Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KMA - strategie aneb velká šance pro třicátníky, ale nejen pro ně František Ježek Březen 2004.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KMA - strategie aneb velká šance pro třicátníky, ale nejen pro ně František Ježek Březen 2004."— Transkript prezentace:

1 KMA - strategie aneb velká šance pro třicátníky, ale nejen pro ně František Ježek Březen 2004

2 Hektická operativa je spravedlivým trestem za zanedbanou strategii.

3 Obsah 4Evropa - prostor vědy a vzdělávání 4Česká republika - její strategie, tj.lidské zdroje, vysoké školství a věda 4ZČU - vyhaslá strategie, fungující interaktivní metoda ostrůvků „pozitivní deviace“ 4FAV - realizovaná, ale neobnovená strategie 4KMA - cíle, metody, otázky 4Proč a jak tvořit strategii? 4Co je kvalita a jak se pozná?

4 Komplexní řešení mívá zpravidla netriviální imaginární část. Komplexní řešení mívá zpravidla netriviální imaginární část.

5 EvropaEvropa

6 Evropa 4Konkurenceschopnost vyžaduje lidské zdroje  podpora terciárního sektoru vzdělávání. 4Vytváření excelence. 43 % HDP do výzkumu a vývoje, ale jen 1 % veřejných zdrojů. 4Důraz na vyváženost základního, aplikovaného a průmyslového výzkumu. 4Sítě, řetězce, clustery. 4Regiony - fondy, sociální smír. 4Mobilita.

7 Mírně podfinancovaný systém je nejefektivnější

8 Česká republika

9 4Nepříznivý demografický vývoj, zadlužování státu, neschopnost rozvinout lidské zdroje. 4Zárodek strategického uvažování (CESES, NVF, různé politiky - Bílá kniha, VaV). 4Příležitostí je více, než jsme schopni zpracovat. 4Důraz na lidské zdroje. 4Důraz na aplikovaná až průmyslový výzkum.

10 Růst produktivity

11 Zvládnutí korupce

12 Analýza světové banky - ekonomické a právní prostředí Zvuk bankovnictví Regulace finančních institucí

13 Váha výpočetního výkonu

14 Strategické myšlení ve vysokém školství Počet technických zpráv Rozsah high-tech exportu Výzkumníci v R&D

15 Přístup k terciárnímu vzdělávání Další vzdělávání zaměstnanců Otevřenost k nadnárodnímu vlivu Reakce univerzit na potřeby firem Flexibilita k novým výzvám

16 Memento 2 Transdisciplinární studium v projektově orientovaných programech cestou e-learningu s využitím videokonferencí pro studenty šampióny na filiálkách spojených do sítí a clusterů za podpory průmyslu a regionů je kvaternion.

17 Západočeská univerzita

18 ZČU 4Dlouhodobý záměr za kaučování Inventy. 4Vyhasínání strategie „pasáka institucí“. 4Interaktivní a intuitivní strategie „ostrůvků pozitivní deviace“. 4Tvorba nové strategie - otevřenost, sdílení. 4Konec extenzivního vývoje. 4Nové šance: strukturální fondy, region, aplikovaný výzkum, celoživotní vzdělávání. 4Nová odpovědnost za technické a přírodovědné vzdělání a vzdělávání učitelů.

19

20

21

22

23

24

25

26

27 Změna je zpravidla nepříjemná, pokud se mě jen týká, ale stane se příjemnou, je-li mnou prováděna

28 Fakulta aplikovaných věd

29 FAV 4Dlouhodobý záměr z roku 1999, cca 12 apoštolů z 18 členů týmu. 4Plnohodnotná SWOT analýza. 4Odvážné, až bláznivé cíle. 4Většina je splněna - „50 na 50“, „200 doktorandů“. 4Tvorba nové strategie - nasycení, neochota ke změně, štěpení?

30

31

32

33 Proč a jak tvořit strategii

34 KMA 4Strategie není slohový úkol. 4Jde o změnu myšlení, o sounáležitost a loajalitu k cíli, o infiltraci vize, o apoštolství i o sebevědomí. 4Jde i o zúročitelnou devizu při podávání projektů.

35 Návrh postupu Kontext - „kde žijeme a budeme žít“ Analýza konkurence - „s kým soutěžíme“ OT analýza (příležitosti a ohrožení) - „jací chceme či musíme být“ Obecný rámec transformace - „co a jak musíme udělat a co tím řešíme“ Ekonometrický model - „kolik nás to bude stát a co získáme“ Projektový rámec - „klíč ke změně“ Otázky, na něž hledáme odpověď - „nastavení mysli“ SW analýza (silné a slabé stránky) - „jací jsme“ Hodnocení, aktualizace, alternativy Vize, poslání, krédo (PR zkratky) Komunikace a realizační fetiš

36 Pojem kvalita

37 Kvalita činností a instituce 4Kvalita je „vhodnost k účelu“. Není-li formulován účel, nelze mluvit o kvalitě. 4Kvalitní instituce u každého subjektu či jednotlivce rozvíjí ty vlastnosti, které jsou jeho přednostmi, tj. umožní úspěch. 4Je atraktorem (přitahuje lidi, projekty), je vyhledávaným partnerem. 4Je schopna sebereflexe, analýzy, otevřeného hodnocení. 4Dovede se zbavovat zátěže minulosti a zpracovat nové výzvy.


Stáhnout ppt "KMA - strategie aneb velká šance pro třicátníky, ale nejen pro ně František Ježek Březen 2004."

Podobné prezentace


Reklamy Google