Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Collegiate Association Research for Principle Proč jsme takoví aneb rodina je naše i.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Collegiate Association Research for Principle Proč jsme takoví aneb rodina je naše i."— Transkript prezentace:

1 1 Collegiate Association Research for Principle Proč jsme takoví aneb rodina je naše i

2 2 Otázky? Je nám schopnost milovat vrozená, nebo se to musíme naučit? Je nám schopnost milovat vrozená, nebo se to musíme naučit? Kde je nejlepší místo, kde se naučíme milovat? Kde je nejlepší místo, kde se naučíme milovat? Na čem nejvíc záleží, aby rodina byla dobrá a harmonická? Na čem nejvíc záleží, aby rodina byla dobrá a harmonická? Je možné abych mel/a dobrou rodinu, když moji rodiče se rozvedli? Je možné abych mel/a dobrou rodinu, když moji rodiče se rozvedli? Collegiate Association Research for Principle

3 3 Vliv rodiny na náš život Rodina je velmi důležitá pro rozvoj našeho charakteru. Rodina je velmi důležitá pro rozvoj našeho charakteru. Je místem, kde máme jako děti své první zážitky lásky, což se stává měřítkem pro naše chování k druhým. Je místem, kde máme jako děti své první zážitky lásky, což se stává měřítkem pro naše chování k druhým. To, co rozhoduje o tom, zda je rodina dobrá či špatná, je vztah manželů. To, co rozhoduje o tom, zda je rodina dobrá či špatná, je vztah manželů. Když se manželé nesobecky milují, vytvářejí tím příznivé prostředí pro výchovu svých dětí. Když se manželé nesobecky milují, vytvářejí tím příznivé prostředí pro výchovu svých dětí. Collegiate Association Research for Principle

4 4 Psycholog E. Fromm ve své knize „Umění milovat“ napsal : Psycholog E. Fromm ve své knize „Umění milovat“ napsal : „Láska je umění, které je potřeba se učit a cvičit se v něm stejně tak jako v ostatním umění. Je to umění nejtěžší a přesto v něm všichni toužíme vynikat.“ „Láska je umění, které je potřeba se učit a cvičit se v něm stejně tak jako v ostatním umění. Je to umění nejtěžší a přesto v něm všichni toužíme vynikat.“ Jak a kde se máme tomuto umění naučit? Jak a kde se máme tomuto umění naučit? Nejlepší školou je rodina. Nejlepší školou je rodina. Pokud chceme mít dobrý charakter, dobrou rodinu a dobré vztahy musíme ve svém životě projít čtyřmi oblastmi lásky. Pokud chceme mít dobrý charakter, dobrou rodinu a dobré vztahy musíme ve svém životě projít čtyřmi oblastmi lásky. Collegiate Association Research for Principle

5 5 Dětská láska Dítě již v prenatálním období vnímá, je li chtěno a očekáváno. Dítě již v prenatálním období vnímá, je li chtěno a očekáváno. Potřebuje přijímat bezpodmínečnou lásku od obou rodičů. Potřebuje přijímat bezpodmínečnou lásku od obou rodičů. Jak otcovská, tak mateřská láska má specifické aspekty, které jsou pro správný vývoj osobnosti dítěte nezbytné. Jak otcovská, tak mateřská láska má specifické aspekty, které jsou pro správný vývoj osobnosti dítěte nezbytné. Pokud děti nemají možnost zažít harmonickou kombinaci lásky obou rodičů, budou pak vždy ať vědomě, či nevědomě vyhledávat lidi, které nám tuto lásku nahradí. Pokud děti nemají možnost zažít harmonickou kombinaci lásky obou rodičů, budou pak vždy ať vědomě, či nevědomě vyhledávat lidi, které nám tuto lásku nahradí. Otcovská láska a způsob výchovy předává dítěti: Otcovská láska a způsob výchovy předává dítěti:  zodpovědnost  disciplínu  sebekontrolu  schopnost přijímat následky za své činy. Collegiate Association Research for Principle

6 6 Mateřská láska a způsob výchovy předává dítěti Mateřská láska a způsob výchovy předává dítěti  pocit bezpečí  klidu  objetí  odpuštění  Učí dítě být citlivé a vnímavé vůči druhým. Pokud převládá dominance mužského aspektu výchovy: Pokud převládá dominance mužského aspektu výchovy:  Může se natolik potlačit vnitřní rozvoj dítěte, že se začne bát ukázat své slabosti.  Stane se pak příliš arogantním a nebo naopak bojácným a uzavřeným. Pokud převládá dominance ženského aspektu výchovy: Pokud převládá dominance ženského aspektu výchovy:  Chybí disciplína, děti jsou potom zmatené, chybí jim rozhodnost, cílevědomost a vůle.  Ke správnému rozvoji potřebujeme oba druhy lásky - otcovskou i mateřskou.

