Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Návrh projektu na podporu čtenářství Michaela Bitarovcová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Návrh projektu na podporu čtenářství Michaela Bitarovcová."— Transkript prezentace:

1 Návrh projektu na podporu čtenářství Michaela Bitarovcová

2 Cílová skupina: 5. ročník ZŠ Délka projektu:5 měsíců Předpokládaný pořadatel projektu: Knihovna města Hradec Králové (dětské oddělení)

3  Žáci 5. ročníku ZŠ budou mít za úkol přečíst během stanovené doby 10 knih v rámci výuky předmětu Český jazyk a literatura  Na prvním semináři se žáci rozdělí do 4 skupin, v nichž budou po celou dobu pracovat. Rozmístění žáků necháme zcela na nich (je důležité vybrat si skupinu, se kterou se jim bude dobře pracovat).  Na každou skupinu připadá na 14 dní jedna kniha.

4  Skupiny si určí svůj název týmu. Výměna účastníku ve skupině nebude po zapsání jména možná.  Projekt začíná 1. říjnový týden a bude pokračovat každý sudý týden až do poloviny března (poslední týden, kdy se koná seminář je 9.-13. 3. 20..)

5  Počet seminářů: 11 (včetně úvodního)  Délka semináře: 2 hodiny  Počet přečtených knih: 10  Místo konání semináře: dětské oddělení Knihovny města Hradec Králové (oddělení bude i v době pořádání seminářů přístupné pro veřejnost).

6  Učitelé se domluví s knihovnou, který den v týdnu a kterou hodinu bude jejich třída docházet na semináře konající se v budově Knihovny města Hradec Králové v dětském oddělení.  Na semináři žáci prokazují, že četli knihu, kterou měli na daný termín přečíst.

7 A. Skupina představí dalším skupinám děj knihy (aby se zabránilo tomu, že si žáci přečtou děj na internetu, knihovník jim bude pokládat otázky, týkající se knihy a ověří si, zdali opravdu každý ze skupiny knihu přečetl).  za tuto disciplínu získá skupina 5 bodů

8 B. Skupina předá knihovníkovi obraz (týkající se knihy), který nakreslila (velikost se nechává zcela na žácích).  za tuto disciplínu získá skupina 3 body

9 C. Skupina zmíní ještě dvě další autorovy knihy. ( za 1 knihu = 1 bod) -  2 body

10  Na každém semináři může skupina získat 10 bodů.  Tyto body bude knihovnice zaznamenávat do excelové tabulky (ta bude sdílena s třídní učitelkou dané třídy).  Žáci si knihy obstarají samostatně (čímž se rozvíjí jejich orientace v knihovně).

11  Práce na projektu je součástí školní výuky literatury, tudíž k této aktivitě může učitel přihlížet ve známkování.  Nejlepší obrazy budou vystaveny v knihovně.  Skupina, která na konci získá nejvíce bodů, získává diplom „nejlepšího čtenáře“.

12  Žáci si knihy čtou ve svém volném čase.  Skupinová práce a příprava na seminář probíhá ve volném čase žáků.  Škola může (nemusí!) žákům vymezit jednu hodinu (třídnická hodina), kdy budou pracovat na projektu.  Je důležité žákům připomenout, že skupinová práce je velmi důležitá, proto je vhodné volit s kým budou ve skupině.

13  Následující tabulky ukazují plán toho, co mají skupiny přečíst včetně termínů seminářů.  Tento harmonogram se rozdá do skupiny (více výtisků) na prvním semináři.  Pokud se seminář nebude z nějakého důvodu konat, žákům četba plánované knihy odpadá a dále se řídí podle harmonogramu. (Příklad: má-li první skupina na 2. seminář dílo Stínadla se bouří, znamená to, že na tento týden - bude mít přečtenou tuto knihu a připravené body a, b, c).

14 Číslo semináře TýdenPlán 1 6. – 10. 10. 20.. Rozdělení do skupin, seznámení s programem semináře 2 20. – 24. 10. 20..Stínadla se bouří (Jaroslav Foglar) 3 3. – 7. 11. 20..Tajuplný ostrov (Jules Verne) 4 17. – 21. 11. 20..Klapzubova jedenáctka (Eduard Bass) 5 1. – 5. 12. 20..Hanýžka a Martínek (Jindřich Šimon Baar) 6 15. – 19. 12. 20..Mauglí (Rudyard Kipling) 7 29. 12 20.. – 2. 1. 20.. SEMINÁŘ ODPADÁ Z DŮVODU VÁNOČNÍCH PRÁZDNIN 8 12. – 16. 1. 20..Vlčák Kazan (James Oliver Curwood) 9 26. – 30. 1. 20..Lovci mamutů (Eduard Štorch) 10 9. – 13. 2. 20..Staré pověsti české (Alois Jirásek) 11 23. – 27. 2. 20..Petr Pan (James Mathew Barrie) 12 9. – 13. 3. 20..Jakákoliv pohádka bratrů Grimmů (dle vlastního výběru skupiny)- skupina sehraje pohádku formou divadla

