Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

W orkshop Finn a Rasmussen a Centrum odborného vzdělávání Zealand D ánsko Vyučování s uvědoměním si vícečetné inteligence.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "W orkshop Finn a Rasmussen a Centrum odborného vzdělávání Zealand D ánsko Vyučování s uvědoměním si vícečetné inteligence."— Transkript prezentace:

1 W orkshop Finn a Rasmussen a Centrum odborného vzdělávání Zealand D ánsko Vyučování s uvědoměním si vícečetné inteligence

2 Program kurzu  Teorie Howard a Gardner a Vícečetné i ntelligence  Charakteristika typ ů inteligence  Jak může uvědomování si VI pomoci rozvoji učení se?  Příklady studijních postupů VI  Plánování hodin s využitím přístupu VI  Hodnocení výkonu

3  EU-program a jeden italský mistr, který tvrdí že lidé by měli být schopni:  Dívat se jako umělec  Poslouchat jako hudebník  Jíst jako šéfkuchař  Dotýkat se jako milovník  Pohybovat se jako tanečník  Mluvit jako básník  Tedy používat všechny naše smysly a schopnosti !  Není to právě to, co by mělo tvořit dobré vyučování?

4  Chci, aby moje děti rozuměly světu, ale nejen proto, že svět je fascinující a lidský mozek je zvědavý. Chci od nich, aby mu rozuměly tak, že budou předurčeni k tomu, aby ho činily lepším. Vědomosti nejsou to samé co moráka, potřebujeme pochopit, zda se umíme vyhnout minulým chybám a pohnout se správným směrem. Důležitou částí tohoto pochopení je vědět, kdo jsme a co můžeme dělat...  (Howard Gardner 1999: 180-181 Znovu zarámovaná inteligence ) Howard Gardner Teorie vícečetné inteligence 1984

5  Inteligence je: nadání řešit problémy nebo navrhovat produkty, které mají svou hodnotu v jednom nebo více kulturních prostředích  Lidé mají unikátní směs inteligencí. Howard Gardner tvrdí, že velkou výzvou je, jak nejlépe využít výhodu, která je nám jako druhu zcela unikátně přidělena - několik inteligencí. Inteligence

6  Jazyková inteligence obsahuje citlivost mluveného a psaného jazyka, schopnost učit se jazyky a schopnost použít jazyk k dosažení určitého cíle.  SLOVNÍ CHYTROST  Matematicko-logická inteligence obsahuje schopnost logicky analyzovat problém, provádět matematické operace a vyhledávat vědecká řešení  POČETNÍ CHYTROST Typy inteligence I

7  Hudební inteligence obsahuje dovednosti předvádět, komponovat a hodnotit hudební vzory.  HUDEBNÍ CHYTROST  Tělesně- pohybová inteligence znamená potenciál využívání celého těla nebo jeho částí k řešení pohybových problémů. Je to schopnost využívat mentální schopnosti ke koordinaci tělesných pohybů  CHYTROST POHYBŮ TĚLA Typy inteligence II

8  Prostorová inteligence obsahuje potenciál rozpoznat a využít vzory širokého prostoru i omezených míst.  OBRAZOVÁ CHYTROST  Přírodní inteligence umožňuje lidským bytostem rozeznávat, kategorizovat a načrtávat určité rysy prostředí.  PŘÍRODNÍ CHYTROST ( K PŘÍRODĚ) Typy inteligence III

9  Komunikační inteligence se stará o schopnost porozumět záměrům, motivacím a tužbám ostatních lidí  CHYTROST VE STYKU S LIDMI  Niterná intelligence zajišťuje schopnost porozumět sám sobě, ohodnotit pocity druhých, jejich strach a motivace..  CHYTROST K SOBĚ Typy inteligence IV

10  Prostředí, ze kterého učitel pochází a preferovaný druh inteligence ho ovlivňují  Akademické vnímání vyučování a učení se  Žáci se studijní neschopností nebo učitelé s vyučovací neschopností ? Akademické prokletí

11  Učení se je usnadněno pokud si studenti a učitelé uvědomují preferovaný studijní profil  Rozdílný přístup může vést ke stejným výsledkům  Přitáhněte zájem tím, že začnete tam, kde se studenti cítí být silní a dobří a mají nejlepší příležitost být úspěšní  Buďte flexibilní a individualizujte výuku ! Studijní perspektivy

