Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PSYCHOSOCIÁLNÍ ASPEKTY

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PSYCHOSOCIÁLNÍ ASPEKTY"— Transkript prezentace:

1 PSYCHOSOCIÁLNÍ ASPEKTY
FRENŠTÁT PSYCHOSOCIÁLNÍ ASPEKTY PhDr. Lukáš HUMPL

2 UDÁLOST Exploze a následný požár panelového domu
1. volání: Neděle, 3.50 hodin

3 BILANCE POSTIŽENÍ - 11 zraněných (polovina vážně)
- 6 obětí (3 dospělí, 3 děti) POSÁDKY ZZS - 3 lékařské (1 RV a 2 RZP) - 4 RZP Poslední pacient předán ve ZZ v 6.40 hodin)

4 PIS ZZS MSK Program psychosociální péče o zaměstnance
- tj. tým peerů ZZS a psychologa - k dispozici posádkám I operátorům Intervenční služba v terénu - tj. tým interventů ZZS a psychologa - k dispozici pro sekundárně zasažené při zásazích ZZS

5 INTERVENCE U ZASAŽENÝCH
Interventka ZZS – od 5.30h Interventka PČR Intervent HZS První psychická pomoc - příbuzní - sousedé - svědkové Celkem cca 20 osob

6 ČINNOST INTERVENTKY Kontakt s jedenácti zasaženými osobami
První psychická pomoc - dostatečné informování - práce s prvotními emocemi - provázení tragickou situací - spolupráce s představiteli obce - asistence u sdělení úmrtí blízkých Činnost na místě události a v nemocnici

7 DALŠÍ PÉČE O ZASAŽENÉ Zasažené osoby předány do péče příbuzných
Není nutnost hospitalizace pro „zhroucení“ Zapojení KC Ostrava Vzájemná podpora Timing události Vliv médií na průběh vyrovnání se

8

9

10 PÉČE O ZASAHUJÍCÍ Událost přinesla různou expozici mezi složkami IZS
v rámci jednotlivých složek mezi zasahujícími Kdo vše je zasahující… Nejnižší zátěž v rámci složek: ZZS (?) Rozdílná kvalita i kvantita psychické zátěže

11

12 NABÍDKA PÉČE - ZZS Zapojení psycholog a peeři ZZS
Do 48 hodin kontaktováni zasahující Nabídka podpory, uzavření události Poskytnutá podpora - 2 individuální kontakty - 3 telefonické intervence Neplánováno skupinové ošetření

13 PÉČE – PČR A HZS PČR - v průběhu zásahu na místě
- 3 dny po: skupina ohledávající místo - týden po: pořádková jednotka HZS - debriefing u SDH? - nabídka HZS na stanicích

14 ZŘEJMÁ POTŘEBA Zdaleka ne jen mimořádné události Mnohem častěji
„malá neštěstí“

15 RESUME Starost a péče o psychické potřeby
- osob na místě tragické události - vlastních kolegů, zasahujících by měla patřit mezi naše dovednosti. Ošetření psychosociálních potřeb - pomáhá uzavřít těžkou událost - je prevencí následných obtíží

16

17 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "PSYCHOSOCIÁLNÍ ASPEKTY"

Podobné prezentace


Reklamy Google