Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací."— Transkript prezentace:

1 1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“ Spolufinancován Evropskou unií z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova v rámci opatření III.3.1. Vzdělávání a informace Programu rozvoje venkova ČR

2 2 Využití venkovských památek v turistickém ruchu Zámek v Dřevohosticích

3 3 Parametry produktu CR: Atraktivita Útlumová vzdálenost Unikátnost Čas

4 4 Atraktivita: !!! Důvod přijet a zdržet se !!! Např. přitažlivost, zajímavost, poutavá zábava

5 5 Útlumová vzdálenost: Vychází z předpokladu, že většina lidí jsou racionální zákazníci a jestliže neexistuje nějaký přesvědčivý důvod jet dále, budou volit nejbližší možnost mezi dvěma podobnými zážitky (unikátnostmi). Čím větší vzdálenost, tím klesá zájem navštívit určité místo (určitou atraktivitu).

6 6 Unikátnost (přístup na trh): jedinečnost, ojedinělost  Unikátnost konkrétní destinace závisí více na počtu přilehlých destinací nabízející podobné zážitky než ona samotná.  Z podobných destinací by ta bližší měla mít větší konkurenční výhodu než ta vzdálenější.

7 7 Unikátnost vs. Útlumová vzdálenost Útlumová vzdálenost je z pohledu zákazníka - Jak daleko chci cestovat? Unikátnost se posuzuje z pohledu vlastní destinace - Kolem kolika podobných destinací musí potenciální zákazník projet než dorazí do té naší?

8 8 Turisté x unikátnosti Turista má tendenci vybrat si tu příhodnější !!! Destinace s větší unikátností přitahují krátkodobé turisty, průchozí turisty a zahraniční turisty hledající krátké úniky při pojezdech městy a rodiny s malými dětmi. Destinace s menší unikátností přitahují opakované návštěvníky, bezdětné páry a rodiny, které mají více času.

9 9 Čas: Čas na dovolenou je většinou fixní a dělí se na:  Čas na dopravu z domova  Čas na návrat  Čas věnovaný vlastní dovolené

10 10 Zpoplatnění produktů CR: Přímé zpoplatnění – např. přístup do tématického parku, muzea aj. Nepřímé zpoplatnění – pohostinství nebo další služby, které umožňují turistické zážitky Částečné zpoplatnění – tržní vztahy jsou provázány s netržními (turisté platí za ubytování, ale mají stravu formou samostravování (příprava jídla je zajišťována samotnými turisty) Nezpoplatnění – např. vycházka do hor, procházka po lese

11 11 Zpoplatňování produktů CR: Zdroje příjmů: Vstupné – např. zrekonstruovaný kulturní objekt s pasivní expozicí (skanzen). Příjmy nepokryjí ani základní provoz. Prodej místních produktů, suvenýrů – Aktivita může vydělat na provoz, mzdové náklady výrobce a částečně i na drobnou údržbu. Doplňkové služby, stravování, ubytování - nejlépe zajistí dostatek příjmů pro více pracovníků, náklady na provoz a běžnou opravu a údržbu atraktivity a objektů v obci, které jsou na turistickou atrakci napojeni. Prodej suvenýrů Doplňkové služby, stravování, ubytování Vstupné

12 12 Partnerství v CR: Výhodou partnerství je zvýšení konkurenceschopnosti, růstu ekonomiky, možnosti zpětné vazby a zaměření se na kooperaci a inovace, a proto reprezentují cenný model pro trvale udržitelný rozvoj podnikání ve venkovské turistice.

13 13 Partnerství v CR: K čemu má PARTNERSTVÍ sloužit?  podpora inovací produktů CR  výměna informací o turistech, fungování produktů CR  vzájemné doporučování, předávání si turistů

14 14 Tvorba produktu CR – aneb Jaké jsou možnosti rozvoje cestovního ruchu v obci?  musí existovat důvod město, obec, oblast navštívit (unikátní místní atraktivita)  vybrané lákadlo je nutné vhodně zpeněžit  musí existovat důvod, proč by se v místě měli turisté zdržet (prodloužit svůj pobyt) a utratit zde své peníze

15 15 Co je to ECONOMUSEUM ® ? Jde o nový termín kombinující ekonomiku a kulturu a je charakterizován jako: -podnikatelská aktivita, která využívá tradiční řemesla v oblasti turistiky a prezentuje široké veřejnosti tradiční přístupy a znalostí našich předků Economuzea jsou díky prodeji svých produktů finančně soběstačná a přispívají tak i inovaci kulturní turistiky.

16 16 Součástí ECONOMUSEA jsou: expozice tradičních výrobků ukázky tradiční výroby dokumentační centrum, knihovna

17 17 Typický příklad zážitkové turistiky je: Scotch Whisky Heritage Centre Program celodenního kurzu nabízí: -ukázku výroby sladové whisky -poznávání smyslových podnětů -srovnávací ochutnávka -prodej místní Whisky jako suvenýru

18 18 Období turistické sezóny (nepříznivé počasí) a období mimo turistickou sezónu: Vytvořit ucelený agroprogram vycházející z hlavního zaměření farmáře s možností aktivní účasti návštěvníků. Např. -bezodpadové hospodářství – obilí, plevy (izolace), sláma (ošatky, stelivo), hnůj (hnojivo) -sečení sena (proč ráno, proč obracet, kopit atd.) Doprovodný program: Vycházkové trasy po okolí s programem: -trasa odborná (ukázky místní lidové architektury) -trasa venkovská (hospodářův rok) -trasa ekologická (ekologické vztahy k přírodě) -trasa historická (po historických událostech oblasti)

19 19 Principy Zážitkové turistiky v oblasti kulturního a historického dědictví: -nabídka tradice jako specifika a konkurenční výhody oproti jiným destinacím -nabídka bezprostředního kontaktu s minulostí formou aktivního poznání a hry -nabídka „živých“ ukázek tradiční výroby a technologie (podpora prodeje tradičních výrobků) -nabídka zážitkových dílen pro zájemce o tradiční dovednosti a výrobky

20 20 POZOR – DŮLEŽITÉ ! Spolupráce s výzkumnými institucemi a odborníky na jednotlivé tradice a materiály Systém bezpečnosti práce při workshopech, při používání didaktických pomůcek i při sledování řemeslníků při práci Průběžné vzdělávání v oblasti pedagogicky a psychologie

21 21 Děkuji za pozornost Lenka Baďurová


Stáhnout ppt "1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací."

Podobné prezentace


Reklamy Google