Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Organizace PR z pohledu celosvětových sítí a organizace PR v ČR Luďka Raimondová Asociace Public Relations Agentur.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Organizace PR z pohledu celosvětových sítí a organizace PR v ČR Luďka Raimondová Asociace Public Relations Agentur."— Transkript prezentace:

1 Organizace PR z pohledu celosvětových sítí a organizace PR v ČR Luďka Raimondová Asociace Public Relations Agentur

2 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Organizace PR businessu  Globální komunikační sítě  Regionální sítě  Národní „sítě“  Lokální agentury

3 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Globální komunikační sítě - 1  1. Omnicom Group Celosvětově největší komunikační holding Reklamní síť BBDO. DDB, TBWA PR síť Evropa – Fleishman-Hillard, Porter Novelli, Ketchum, Brodeur = Pleon, Fishburn Hedges PR síť USA – Cone, Gavin, Anderson&Co.  2. WPP Group 2. největší kom. holding, zaměstnanců, kanceláří, 103 zemí Reklamní síť – JWT, Ogilvy&Mather, Young & Rubicam PR síť Evropa – Burson- Marsteller, Cohn&Wolf, Hill&Knowlton, Finsbury (finance) Shire Health Int. (healthcare), Ogilvy PR, GCI Group PR síť USA – Quinn Gillespie, Robertson Lerer&Montgomery

4 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Globální komunikační sítě - 2  3. Interpublic 3. největší, zaměstnanců, 130 zemí Reklamní síť – McCann, Campbell Ewald, FCB, Hill Holliday, Lowe PR síť – Weber Shandwick (patří mezi 3 nejv. Firmy na světě), Golin Harris PR síť USA – DeVries PR  4. Incepta Tvořena PR agenturami, ag. spec. na korporátní a finanční reklamu a marketingové kom. (DM, výzkum, on-line) PR síť Evropa – Citigate, Red Consultancy PR síť USA – Citigate Sard Verbinnen

5 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Sdružení nezávislých agentur  Pinnacle 50 kanceláří po celé světě Knigh&Svoboda (ČR),  Public Relations Organisation International 37 kanceláří (21 Ev., 16 USA), nejstarší síť Interel (ČR, B.)  WorldCom 35 kanceláří, zaměstnanců Hallmark  Next Fifteen 29 kanceláří, 17 zemí, téměř 600 zam. Text 100, Lexis

6 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Největší evropští hráči  Chime Com  ECCO Group  Eurocom Worldwide  EURO RSCG Worldwide  GCF/net  Grey Global Group GCI Praha WPP  Huntsworth Group

7 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 A jedna výjimka  Edelman Největší nezávislá PR agentura 6. největší mezinárodní PR síť Založena vlastních zastoupení, 30 afilovaných partnerů Silná v oblasti spotřebitelského PR, péče o zdraví a PA

8 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Světový trh PR  Konec 80. let 20. st. Trh VB v oboru PR pár let za USA Kontinentální trh 5 let za VB  Současnost Díky globálním/celosvětovým aktivitám zadavatelů  Rozdíly se srovnávají  Největší vliv na přiblížení trhů Požadavky lokálních kanceláří zadavatelů Úroveň médií dané země Vzdělávání, politické, kulturní a historické podmínky

9 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Trh PR v ČR  Globální kom. sítě Člen sítě  Fleishman-Hillard, GCI Praha, Impact, Interel, Mather PR, Ogilvy PR, Weber Shandwick Přidružený člen (affilated)  AMI Com./Edelman, B.I.G./Hill&Knowlton, Donath- Burson-Marsteller, EMC/Young&Rubicam, Protocol Service/Citigate  Regionální sítě Mmd PR Hauska&Partner Interel/Interel Mariän Ewing PR  Národní „sítě“ Crest Com. Spojení s lokální reklamní agenturou – PR Point (Smart Family)  Lokální agentury AC&C PR, AGE Plus, Bílý medvěd PR, Bison&Rose, JOE PR, Previa ČR  A kdo tu není? Ketchum, Porter Novelli, Pleon, nezávislé agentury

10 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Nadnárodní sítě v ČR  Německo 56 agentur členy nadnár. sítě km2, 82,5 mil. obyv.  Rakousko 24 agentur členy nadnár. sítě km2, 8,2 mil. obyv.  Polsko 25 agentur členy nadnár. sítě km2, 38,7 mil. obyv.  Maďarsko 21 agentur členy nadnár. sítě km2; 10,3 mil. obyv.  Slovensko 12 agentur členy nadnár. sítě km2; 505 mil. obyv.  ČR 18 agentur členy nadnár. sítě km2; 10,2 mil. obyv.

