Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PŘEDSTAVENÍ VÍTĚZEK 6. ROČNÍKU. POROVNÁNÍ CELÉHO TRHU, SPOLEČNOSTÍ VLASTNĚNÝCH ŽENAMI A FINALISTKAMI OCP 2013 PODLE VÝŠE OBRATU, OBOROVÉHO ČLENĚNÍ A DÉLKY.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PŘEDSTAVENÍ VÍTĚZEK 6. ROČNÍKU. POROVNÁNÍ CELÉHO TRHU, SPOLEČNOSTÍ VLASTNĚNÝCH ŽENAMI A FINALISTKAMI OCP 2013 PODLE VÝŠE OBRATU, OBOROVÉHO ČLENĚNÍ A DÉLKY."— Transkript prezentace:

1 PŘEDSTAVENÍ VÍTĚZEK 6. ROČNÍKU

2 POROVNÁNÍ CELÉHO TRHU, SPOLEČNOSTÍ VLASTNĚNÝCH ŽENAMI A FINALISTKAMI OCP 2013 PODLE VÝŠE OBRATU, OBOROVÉHO ČLENĚNÍ A DÉLKY PŮSOBENÍ SPOLEČNOSTI NA TRHU KDO A JAKÉ JSOU ČESKÉ PODNIKATELKY? JAKÉ JSOU JEJICH FIRMY A DOSAVADNÍ STRATEGIE A JEJICH ŘÍZENÍ A PRIORITY BUDOUCÍ STRATEGIE A PLÁNY ČESKÝCH PODNIKATELEK OBAVY ČESKÝCH PODNIKATELEK HODNOTY A PODNIKÁNÍ PŘEDSTAVENÍ VÍTĚZEK V JEDNOTLIVÝCH KATEGORIÍCH HOSTÉ PANELOVÉ DISKUSE: Věra KameníčkováStatistical Analyses Manager CRIF – Czech Credit Bureau, odborný garant OCP Petr Šímapartner poradenské společnosti NSG Morison, auditor OCP Eliška Hašková Coolidgeředitelka Coolidge Consulting Services, ředitelka společnosti Umění a management společenského chvoání a business a diplomatického protokolu Helena Kohoutováředitelka a jednatelka Agentury Helas, spoluzakladatelka OCP Radka PekelskáChief HR Officer a členka Senior Managementu GE Money Bank, generální partner OCP Václav Bálektiskový mluvčí Allianz pojišťovny a vedoucí interní a externí komunikace, hlavní partner OCP Štěpán Mikajednatel CEMI MBA Studies, partner OCP ČESTNÍ HOSTÉ: Absolutní vítězky 6. ročníku Ocenění Českých Podnikatelek PROGRAM TISKOVÉ KONFERENCE

3 OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK OCP 2013 Šestý ročník celorepublikové soutěže Praha - 07/11/2013 Věra Kameníčková

4 © 2013 Porovnání obchodních společností Praha - 07/11/2013Věra Kameníčková 4 Obchodní společnosti podle vybraných odvětví podle obratového pásma podle krajů podle způsobu vzniku

5 © 2013 Obchodní společnosti s nulovým obratem Popis souboru obchodních společností -téměř společností -necelých společností, jejichž vlastníkem je žena a zároveň byly založené před rokem finalistek OCP 2013 Finalistky -obrat vyšší než 10 milionu Kč ročně -zveřejnily finanční výkazy za roky 2009, 2010 a dobrý iRating Praha - 07/11/2013Věra Kameníčková 5

6 © 2013 Praha - 07/11/2013Věra Kameníčková 6 Obchodní společnosti podle vybraných odvětví

7 © 2013 Praha - 07/11/2013Věra Kameníčková 7 Obchodní společnosti s nulovým obratem

8 © 2013 Praha - 07/11/2013Věra Kameníčková 8 Obchodní společnosti podle obratového pásma

9 © 2013 Praha - 07/11/2013Věra Kameníčková 9 Obchodní společnosti podle krajů

10 © 2013 Praha - 07/11/2013Věra Kameníčková 10 Obchodní společností vlastněné ženami

11 © 2013 Praha - 07/11/2013Věra Kameníčková 11 Obchodní společnosti podle způsobu vzniku