15 Číslo semináře TýdenPlán 1 6. – 10. 10. 20.. Rozdělení do skupin, seznámení s programem semináře 2 20. – 24. 10. 20..Hoši od Bobří řeky (Jaroslav Foglar) 3 3. – 7. 11. 20..Dobrodružství Toma Sawyera (Mark Twain) 4 17. – 21. 11. 20..O dobré a zlé moci (Karel Šiktanc) 5 1. – 5. 12. 20..Obr Dohl (Roald Dahl) 6 15. – 19. 12. 20..Uzly a pomeranče (Iva Procházková) 7 29. 12 20.. – 2. 1. 20.. SEMINÁŘ ODPADÁ Z DŮVODU VÁNOČNÍCH PRÁZDNIN 8 12. – 16. 1. 20..Devatero pohádek (Karel Čapek) 9 26. – 30. 1. 20..Pekelná třída (Vojtěch Steklač) 10 9. – 13. 2. 20..Staré řecké báje a pověsti (Eduard Petiška) 11 23. – 27. 2. 20..Příběhy statečných (Otakar Batlička) 12 9. – 13. 3.20..Jakákoliv pohádka bratrů Grimmů (dle vlastního výběru skupiny)- skupina sehraje pohádku formou divadla

16 Číslo semináře TýdenPlán 1 6. – 10. 10. 20.. Rozdělení do skupin, seznámení s programem semináře 2 20. – 24. 10. 20..Záhada hlavolamu (Jaroslav Foglar) 3 3. – 7. 11. 20..Dobrodružství Huckleberryho Finna (Mark Twain) 4 17. – 21. 11. 20..Bylo nás pět (Karel Poláček) 5 1. – 5. 12. 20..Slon a mravenec (Daisy Mrázková) 6 15. – 19. 12. 20..Malý princ (Antoine de Saint-Exupéry) 7 29. 12 20.. – 2. 1. 20.. SEMINÁŘ ODPADÁ Z DŮVODU VÁNOČNÍCH PRÁZDNIN 8 12. – 16. 1. 20..Seznam přání (Eoin Colfer) 9 26. – 30. 1. 20..Metráček (Stanislav Rudolf) 10 9. – 13. 2. 20..Robinsonka (Marie Majerová) 11 23. – 27. 2. 20..Středa nám chutná (Iva Procházková) 12 9. – 13. 3.20..Jakákoliv pohádka bratrů Grimmů (dle vlastního výběru skupiny)- skupina sehraje pohádku formou divadla

17 Číslo semináře TýdenPlán 1 6. – 10. 10. 20.. Rozdělení do skupin, seznámení s programem semináře 2 20. – 24. 10. 20..Bílý Tesák (Jack London) 3 3. – 7. 11. 20..Dva roky prázdniny (Jules Verne) 4 17. – 21. 11. 20..Robinson Crusoe (Daniel Defoe) 5 1. – 5. 12. 20..Sísa Kyselá (Martina Drijverová) 6 15. – 19. 12. 20.. Tibet- tajemství červené krabičky (Daisy Mrázková) 7 29. 12 20.. – 2. 1. 20.. SEMINÁŘ ODPADÁ Z DŮVODU VÁNOČNÍCH PRÁZDNIN 8 12. – 16. 1. 20.. Z deníku Adriana Molea (Sue Townsendová) 9 26. – 30. 1. 20.. Z časů dávných i nedávných (Jindřich Spáčil) 10 9. – 13. 2. 20.. Kluci, holky a Stodůlky (Eva Bernardinová) 11 23. – 27. 2. 20..Říkali mi Leni (Zdeňka Bezděková) 12 9. – 13. 3.20..Jakákoliv pohádka bratrů Grimmů (dle vlastního výběru skupiny)- skupina sehraje pohádku formou divadla

18  Diplomy - vyrobí knihovnice pro dětské oddělení.  Na začátku každé dítě zaplatí 20 KČ – úhrada minimálních nákladů ( barva + papír z tiskárny- diplomy).


Stáhnout ppt "Návrh projektu na podporu čtenářství Michaela Bitarovcová."

Podobné prezentace


Reklamy Google