Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G"— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Umístění prezentací :

3 Téma vyučovací hodiny :
Vzdělávací obor : Matematika a její aplikace Třída : VIII.A Vyučující : Mgr. Renata Holá Datum : Téma vyučovací hodiny : „Užití Pythagorovy věty v praxi“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor

4 Zdroje informací PhDr., MÜLLEROVÁ, J., Matematika pro 8.roč.
Mgr KOČÍ,S.,Pracovní sešit pro 8.ročník

5 Užití Pythagorovy věty v praxi
c2 = a2 + b2

6 1. Vypočítejte výšku štítu domu
1.Vypočítejte výšku štítu domu. Štít má tvar rovnoramenného trojúhelníku se základnou 8,4m a s rameny délek 6,5 m. Náčrt: Řešení: v2 = a2 – ( )2 v2 = 6,52 – 4,22 v2 = 42,25 -17,64 v2 = 24,61 v = v v m C a v . A c B Výška štítu domu je po zaokrouhlení 5 m.

7 2. Papírový drak je umístěn na motouzu dlouhém 50m a vznáší se nad místem M. Místo M je vzdáleno 15 m od stanoviště S, kde je drak upoután. Jak vysoko je drak nad vodorovným terénem? Náčrt: Řešení: s2 = m2 – d2 s2 = 502 – 152 s2 = 2500– 225 s2 = 2275 s = s s m Drak se vznáší přibližně 48 m nad zemí.

8 3. Vypočítej délku ocelové vzpěry. Na obrázku jsou údaje v milimetrech.
Náčrt: Řešení: d2 = k2 + m2 d2 = d2 = d2 = d = d d mm Délka ocelové vzpěry je zaokrouhleně 592 mm.

9 Vypočítej samostatně. 1. Na kružnici k(S,8cm) jsou dva různé body A, B spojené úsečkou, lABl = 12 cm, S´ je střed úsečky AB. Vypočítejte vzdálenost středu S kružnice k od bodu S´. Výsledek: Vzdálenost bodů je 10,39 cm.

10 2. O kolik metrů je kratší cesta přes trávník než po chodníku v pravém úhlu.
Výsledek: Cesta přes trávník je kratší o 25 m.

11 Hodnocení vyučovací hodiny
Klady Zápory Názornost Snadná kontrola výsledků. Lze použít pro zápis do sešitu.

12 Poznámky k prezentaci Při výpočtech mocnin a odmocnin používali žáci tabulky. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G"

Podobné prezentace


Reklamy Google