Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Indie vývoj … pro různé platformy. Typy her dle zaměření Casual: casual znamená dělat „stupidní, ale velmi líbivé hry“ (60% casualistů jsou ženské) -

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Indie vývoj … pro různé platformy. Typy her dle zaměření Casual: casual znamená dělat „stupidní, ale velmi líbivé hry“ (60% casualistů jsou ženské) -"— Transkript prezentace:

1 Indie vývoj … pro různé platformy

2 Typy her dle zaměření Casual: casual znamená dělat „stupidní, ale velmi líbivé hry“ (60% casualistů jsou ženské) - marketing je v zásadě minimální, stačí to protlačit distributorovi nebo na portály Casual: casual znamená dělat „stupidní, ale velmi líbivé hry“ (60% casualistů jsou ženské) - marketing je v zásadě minimální, stačí to protlačit distributorovi nebo na portály Hard-Core: uz většina portálů nevezme (zvlášť, když je v ní krev), musis dělat i sám marketing - psát do časopisů, udělat press-releasy a podobně, pak se prodává jako budgetovka lokalním distributorům Hard-Core: uz většina portálů nevezme (zvlášť, když je v ní krev), musis dělat i sám marketing - psát do časopisů, udělat press-releasy a podobně, pak se prodává jako budgetovka lokalním distributorům

3 Jak dělat indie hry obecně? (1) Být efektivní, být profík a dělat rychle! Být efektivní, být profík a dělat rychle! Nezatěžovat se nějakými modely vývoje apod. Nezatěžovat se nějakými modely vývoje apod. Nedělat hru ve více jak 5ti lidech. Nedělat hru ve více jak 5ti lidech. Mít správné nástroje – pokud se chcete naučit programovat, dělejte free-ware (Torque engin vs. vlastní engin, Photoshop vs. malování) Mít správné nástroje – pokud se chcete naučit programovat, dělejte free-ware (Torque engin vs. vlastní engin, Photoshop vs. malování) Hlavní věc: milestones a ty dodržovat! Hlavní věc: milestones a ty dodržovat! Vybrat si správnou platformu Vybrat si správnou platformu

4 Jak dělat indie hry obecně? (2) „Myslim, ze hry co jsme udelali by lidi i chteli, ale chybel ten sprany prodejni model. Proto to slo do haje.“ „Myslim, ze hry co jsme udelali by lidi i chteli, ale chybel ten sprany prodejni model. Proto to slo do haje.“ „Podivej. Z hlediska navrhu a rozdilu shareware, mobily je zasadni tohle: „Podivej. Z hlediska navrhu a rozdilu shareware, mobily je zasadni tohle: shareware si lid muzou ozkouset. Je naprosto nezbytny, aby byla trial verze (demo, mise, proste to co uvidi nez zaplati) naprosto dokonale. Aby je to nadchlo a oni zapomeli, ze si to chteli jen vyzkouset, ale nekupovat a vali rychle pro kreditku a koupit. shareware si lid muzou ozkouset. Je naprosto nezbytny, aby byla trial verze (demo, mise, proste to co uvidi nez zaplati) naprosto dokonale. Aby je to nadchlo a oni zapomeli, ze si to chteli jen vyzkouset, ale nekupovat a vali rychle pro kreditku a koupit. U mobilu si nikdy nic nezahraji, dokud nezaplati. Jedine co pred koupi muzou "okusit" je grafika. Tudiz je uplne jedno, ze hra je naprosto nehratelna, ze ma bugy atd. atd., pokud screeny vypadaji bozsky. “ U mobilu si nikdy nic nezahraji, dokud nezaplati. Jedine co pred koupi muzou "okusit" je grafika. Tudiz je uplne jedno, ze hra je naprosto nehratelna, ze ma bugy atd. atd., pokud screeny vypadaji bozsky. “

5 Jak dělat indie hry pro PDA? Velmi zvláštní trh Velmi zvláštní trh Typy her dle zaměření striktně odlišovat!!! Typy her dle zaměření striktně odlišovat!!! Rady od Pavla Tovaryse (Rake in grass) a ode mě Rady od Pavla Tovaryse (Rake in grass) a ode mě Neexistuje v podstatě prodejní model (pár serverů a to je vše) Neexistuje v podstatě prodejní model (pár serverů a to je vše) Musí být lepší než ostatní Musí být lepší než ostatní

6 Jak dělat indie hry pro počítače? Nekoukat jenom na PC (Phantasie 2 vydělala cca 8 000 $ - z toho 1/8 na PC a 7/8 na MACu!) Nekoukat jenom na PC (Phantasie 2 vydělala cca 8 000 $ - z toho 1/8 na PC a 7/8 na MACu!) Na PC se nedá protlačit Na PC se nedá protlačit Některé typy her (erotické, hazardní) vyžadují zcela jiný marketing Některé typy her (erotické, hazardní) vyžadují zcela jiný marketing

7 Jak dělat indie hry pro mobily? Rady od Pavla Baráka (Handjoy) Rady od Pavla Baráka (Handjoy) 99 % mobilních her jsou kraviny. 99 % mobilních her jsou kraviny. Zcela jiný přístup! Zcela jiný přístup! Záleží na grafice, jménu, vydavateli – ne na hratelnosti!!! Záleží na grafice, jménu, vydavateli – ne na hratelnosti!!! Pokud děláte hru TOP ten – je to jako AAA, ale v malém (DD 10-20 stran, vs. 200-500) Pokud děláte hru TOP ten – je to jako AAA, ale v malém (DD 10-20 stran, vs. 200-500)

8 Co na mobilech platí? Buďto to jsou blbosti se skvělou grafikou a jménem, nebo casual hry Buďto to jsou blbosti se skvělou grafikou a jménem, nebo casual hry Pro výdělek nejlepší menší casual Pro výdělek nejlepší menší casual Nebát se distribuovat sám! Nebát se distribuovat sám!

9 Co jiné hry a modely? Mirapa – Ačkové hry Mirapa – Ačkové hry Manox – simulátory pro armádu Manox – simulátory pro armádu

10 A teď…. Dotazy, ukázky, diskuze a pak oběd Dotazy, ukázky, diskuze a pak oběd


Stáhnout ppt "Indie vývoj … pro různé platformy. Typy her dle zaměření Casual: casual znamená dělat „stupidní, ale velmi líbivé hry“ (60% casualistů jsou ženské) -"

Podobné prezentace


Reklamy Google