12 © 2013 Děkuji za pozornost Věra Kameníčková

13 NSG MORISON PRAHA Petr Šíma, partner Jaké jsou české podnikatelky? Hodnocení českých podnikatelek společností NSG Morison na základě údajů poskytnutých pro 6. ročník Ocenění českých podnikatelek

14 Výchozí údaje pro 6. ročník OCP Letos vybráno potencionálních kandidátek, z nichž vzešlo 397 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Semifinalistky byly odborně a ratingově prostudovány a na základě i osobních pohovorů a dotazníků čítajících 37 odborných i soukromých otázek. Do finále bylo vybráno 47 společností OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

15 15 OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK Průměrný věk podnikatelek dle uskutečněného průzkumu dosáhl 48,2 let. Jaká je česká podnikatelka? – sociální část / podnikatelská část

16 Nejvyšší dosažené vzdělání 52 % podnikatelek dosahuje úplného vysokoškolského vzdělání Celkem ekonomické vzdělání má 54 %, nezanedbatelným procentem je 20% vzdělání technického směru. Obor studia versus obor podnikání Obor studia v 70 % případů nekoresponduje s oborem podnikání OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK VZDĚLÁNÍ VS. PRAXE Jaká je česká podnikatelka? – sociální část / podnikatelská část

17 40 % podnikatelek podniká v ryze mužském oboru technického zaměření. Z těchto 40 % jde v 30 % o výrobní činnost. 70 % žen se středoškolským vzděláním podniká v oblasti služeb distribučního a prodejního zaměření. S dosažením vyššího vzdělání jde převážně o podnikání ve specifickém oboru, převážně technického zaměření. 17 OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK Jaká je česká podnikatelka? – sociální část / podnikatelská část VZDĚLÁNÍ VS. PRAXE

18 JAKÉ JSOU ČESKÉ PODNIKATELKY ? o Na první setkání spíše introvertní osoba, avšak záhy se začne projevovat její sebedůvěra, sebejistota v to co dělá. o Má jasnou vizi o svém podnikání a také velkou míru empatie ke svému okolí. o Velký smysl pro fair play a to i vůči své konkurenci. o Jsou spíše individualistky, které o zásadních otázkách rozhodují bez problému sami, věří ve své rozhodnutí. Dokážou případnou slabinu přiznat. o Ženy se častěji obklopují opět ženami v rámci své firmy. Důvodem je větší spolehlivost a lepší řešení krizových situací. Avšak v rámci obchodních vztahů raději jednají s muži. o Vzorem v osobním životě je převážně rodina (tedy rodiče, babička, dědeček – vzory z dětství) odhadem 70 %, popř. nemají žádný vzor. o Oporou v podnikání– manžel, přítel, ale i sestra nebo děti – 95% Jaká je česká podnikatelka? – sociální část / podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

19 Sociální odpovědnost a velká míra empatie českých podnikatelek Velká odpovědnost za své zaměstnance: sociální cítění se svými zaměstnanci, téměř 80 % z nich pomůže svému zaměstnanci v jeho životní situaci ( finanční pomoc např. při exekuci, flexibilita pracovního úvazku, atd.) S velkou mírou empatie českých podnikatelek souvisí i zapojení 80 % firem a jejich zaměstnanců do charitativních projektů, či projektů, které mají prospěch pro daný kraj, okres či město, kde podnikatelka podniká. 70 % žen majitelek podporuje charitu i jako fyzické osoby Jaká je česká podnikatelka? – sociální část / podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

20 OBAVY A NEGATIVNÍ DOPADY OVLIVŇUJÍCÍ OSOBNÍ ŽIVOT PODNIKATELEK Jaká je česká podnikatelka? – sociální část / podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

