Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor : Matematika Třída : 6.,7. ročník Vyučující : Mgr. Lenka Golová Datum : Téma vyučovací hodiny : „ Hříčky se zápalkami „ „ Hříčky se zápalkami „ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací LOUKOTA, J. Veselá matematika aneb kouzla, hříčky,hádanky, rébusy, hlavolamy. Olomouc: Votobia,1998. ISBN %e9%20%e8%edslice&tabulka=rc %e9%20%e8%edslice&tabulka=rc

5 Hříčky se zápalkami

6 Pracuj samostatně Vytvořte ze šesti zápalek jeden čtverec (můžete lámat) Z osmi zápalek bez lámání vytvořte obrazec, který se skládá z jednoho osmiúhelníku, dvou čtverců a osmi trojúhelníků.

7 Pracujte ve dvojicích Z dvanácti zápalek jsou složeny čtyři čtverce podle obrázku. Přemístěte 3 zápalky tak, aby vznikly tři stejné čtverce a ani jedna zápalka nepřebývala. Výsledek

8 Pracujte ve dvojicích Vytvořte ze dvou zápalek čtverec, aniž byste je lámali nebo řezali. Obdobně vytvořte z jedné zápalky trojúhelník. Moje rada : využij k tomuto úkolu něco ze svého okolí. Nic ale nesmíš přemístit.

9 Pracuj samostatně Zápalka je dlouhá 5 cm, jak ze 14 zápalek složíte metr? Zápalka je dlouhá 5 cm, jak ze 14 zápalek složíte metr? … to přece nejde…?

10 Pracuj samostatně Přemístěte jen dvě zápalky tak, aby se prasátko dívalo na opačnou stranu. Výsledek

11 Sestavte ze zápalek podle obrázku lopatku se smetím. Přesuňte dvě zápalky tak, aby se smetí dostalo mimo lopatku. Výsledek Pracuj samostatně

12 Z 24 zápalek je sestaveno devět malých čtverců podle obrázku. Vezměte 6 zápalek tak, aby vznikly tři čtverce. Výsledek Pracujte ve dvojicích

13 Společně si zopakujeme arabská a římská čísla Společně si zopakujeme arabská a římská čísla I V X L C D M

14 Vytvoř z arabského čísla římské číslo Př.: Odkaz D XX IV = DXXIV

15 Vytvoř z římského čísla arabské číslo X V I I X V I I Odkaz X V I I = 17

16 Pracujte ve dvojicích Ze tří zápalek na stole, aniž byste lámali, vytvořte čtyři.

17 Z osmi zápalek vytvořte číslo Výsledek Pracujte ve dvojicích Změňte polohu dvou zápalek a vytvořte číslo 2000.

18 Z nesprávných rovností přemístěním jedné zápalky vytvořte správný výraz. Pracuj samostatně

19 Hodnocení vyučovací hodiny Názornost. Atraktivnost pro žáky. Urychlení práce (odpadají nákresy na tabuli). Klady Zápory Klady Zápory

20 Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Postupné zobrazování textu a výsledných obrázků. Každý žák musí dostat minimálně 15 zápalek pro splnění jednotlivých úkolů.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google