7 7 Sourozenecká láska Dítě se učí, že není samo. Dítě se učí, že není samo. Postupně se učí sdílet vše co má s druhými. Postupně se učí sdílet vše co má s druhými. Nejprve je to pouze mezi sourozenci a teprve postupně si dítě vyhledává i další „sourozence“ mimo rodinu – své přátele. Nejprve je to pouze mezi sourozenci a teprve postupně si dítě vyhledává i další „sourozence“ mimo rodinu – své přátele. Zažívá vztah mezi mladším a starším. Zažívá vztah mezi mladším a starším. Setkává se s novými charaktery. Setkává se s novými charaktery. Učí se přizpůsobovat se a reagovat na názory a přání druhých. Učí se přizpůsobovat se a reagovat na názory a přání druhých. Collegiate Association Research for Principle

8 8 Manželská láska Manželství je nejintenzivnějším lidským vztahem. Manželství je nejintenzivnějším lidským vztahem. Objevuje se zde postupně mnohem větší stupeň poznání jeden druhého, intimity a oddanosti. Objevuje se zde postupně mnohem větší stupeň poznání jeden druhého, intimity a oddanosti. Příprava na manželství je velmi důležitá. Příprava na manželství je velmi důležitá. Manželská sféra lásky má mnoho úrovní: Manželská sféra lásky má mnoho úrovní: vztah přátelství - vztah přátelství - vážíme a obdivujeme jeden druhého, také respektujeme rozdílnost našich názorů. vážíme a obdivujeme jeden druhého, také respektujeme rozdílnost našich názorů. role rodiče a dítěte role rodiče a dítěte Manželství by mělo být naším opěrným bodem. Mělo by být založeno především na vzájemné oddanosti, důvěře a věrnosti. Manželství by mělo být naším opěrným bodem. Mělo by být založeno především na vzájemné oddanosti, důvěře a věrnosti.

9 9 Rodičovská dimenze lásky Pokud je vztah mezi manželi naplněný, vzniká dostatek energie pro péči o dítě. Pokud je vztah mezi manželi naplněný, vzniká dostatek energie pro péči o dítě. Všechno co se do té doby naučíme, můžeme uplatnit jako rodiče. Všechno co se do té doby naučíme, můžeme uplatnit jako rodiče. Naše děti budou potřebovat naši bezpodmínečnou lásku, péči a pozornost. Budou na nás úplně závislí. Naše děti budou potřebovat naši bezpodmínečnou lásku, péči a pozornost. Budou na nás úplně závislí. To jací z nich budou lidé bude záležet z velké části na nás. To jací z nich budou lidé bude záležet z velké části na nás. Rozvod je pro děti velkou pohromou. Je dokonce prokázáno, že děti, zejména v nižším věku, se snáze smíří se smrtí svého rodiče, než s jeho odchodem. Rozvod je pro děti velkou pohromou. Je dokonce prokázáno, že děti, zejména v nižším věku, se snáze smíří se smrtí svého rodiče, než s jeho odchodem. Pro dítě jsou rodiče a jejich láska symbolem bezpečí a jistoty. Pokud dítě ztratí toto zázemí, jeho duševní a citový rozvoj se naruší. Dítě může úplně ztratit svojí identitu a důvěru v sebe sama i v druhé. Pro dítě jsou rodiče a jejich láska symbolem bezpečí a jistoty. Pokud dítě ztratí toto zázemí, jeho duševní a citový rozvoj se naruší. Dítě může úplně ztratit svojí identitu a důvěru v sebe sama i v druhé.

10 10 Vztah lásky mezi mužem a ženou muž žena Společné hodnoty děti

11 11 Vzájemný vliv matky, otce a dítěte Collegiate Association Research for Principle 1+1+… = 1

12 12 Mužský a ženský jazyk Mužský-odstředivý Mužský-odstředivý Imponující Imponující Vyžadující Vyžadující Vymezující Vymezující Aktivní Aktivní Vymáhající Vymáhající Nevcítivý Nevcítivý Omezující prostor Omezující prostor Vytváří hierarchii Vytváří hierarchii Ženský- odstředivý Ženský- odstředivý Atraktivní Atraktivní Akceptující Akceptující Podporující Podporující Aktivně-pasivní Aktivně-pasivní Vyčkávající Vyčkávající Vcítivý Vcítivý Vytvářející prostor Vytvářející prostor Pečuje o síť vztahů Pečuje o síť vztahů ženský Mužský