21 Z jakých důvodů české podnikatelky začínají podnikat? 47 % podnikatelek se vypracovalo z běžných pracovních pozic na majitelky společností díky vlastnímu pracovnímu odhodlání a nasazení. 26 % z této skupiny podniká z nutnosti, ať už kvůli potřebě zaopatřit sebe nebo si finančně vypomoci na mateřské dovolené 11 % podnikatelky z nutnosti převzít po někom firmu, která by jinak zanikla (úmrtí majitele,atd.) 8 % pokračuje v tradici rodinného podnikání 8 % ženy, které podnikání cítí jako své poslání a naplnění svého života, a jejich myšlenka podnikat v oboru, ve kterém podnikají, vznikla „na zelené louce“ 100 % podnikatelek by opět volilo stejnou cestu, tj. podnikání, přestože již ví, jak náročné je podnikat Jaká je česká podnikatelka? – sociální část/ podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK Podnikatelská část:

22 Z čeho mají obavy české podnikatelky? Jaká je česká podnikatelka? – sociální část/ podnikatelská část rostoucí daňové a odvodové zatížení 50 % korupce a úplatkářství 44 % ceny energie a surovin 30 % neschopnost financovat další růst 24 % příchod nové konkurence na trh 22 % kolísání měnového kurzu 22 % přílišná regulace 22 % dostupnost klíčových dovedností 14 % neangažovanost vlastních zaměstnanců 12 % OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

23 Jaké z uvedených možností jsou pro podnikatelky nejdůležitější strategie do budoucna? Podnikatelky mohly uvést více možností. udržet si stávající zákazníky 78 % růst na současném domácím trhu 68 % vývoj, prodej nového výrobku, služby 44 % expanze na nové zahraniční trhy 18 % fúze a akvizice 6 % kultury ve firmě 4 % Jaká je česká podnikatelka? – sociální část/ podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

24 ZAMĚSTNANCI 62 % firem chce nabírat další zaměstnance, z toho skoro polovina více jak 10 % 37% firem v počtu zaměstnanců stagnuje 1 % firem chce propouštět Velkou prioritou v rozmezí dalších 4 let je pro majitelky rozvoj klíčových zaměstnanců tak, aby našly své zástupce, pro případ náhrady Jaká je česká podnikatelka? – sociální část/ podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

25 Inovace v soukromých firmách 20 % soukromých firem vidí své nové příležitosti právě v inovacích. U mezinárodních korporací je to 30 %. Avšak třetina z těchto soukromých firem považuje inovaci za svou zásadní konkurenční výhodu. Mnohdy jde totiž o jedinou možnost přežití na trhu. 30 % soukromých firem uvádí, že i změna obchodní strategie pomohla zásadně překonat minulé náročné roky krize Jaká je česká podnikatelka? – sociální část/ podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

26 BUDOUCÍ VÝVOJ Přestože většina soukromých firem je kritičtější k politické scéně v ČR, většina českých podnikatelek věří v další budoucnost svých firem. 40 % podnikatelek připouští, že jejich současný stav podnikání je na horší úrovni než před 2-3 roky. Jako svojí konkurenční výhodu vidí v dobrých a korektních vztazích se svými obchodními partnery, familiérnějších vztazích se svými zaměstnanci a jednoduššími rozhodujícími procesy než je tomu i velkých společností Jaká je česká podnikatelka? – sociální část/ podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

27 Nástupnictví o Pětina českých firem vlastněných ženami má nebo pracuje na předání své firmy svým dětem. o Avšak studie amerického Institutu rodinných firem poukazují, že pouze 30 % společností přežije po předání druhé generaci, jen 12 % ve třetí generaci a pouhá 3 % firem se dostanou za čtvrtou či další generaci. Vzhledem k průměrnému věku 48 let české podnikatelky zatím moc neuvažují o předání svém firmy svým dětem v následujících pěti letech Jaká je česká podnikatelka? – sociální část/ podnikatelská část OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

28 DOTAZY 28 OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

29 Eliška Hašková Coolidge Coolidge Consulting Services, ředitelka společnosti Umění a management společenského chvoání a business a diplomatického protokolu HODNOTY A PODNIKÁNÍ

30 PODMÍNKY ÚČASTI  Účastníkem soutěže může být pouze žena – česká občanka, která je 100% majitelkou společnosti, jejíž společnost byla založena nejpozději k 1. lednu 2009 a její společnost má roční obrat 10 a více milionů ve sledovaném období.  Do soutěže byly podnikatelky nominovány na základě finanční analýzy zpracované odborným garantem, specialistou na rating a scoring firem, CRIF – Czech Credit Bureau.  Do soutěže se může podnikatelka přihlásit i z vlastní iniciativy. Společnost musí splňovat požadovaná kritéria soutěže a dále poskytnout účetní výkazy za poslední čtyři uzavřené roky. V letošním roce odpovídalo kritériím soutěže potencionálních kandidátek, z nich bylo vybráno 397 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky, ze kterých postupně vzešlo 47 finalistek. Za 6 let jsme vybírali z celkového počtu podnikatelek, kdy v semifinále soutěžilo žen, ze kterých vzešlo 170 finalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky.