12  „jenom to někomu pomůže pochopit podmínky, ve kterých se vzdělávání uskutečňuje“ ▪ Howard Gardner  … tato teorie potvrzuje, že žáci myslí a učí se různými způsoby. Také poskytuje učitelům koncepční rámec pro organizování a přemýšlení o hodnocení a pedagogické praxi.Postupně takový způsob nahlížení vede hodně učitelů k rozvoji nových přístupů, které mohou lépe vyhovovat potřebám všech „druhů“ žáků ve třídách. ▪ Mindy Kornhaber Psychologie v učení

13  8 způsobů jak být chytrý- rychlý popis  1 barva = 1 druh inteligence  Sebehodnocení. Více než / stejné jako. Použijte smajlíky.  Vytvoření barevného profilu na stěny třídy.  Nabízejte to jako připomínku třídní různorodosti  Ostatní profilové nástroje. ▪Dotazníky ▪ Dia logové nástroje Rychlé vytvoření profilu VI

14  2 přístupy ▪Všichni žáci musí dostat úkoly ze všech druhů inteligence ▪Každý student bude osloven podle vlastního inteligenčního profilu  Nápady a dobré plánování je zásadní  Definujte témata, cílové skupiny a studijní předměty ▪Stejné cíle pro všechny studenty, ale různé způsoby, jak je dosáhnout  Brainstorming Metoda studijních prvků

15  Zdravé a výživné jídlo. – 3. formulář – porozumět souvislostem mezo tím co jíme a jak vypadáme a jak se cítíme.  Vytvořte prvky učení na papír Create learning elements in resource sheet.  1 inteligence ve stejnou dobu  Nepřemýšlejte o propojeních  Malé prvky  Nástroje zdrojů, kam mohou být nápady trvale doplňovány Příklad

16  Pátrejte a vyberte  Preferované nápady a prvky  Prvky, které odpovídají profilu vašich žáků  Vytvořte epizodu nebo projekt  Uvažujte o způsobu hodnocení výkonu vícečetné inteligence. Studijní postupy

17  Téma ” Americký sen ” Předmět Aj + literatura.  Krátký příběh ve třídě – čtěte, analyzujte,diskutujte, ale vytvořte svůj vlastní konec.  Výběr cvičení :  Anal ýza struktury (naturali stická )  Vysvětlete proč ( jazyková )  Co si myslí NN …. (in terpersonální )  Porovnejte pocity lásky… ( intrapersonální )  Připravte pohybovou akci.. ( kinest etická )  Namaluj obrázek.. ( obrazová )  Najděte hudbu k tématu.. ( hudební ) Příklad

18  Složité, ale důležité, je hodnotit výkon ve všech typech inteligence  Pozitivní a vnímavé hodnocení  Sebehodnocení, spolužáky nebo hodnocení učitelem  Zveřejněte hodnocení ve třídě  Povzbuzujte žáky v rozvoji ostatních typů inteligence.  Vědomě uvádějte vztah k formálním hodnotícím metodám Hodnocení

19 Díky za účast  Není to nic nového, dobrý učitel to dělá vždy. Teorie vícečetné inteligence nabízí vysvětlení a teorii, na které můžete založit praxi. Trenér učitelů z Irska  … je to tak jednoduché, jakmile jednou začnete přemýšlet tímto způsobem. Švédský učitel, využívající kritické myšlení

20 Kontakty  www.ampvoc.eu www.ampvoc.eu  http://www.infed.org/thinkers/gardner.htm http://www.infed.org/thinkers/gardner.htm  http://school.familyeducation.com/intelligen ce/teaching-methods/38512.html http://school.familyeducation.com/intelligen ce/teaching-methods/38512.html  http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_f tp/client_ftp/ks3/ict/multiple_int/index.htm http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_f tp/client_ftp/ks3/ict/multiple_int/index.htm  http://homeworktips.about.com/od/learnings tyles/ss/multiple.htm http://homeworktips.about.com/od/learnings tyles/ss/multiple.htm


Stáhnout ppt "W orkshop Finn a Rasmussen a Centrum odborného vzdělávání Zealand D ánsko Vyučování s uvědoměním si vícečetné inteligence."

Podobné prezentace


Reklamy Google