Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání."— Transkript prezentace:

1 Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není-li uvedeno jinak, materiál zpracovala Mgr. Novotná Jaroslava Jednotky délky – m, km Oblast podpory 1.4 - Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK

2 Jednotkou délky je : 1m = 100 cm 1km = 1000 m

3 Jednotky délky – km, m, dm, cm, mm, Vymýšlej, co lze změřit v našem okolí?

4 K měření menších ploch používáme metr – centimetr, někdy také pásmo. Existuje celá řada metrů: ( jmenuj např.) 1 metr je základní jednotkou délky. -

5 Co všechno můžeme změřit? Pomocí metru zjisti délku některých předmětů ve třídě, je možné použít nábytek, stěny apod. Pomocí metru zjisti délku asi 10 předmětů,( které si vybereš) vytvoř seznam do školního sešitu a správné údaje zapiš včetně jednotky. Porovnávej je. Můžete převést na jiné jednotky.

6 Srovnej délku skoků jednotlivých žáků a vytvoř pořadí od nejlepšího výkonu k nejhoršímu Petr 265 cm Ota 198 cm Jan 166 cm Jindra 258 cm Olin 192 cm Tom 305 cm Karel 342 cm Jana 205 cm Eva 187 cm Olina 199 cm Kája 243 cm Jitka 355 cm Petra 340 cm Ema 151 cm Porovnejte výsledky a seřaďte.

7 Úkol pro kluky a holky!!! Vytvořte dvě skupiny – chlapci a dívky. Každá skupina se seřadí podle velikosti do řady za sebou. Určete, kdo je nejvyšší a kdo je nejmenší.

8 Co měříme na km? Dávej příklady a odhadni: Turistické cesty Cyklo - trasy v mapách Silnice a železnice Letecké cesty Koleje metra Vzdálenosti měst a států Navigace Státní hranice

9 5 250 m = km m 11 005 m = 6 050 m = 2 222 m = 1 045 m = 15 500 m = 3 235 m = 950 m = 1 536 m = 14 km = m 8 km = 25 km = 48 km = 97 km = 2 km = 3,5 km = 5,3 km = 7,1 km =

10 Evropské řeky – srovnej podle délky Vyhledej v atlasu nebo v některých jiných příručkách: ………………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ………........

11

12 Rozhodni, zda je číslo liché – sudé 40 250, 79 121, 32 525, 748, 3451, 3782, 5005, 274, 55 145, 20 471, 84, 33 306, 27 625, 1112, 8876, 8885, 10 248, 1111, 98 753, 58, 4587, 20 4571, 2569, 5554. sudé

13 Rozděl číslo na dvě stejné poloviny 160 = 80 + x 442 = x + 221 370 = + 602 = x + 496 = + 900 = x + 700 = + 104 = x + 980 = + 350 = x + 560 = + 244 = x + 550 = + 848 = x + 100 = + 1000 = x +


Stáhnout ppt "Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání."

Podobné prezentace


Reklamy Google