13 13 3 fáze vývoje dítěte Rodiče se vyvíjejí společně s dětmi. Rodiče se vyvíjejí společně s dětmi. 1. fáze 0 – 6 let 1. fáze 0 – 6 let 2. fáze 6 – 12 let 2. fáze 6 – 12 let 3. fáze 12 – 18 let 3. fáze 12 – 18 let Paralela děloha – tzv. sociální děloha = rodina Paralela děloha – tzv. sociální děloha = rodina Collegiate Association Research for Principle

14 14 První trimestr versus 0-6 let Početí, produkce buněk, obrana těla, placenta… Početí, produkce buněk, obrana těla, placenta… Vznik embrya Vznik embrya Vývoj základních tělesných orgánů Vývoj základních tělesných orgánů Seznámení, rozhovory, obrana rodiny a nakonec přijetí či odmítnutí Seznámení, rozhovory, obrana rodiny a nakonec přijetí či odmítnutí Narození dítěte a nové uspořádání vztahů kolem Narození dítěte a nové uspořádání vztahů kolem Vývoj základních „psycho sociálních orgánů“ Vývoj základních „psycho sociálních orgánů“ Vliv poškození v první třetině vývoje života má nejzávažnější důsledky pro celý život.

15 15 Druhý trimestr versus 6-12 let Zvětšení prostoru v děloze Zvětšení prostoru v děloze Trénink funkcí jednotlivých orgánů a jejich harmonický vývoj Trénink funkcí jednotlivých orgánů a jejich harmonický vývoj Trvá plná závislost na funkci placenty Trvá plná závislost na funkci placenty Zvětšení sociálního prostoru s nástupem do školy Zvětšení sociálního prostoru s nástupem do školy Samostatné experimentování se světem mimo rodinu, trénink dovednosti tvořit sociální vztahy a rozumět jim Samostatné experimentování se světem mimo rodinu, trénink dovednosti tvořit sociální vztahy a rozumět jim Trvá závislost na rodičích Trvá závislost na rodičích

16 16 Třetí trimestr versus 12-18 let Příprava na samostatnou existenci mimo tělo matky Příprava na samostatnou existenci mimo tělo matky Zaplnění daného prostoru možností, rostoucí krize mezi potřebami a možnostmi Zaplnění daného prostoru možností, rostoucí krize mezi potřebami a možnostmi Dozrání vitálních funkcí Dozrání vitálních funkcí Kontaminace infekcí z vnějšího světa Kontaminace infekcí z vnějšího světa Zvýšená dráždivost děložní stěny Zvýšená dráždivost děložní stěny Příprava na samostatný život mimo rodinu Příprava na samostatný život mimo rodinu Vyčerpání prostoru interakcí, rostoucí krize mezi potřebami dítěte a možnostmi rodičů Vyčerpání prostoru interakcí, rostoucí krize mezi potřebami dítěte a možnostmi rodičů Sebeuvědomování a tvorba vlastní identity Sebeuvědomování a tvorba vlastní identity Kontaminace vnášením zkušeností nabytými mimo rodinu Kontaminace vnášením zkušeností nabytými mimo rodinu Narůstání konfliktů, zvýšenou citlivostí se zvyšuje jejich význam Narůstání konfliktů, zvýšenou citlivostí se zvyšuje jejich význam

17 17 Rozdíl ve vývoji dívky a chlapce Collegiate Association Research for Principle

18 18 Kolem 6. roku otec je velmi důležitý pro obě pohlaví, aby se omezila přílišná závislost na matce Kolem 6. roku otec je velmi důležitý pro obě pohlaví, aby se omezila přílišná závislost na matce Kolem 12. roku je klíčová role matky Kolem 12. roku je klíčová role matky Pro chlapce – seznamuje je s dospělým přemýšlením ženy Pro chlapce – seznamuje je s dospělým přemýšlením ženy Pro dívky – vítá je do ženského světa dospělých Pro dívky – vítá je do ženského světa dospělých Kolem 18. let – nutné, aby se děti postupně oddělovali od svých rodičů Kolem 18. let – nutné, aby se děti postupně oddělovali od svých rodičů Collegiate Association Research for Principle

