Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MEDITACE SAHADŽA JÓGY. SAHADŽA JÓGA  zakladatelka Shri Mataji Nirmala Devi  od roku 1970 ve více než 75 státech  “Na základě zkoumání a poznání účinků.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MEDITACE SAHADŽA JÓGY. SAHADŽA JÓGA  zakladatelka Shri Mataji Nirmala Devi  od roku 1970 ve více než 75 státech  “Na základě zkoumání a poznání účinků."— Transkript prezentace:

1 MEDITACE SAHADŽA JÓGY

2 SAHADŽA JÓGA  zakladatelka Shri Mataji Nirmala Devi  od roku 1970 ve více než 75 státech  “Na základě zkoumání a poznání účinků sahadža jógy byla v roce 1986 při OSN ustanovena Společnost pro sahadža jógu. Ve stanovách společnosti se zdůrazňuje shodnost cílů OSN a sahadža jógy - mír a harmonie jednotlivce a celé naší planety.“  „spontánní spojení“ jako smysl veškerého vývoje

3 JEMNÝ ENERGETICKÝ SYSTÉM  7 základních energetických center  3 základní energetické dráhy  kontrola prostřednictvím nervového systému  stav energetických center a drah má přímý vliv na naši fyzickou, psychickou, emocionální pohodu a naše chování

4 JEMNÝ ENERGETICKÝ SYSTÉM emoce a přání mentální a fyzická aktivita vývoj a rozvoj osobnosti

5 JEMNÝ ENERGETICKÝ SYSTÉM spontánnost, moudrost tvořivost, estetika, pozornost klid, spokojenost, etika otevřenost, odpouštění radost, sebejistota, odpovědnost integrace, vývoj diplomacie, komunikace

6 VÝCHODNÍ POJETÍZÁPADNÍ POJETÍ  relaxační techniky  dechová cvičení  mentální cvičení  koncentrace mysli  usilovné přemýšlení  vizualizace  zklidnění mysli  omezení až odstranění myšlenek  vnímání svého nitra, vnitřní klid CO JE TO MEDITACE?

7 PSYCHICKÉ ÚČINKY MEDITACE  mít se rád, schopnost zdravě se prosazovat, vyšší sebedůvěra  vyšší psychická stabilita  pozitivní emoce díky vyšší hladině serotoninu  zlepšuje se naše tvořivost, kreativita  rozvíjí se vnitřní intuice  zvyšuje se schopnost soustředění, lepší se paměť a učení  odstraňuje úzkost, deprese  umožňuje vzdát se různých závislostí (na cigaretách, alkoholu...)

8 Manocha et al., 2009 Pre Post ControlMusicMeditation N=2385 Snížení úzkosti – porovnání poslechu hudby a meditace sahadža jógy

9 ZDRAVOTNÍ DŮSLEDKY Efekt sahadža jógy na snížení počtu epileptických záchvatů Panjwani et al., 1995, 1996 Gupta et al., 1997 Snížení záchvatů: 65% po 3 měsících 86% po 6 měsících * *

10 ZMĚNY FYZIOLOGICKÝCH PARAMETRŮ Změny povrchové kožní teploty v dlaních červená linie pouhá relaxace modrá linieprožitek klidu mysli jako důsledku meditace sahadža jógy Manocha et al., 2009

11 Změny tepové frekvence v závislosti na době praktikování meditace sahadža jógy ZMĚNY FYZIOLOGICKÝCH PARAMETRŮ Sethi S., Delhi, 1986

12 ZDRAVOTNÍ PROFIL DLOUHODOBĚ MEDITUJÍCÍCH SF 36 šetření zdravotního stavu je šetřením k posouzení zdraví jednotlivce. Běžně se tohoto postupu využívá při zjišťování ekonomiky poskytované zdravotní péče, když se zjišťuje kvalita zdraví člověka ve vazbě na poskytnutou formu zdravotní péče.


Stáhnout ppt "MEDITACE SAHADŽA JÓGY. SAHADŽA JÓGA  zakladatelka Shri Mataji Nirmala Devi  od roku 1970 ve více než 75 státech  “Na základě zkoumání a poznání účinků."

Podobné prezentace


Reklamy Google