatický růst počtu hotelů, restaurací, obchodů apod. Nicméně, Jeff Downes připouští určitý růst.  Město Montgomery prošlo v minulosti několika vlnami rozvoje služeb, příchod HMMA proto nenarazil na nedostatek hotelových a restauračních kapacit. Srovnání hotelůOstravaMontgomery Počet hotelů 11 *) 42 Počet hotelových pokojů Počet hotelů se 100 a více pokoji 320 *) Zahrnuty pouze **** a *** hotely, které mají minimálně 10 pokojů.

12 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Výchozí předpoklady 3. Příchod HMMA byl impulzem a signálem pro další investory  Potvrdilo se částečně. Automobilový průmysl tuto událost zaznamenal – v současné době jsou v Montgomery a okolí kromě HMMA výrobní závody automobilek Toyota, Honda a Mercedes; brzký vstup plánuje automobilka Kia Motors.

13 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Výchozí předpoklady 4.Vstup HMMA si vyžádal rozsáhlé investice do infrastruktury  Potvrdilo se částečně. Základní infrastruktura byla vybudována již dříve.  V rámci projektu HMMA se vybudovalo několik dálničních nájezdů, dopravní signalizace a zmodernizovaly se přístavy na řece Alabama.

14 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Výchozí předpoklady 5.Projekt HMMA se potýkal s ekologickými a jinými odpůrci  Nepotvrdilo se. Projekt byl od samého počátku transparentně předkládán veřejnosti a byl zdůrazňován jeho přínos pro ekonomický rozvoj. Během přípravy, výstavby, ani během provozu nebyl zaznamenán žádný protest nebo odpor.  Velmi kladné vnímání projektu HMMA trvá i dnes.

15 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Projekce výsledků případové studie HMMA na podmínky Ostravy  Závody HMMA a HMMC jsou velikostí, objemem výroby a počtem zaměstnanců plně strovnatelné  Město Ostrava má o více než obyvatel více než Montgomery (plus velká města v okolí)  Ve srovnání s Montgomery vykazuje Ostrava určitý deficit jak technické infrastruktury, tak infrastruktury terciální.

16 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Závěry  Informace o závodu HMMC v Nošovicích je zásadním instrumentem při prezentaci města a kraje investorům a developerům.  Závod HMMC v Nošovicích bude prvním výrobním závodem a „výkladní skříní“ společnosti Hyundai v Evropě.  V Ostravě se uplatní minimálně 3 – 5 velkých nových hotelů.  Trvalou péči je třeba věnovat rozvoji Letiště Leoše Janáčka, včetně rozvoje služeb.  Groundbreaking Ceremony v Nošovicích v květnu 2007

17 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Nošovice, leden 2007

18 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Nošovice, květen 2008

19 Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Petr Vaněk Generální manažer PR, HMMC Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Developers to Region, Ostrava, 20. února 2007 Petr Vaněk Generální manažer PR, HMMC Vliv příchodu velkého investora na regionální rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google