31 FINALISTKY V KATEGORII MALÁ SPOLEČNOST (roční obrat 10 – 30 miliónů Kč) Ability Real Estate s.r.o.majitelka RADKA KRÁLIKOVÁ ADRAK s.r.o.majitelka RADKA VYHNÁLKOVÁ BENA TOUR s.r.o.majitelka LIBUŠE BENÁČKOVÁ Centrum andragogiky, s.r.o.majitelka MARIE JÍRŮ CONTEX PRAHA s.r.o.majitelka HANA SUCHARDOVÁ DEKRE s.r.o.majitelka OLGA KAHLOVÁ DROGERIE CENTRAL s.r.o.majitelka ALENA GERGELOVÁ ECOAR spol. s. r.o.majitelka ANNA GALIŠINOVÁ EKOIMPEX Vysočina s.r.o.majitelka HANA NECKÁŘOVÁ Elmat Super, s.r.o.majitelka JANA VAŠÍČKOVÁ FAST BIRD s.r.o.majitelka TAŤÁNA ŠEINEROVÁ FEAS s.r.o.majitelka HANA HOŘICKÁ Global Agent s.r.o.majitelka LENKA GÁBOVÁ KLUCHOVÁ JANNAI s.r.o.majitelka HELENA MATĚJKOVÁ Klausová, s.r.o.majitelka VLADIMÍRA KLAUSOVÁ KM – KOV s.r.o.majitelka RENATA KLIMENTOVÁ LUXURY GUIDE, s.r.o.majitelka MILENA ŽAMPOVÁ Medinila s.r.o.majitelka GABRIELA HLOBILOVÁ MOVANA, spol. s r.o.majitelka JARMILA MRÁZKOVÁ NACHTIGAL ARTISTS MANAGEMENT s.r.o.majitelka ALENA NACHTIGALOVÁ PHOTODIENST BRNO, spol. s r.o.majitelka KATEŘINA VAN KRANENBURG PROBET s.r.o.majitelka IVANA POSPÍŠILOVÁ REVATECH s.r.o.majitelka EVA HRONOVÁ SERVICE SHW s.r.o.majitelka STANISLAVA HERITESOVÁ WEIGELOVÁ SIBOX s.r.o.majitelka ALENA BOXLEITNER SOLAR AND SLENDER YOU STUDIO, s.r.o.majitelka JANA HÁJKOVÁ STARÉ MĚSTO NEMOVITOSTI A.M., s.r.o.majitelka SIMONA SOTÁKOVÁ SUNNY CANADIAN s.r.o.majitelka ALICE ŠTUNDA TLC – Top Language Centre, s.r.o.majitelka TAŤÁNA NEPUSTILOVÁ TSM, spol. s r.o.majitelka IRENA SPIROVÁ VTR s.r.o.majitelka MIROSLAVA TRLIČÍKOVÁ * Řazeno abecedně

32 VÍTĚZKY V KATEGORII MALÁ SPOLEČNOST (roční obrat 10 – 30 miliónů Kč) 1. místo Eva HRONOVÁ REVATECH s.r.o., Praha místo Jarmila MRÁZKOVÁ MOVANA, spol. s r.o., Vizovice 3. místo Alena GERGELOVÁ DROGERIE CENTRAL s.r.o., Zlín