19 19 Láska prarodičů Láska prarodičů má pro nás velký význam. Láska prarodičů má pro nás velký význam. Dává nám pocit, že jsme milováni absolutně a bez podmínek. Dává nám pocit, že jsme milováni absolutně a bez podmínek. Učí nás úctě. Učí nás úctě. Jako děti vnímáme a napodobujeme, jak se naši rodiče chovají ke svým rodičům. Jako děti vnímáme a napodobujeme, jak se naši rodiče chovají ke svým rodičům. Rodina je jediným místem, kde můžeme přirozeně projít všemi oblasti lásky. Rodina je jediným místem, kde můžeme přirozeně projít všemi oblasti lásky. Na tomto základě se můžeme plně rozvinout a stát se osobností zralého charakteru. Na tomto základě se můžeme plně rozvinout a stát se osobností zralého charakteru. Z těchto 4 sfér lásky se odvíjejí všechny naše ostatní vztahy. Z těchto 4 sfér lásky se odvíjejí všechny naše ostatní vztahy. Např. : vztah ke zvířatům, vztah učitele a žáka,… Např. : vztah ke zvířatům, vztah učitele a žáka,… Collegiate Association Research for Principle

20 20 Kruh lásky Collegiate Association Research for Principle sourozenci děti rodiče manželé

21 21 Naše realita Nikdo z nás nedostal od rodičů bezpodmínečnou lásku Nikdo z nás nedostal od rodičů bezpodmínečnou lásku střípky dětských emocí střípky dětských emocí Chybí nám láska snažíme se ji doplnit Chybí nám láska snažíme se ji doplnit Vzniká nekonečná smyčka negativních energií Vzniká nekonečná smyčka negativních energií V okamžiku dospělosti přebíráme plnou zodpovědnost za svůj další život záruka vypršela V okamžiku dospělosti přebíráme plnou zodpovědnost za svůj další život záruka vypršela Collegiate Association Research for Principle

22 22 Přiklad: Gabriela: Narodila se jako nechtěné dítě, matka jí neměla ráda, nikdy jí nepochválila, neobjala, odstrkovala ji. nepochválila, neobjala, odstrkovala ji. Vyrovnala se s tím tak, že se snažila vše si kompenzovat. Stala se extravertem. Vyhledávala příležitosti, kde mohla být obdivována, chválena, objímána. Vyrovnala se s tím tak, že se snažila vše si kompenzovat. Stala se extravertem. Vyhledávala příležitosti, kde mohla být obdivována, chválena, objímána. Zdeněk: Maminka dlouho nemohla mít děti, proto když se narodil, všemožně ho zahrnula až přehnanou péčí. Stále ho objímala a všemožně ho zahrnula až přehnanou péčí. Stále ho objímala a mazlila se s ním, přehnaně ho chránila a kontrolovala. mazlila se s ním, přehnaně ho chránila a kontrolovala. Vyrovnal se s tím tak, že se stal introvertem, uzavíral se před ostatními, byl tichý a nenápadný. Vyrovnal se s tím tak, že se stal introvertem, uzavíral se před ostatními, byl tichý a nenápadný. Gabriela potkala Zdeňka a zamilovali se. Gabriela potkala Zdeňka a zamilovali se. Zamilovanost přešla a Gabriela touží po objetí, ale Zdeněk to nesnáší. Zamilovanost přešla a Gabriela touží po objetí, ale Zdeněk to nesnáší.

23 23 Princip obnovy – vše co člověk udělá v rozporu s Princip obnovy – vše co člověk udělá v rozporu s univerzálními principy a vše co není univerzálními principy a vše co není v harmonii musí být napraveno. v harmonii musí být napraveno. Princip růstu - vše živé směřuje ke zralosti. Princip růstu - vše živé směřuje ke zralosti. Gabriela a Zdeněk se potřebují něco naučit, proto jsou spolu. Gabriela a Zdeněk se potřebují něco naučit, proto jsou spolu. Jediná cesta - oba se musí naučit zapřít sami sebe a dát tomu druhému, co potřebuje. Jediná cesta - oba se musí naučit zapřít sami sebe a dát tomu druhému, co potřebuje. Jediná cesta pro ně oba, jak se stát vyrovnanými a šťastnými lidmi. Jediná cesta pro ně oba, jak se stát vyrovnanými a šťastnými lidmi. Collegiate Association Research for Principle

24 24 Na závěr Nejsme pouhým produktem našich genů ani výchovy ani prostředí ze kterého pocházíme Nejsme pouhým produktem našich genů ani výchovy ani prostředí ze kterého pocházíme Mezi podnětem a naší odezvou existuje prostor. V tomto prostoru leží naše svoboda a schopnost zvolit si odezvu. Mezi podnětem a naší odezvou existuje prostor. V tomto prostoru leží naše svoboda a schopnost zvolit si odezvu. Já jsem zodpovědná/ý za svůj osud. Já jsem zodpovědná/ý za svůj osud. Každý z nás může mít báječné manželství Každý z nás může mít báječné manželství a skvělou rodinu. a skvělou rodinu. Collegiate Association Research for Principle


Stáhnout ppt "1 Collegiate Association Research for Principle Proč jsme takoví aneb rodina je naše i."

Podobné prezentace


Reklamy Google