Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor: Dějepis Třída: VI.D Vyučující: Mgr. Ivana Klečková Datum: Téma vyučovací hodiny : „Mezopotámie“ „Mezopotámie“ Vybavení učebny : PC - notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací Augusta P., Honzák F.: Dějiny pravěku a Orientu, Práce 1994 Augusta P., Honzák F.: Dějiny pravěku a Orientu, Práce 1994 Schulzová E.: Dějepis 6 - pracovní sešit Schulzová E.: Dějepis 6 - pracovní sešit Mandelová H.: Pravěk a starověk – atlas, Kartografie 1995 Mandelová H.: Pravěk a starověk – atlas, Kartografie

5 Mezopotámie Na počátku byl Sumer

6 Mapa Mezopotámie

7 Sumerové nejstarší národ v dějinách nejstarší národ v dějinách usadili se v jižní části Mezopotámie = Meziříčí = mezi řekami Eufrat a Tigris usadili se v jižní části Mezopotámie = Meziříčí = mezi řekami Eufrat a Tigris zruční zemědělci a řemeslníci – stavěli zavlažovací kanály zruční zemědělci a řemeslníci – stavěli zavlažovací kanály vytvořili městské státy Ur, Uruk, Umma, Lagaš vytvořili městské státy Ur, Uruk, Umma, Lagaš vynalezli kolo, kolový vůz a písmo vynalezli kolo, kolový vůz a písmo stavěli stupňovité chrámy - zikkuraty stavěli stupňovité chrámy - zikkuraty

8 Pracuj s atlasem: očíslovaná místa pojmenuj očíslovaná místa pojmenuj urči stát, který na tomto urči stát, který na tomto území leží dnes území leží dnes

9 Zkontroluj si: 1 – Perský záliv 1 – Perský záliv 2 – Eufrat 2 – Eufrat 3 – Tigris 3 – Tigris 4 – Babylón – centrum Babylónské říše 4 – Babylón – centrum Babylónské říše 5 – Aššur – centrum Asyrské říše 5 – Aššur – centrum Asyrské říše Irák Irák

10 Babylónie kolem roku 2000 př.Kr. se na jihu Mezopotámie usadili Babylóňané kolem roku 2000 př.Kr. se na jihu Mezopotámie usadili Babylóňané největší rozkvět za krále Chammurabiho/18.stol př.Kr./ - vydal zákoník největší rozkvět za krále Chammurabiho/18.stol př.Kr./ - vydal zákoník Bible vypráví o „babylónské věži“ – známe tento příběh? Bible vypráví o „babylónské věži“ – známe tento příběh? Mene, tekel = sečteno, zváženo - Babylón byl dobyt Peršany Mene, tekel = sečteno, zváženo - Babylón byl dobyt Peršany

11 Složení obyvatelstva Složení obyvatelstva

12 Zapiš a zapamatuj! Mezopotámie – leží mezi řekami Eufrat a Tigris Mezopotámie – leží mezi řekami Eufrat a Tigris Sumerové – nejstarší národ v dějinách, zruční řemeslníci a zemědělci – stavěli zavlažovací kanály, vynalezli kolo a kolový vůz Sumerové – nejstarší národ v dějinách, zruční řemeslníci a zemědělci – stavěli zavlažovací kanály, vynalezli kolo a kolový vůz vytvořili městské státy Ur, Uruk a Lagaš vytvořili městské státy Ur, Uruk a Lagaš po Sumerech ovládli jih Mezopotámie Babylóňané – král Chammurabi – vydal zákoník po Sumerech ovládli jih Mezopotámie Babylóňané – král Chammurabi – vydal zákoník

13 Dával jsi pozor? Kde se usadili Sumerové ? Kde se usadili Sumerové ? Co stavěli ? Co stavěli ? Najdi na mapě 2 městské státy Sumerů. Najdi na mapě 2 městské státy Sumerů. Co to je to zikkurat ? Co to je to zikkurat ? Slavný babylónský král. Slavný babylónský král. Rychle řekni, mezi kterými řekami se Sumerové usadili. Rychle řekni, mezi kterými řekami se Sumerové usadili.

14 Hodnocení vyučovací hodiny odpadá zápis na tabuli odpadá zápis na tabuli názorná demonstrace obrázků a mapky názorná demonstrace obrázků a mapky postupné zobrazování textu – závislé na rychlosti výkladu postupné zobrazování textu – závislé na rychlosti výkladu Klady Zápory Klady Zápory

15 Poznámky k prezentaci Žáci pracují s atlasem a pracovním sešitem. Žáci pracují s atlasem a pracovním sešitem. Výklad je doplňován čtením ukázek z učebnice. Výklad je doplňován čtením ukázek z učebnice. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci na mapce i v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci na mapce i v textu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google