33 VIDEO MEDAILONEK - REVATECH

34 FINALISTKY V KATEGORII STŘEDNÍ SPOLEČNOST (roční obrat 30 – 80 miliónů Kč) AGRESS, s.r.o.majitelka HANA MIKOTOVÁ EMADO Hradec Králové, s.r.o.majitelka EVA DUCHOSLAVOVÁ HS Čáslav s.r.o.majitelka MILUŠE DVORECKÁ Channel Crossings s.r.o.majitelka LENKA DOLEŽALOVÁ PAVILKOVÁ PROSTOR-design, s.r.o.majitelka EVA VAŇKOVÁ Soukromá klinika LOGO s.r.o.majitelka ILONA KEJKLÍČKOVÁ Stavebniny Nováková, s.r.o.majitelka ILONA NOVÁKOVÁ STOPRO BEK, s.r.o.majitelka JARMILA FABIŠKOVÁ Sunny Canadian Internationa School Základní škola a Gymnázium, s.r.o.majitelka ALICE ŠTUNDA * Řazeno abecedně

35 1. místo Alice ŠTUNDA Sunny Canadian International School Základní škola a Gymnázium, s.r.o., Dulice 2. místo Miluše DVORECKÁ HS Čáslav s.r.o., Čáslav 3. místo Ilona KEJKLÍČKOVÁ Soukromá klinika LOGO s.r.o., Brno FINALISTKY V KATEGORII STŘEDNÍ SPOLEČNOST (roční obrat 30 – 80 miliónů Kč)

36 VIDEO MEDAILONEK – SUNNY CANADIAN

37 FINALISTKY V KATEGORII VELKÁ SPOLEČNOST (roční obrat 80 miliónů Kč a více) AC-T servis, spol. s r.o.majitelka JANA ERBOVÁ E.M.T. spol. s r.o.majitelka ALENA DRAŠNAROVÁ FORCORP GROUP spol. s r.o.majitelka IRENA JELÍNKOVÁ IMCO, s.r.o.majitelka JANA NYKLOVÁ MAXIMA REALITY, s.r.o.majitelka MARTA SLÁNSKÁ RI-STAV s.r.o.majitelka IRENA RYŠAVÁ SAXO, spol. s r.o.majitelka JANA STUCHLÍKOVÁ * Řazeno abecedně

38 VÍTĚZKY V KATEGORII VELKÁ SPOLEČNOST (roční obrat 80 miliónů Kč a více) 1. místo Irena RYŠAVÁ RI-STAV s.r.o., Litovel 2. místo Alena DRAŠNAROVÁ E.M.T. spol. s r.o., Modletice 3. místo Marta SLÁNSKÁ MAXIMA REALITY, s.r.o., Praha 1

39 VIDEO MEDAILONEK – RI-STAV

40 CENA GE MONEY BANK – VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA Renata KLIMENTOVÁ KM-KOV s.r.o. Břidličná Radka PEKELSKÁ Chief HR Officer a členka Senior Managementu GE Money Bank PŘEDSTAVÍ:

41 VIDEO MEDAILONEK – KM-KOV

42 CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ POD PATRONACÍ ALLIANZ Ivana POSPÍŠILOVÁ PROBET s.r.o. Držovice Václav BÁLEK Tiskový mluvčí Allianz pojišťovny a vedoucí interní a externí komunikace PŘEDSTAVÍ:

43 VIDEO MEDAILONEK – PROBET

44 CENA ZA VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY POD PATRONACÍ CEMI Irena JELÍNKOVÁ FORCORP GROUP spol. s r. o. Olomouc Štěpán MIKA Jednatel CEMI MBA Studies PŘEDSTAVÍ:

45 VIDEO MEDAILONEK – FORCORP GROUP

46 GENERÁLNÍ PARTNER HLAVNÍ PARTNER ODBORNÝ GARANT ZAKLADATEL AUDITOR

47 PARTNEŘI

48 HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER MEDIÁLNÍ PARTNEŘI MEDIÁLNÍ PODPORA

49 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "PŘEDSTAVENÍ VÍTĚZEK 6. ROČNÍKU. POROVNÁNÍ CELÉHO TRHU, SPOLEČNOSTÍ VLASTNĚNÝCH ŽENAMI A FINALISTKAMI OCP 2013 PODLE VÝŠE OBRATU, OBOROVÉHO ČLENĚNÍ A DÉLKY."

Podobné prezentace


Reklamy Google