11 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Mezinárodní sdružení v oblasti PR  Sdružení právnických osob ICCO  Vznik 1995  24 zemí, více než zaměstnanců  APRA – člen od roku 1998 Národní PR asociace  PRCA (VB)  Council of PR firms (USA)  Sdružení fyzických osob Global Alliance  Vznik 2000  40 zemí, více zaměstnanců  I práv. osoby – kolektivní členství IPRA (VB) PRSA (USA) IABC

12 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Formy spolupráce sítí s lokálními trhy  Formy práce Strategie Výkonná/exekutivní část  Formy spolupráce Agentura vlastněná zahr. sítí Agentura najata agenturou Agentura najata (lokálním) zadavatelem Agentura vyhledána na základě vlastní aktivity nadnárodní sítě

13 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Velikost PR trhu v ČR  Informace o trhu 25 členských agentur  12 zveřejňuje hosp. výsledky (bez DPH za rok 2004)  SOX – 6  5 nezveřejňuje  2 agentury nebyly členy v době zveřejnění AgenturaIncome fee (mil. Kč) Billing (mil. Kč) AC&C PR2358,2 AMI Com.70,4122,6 B.I.G.42,192,3 Bílý medvěd PR 0,81,6 Bison&Rose35,580,6 EMC55,289 Ewing PR49,275,3 Hauska&Part.2131,9 Impact PR&Con. 20,949,2 Media Trust C.8,422,5 Previa ČR15,320,33 T.T.V. PR812

14 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Vysvětlení k hospodářským výsledkům  SOX – Sarbanes Oxley Act USA, Zpřísňuje regulaci finančního výkaznictví společností kotovaných na kapitálových trzích Zaměřuje se zejména na zavedení kontrolních mechanismů ve společnostech a na vymezení vzájemných vztahů mezi vedením společností a nezávislých auditorů  Income fee (příjmy agentury) Billing leden – prosinec 2004 minus náklady pro kleinty za toto období (objem věcných přeúčtovaných nákladů klientovi) Režie leden – prosinec roku zisk za toto období  Billing Účetní údaj z výsledovky – celková sumarizace účtu 600 za leden – prosinec 2004

15 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Jak vypadá agentura - 1  Managing Director/ředitel/partner Account Director/ředitel zakázky  Account Manager/manažer zakázky Account Executive/výkonný pracovník

16 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Jak vypadá agentura - 2  PR agentura Klienti = zadavatelé/projekty  Řízení projektů Nové zakázky  Rozvoj agentury Interní chod  Obchodní plán + rozpočet

17 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 A čím je ještě agentura tvořena  Produkt/služba, kterou agentura prodává  Klienti/zadavatelé  Lidé/zaměstnanci/profesionálové  Organizační uspořádání

18 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Interní chod agentury  Obchodní plán Plán rizik  Lidské zdroje  Finanční management Strategické plány, dlouhodobé a krátkodobé plány  Marketing  Podnikový manuál

19 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Řízení projektu  Hlavní faktory Čas  Timesheet Peníze  Hodinové sazby  Rozpočet Zdroje  Lidské zdroje

20 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Výsledky řízení projektu  Account Manager Čas Rozpočet Dosažení cíle/vyřešení problému Které byly krizové momenty  Předvídání, identifikace, analýza Spokojenost/nespokojenost týmu  Account Director + Managing Director Spokojenost klienta Finanční stránka projektu Nové schopnosti/kvalifikace Využití „tradičních“ schopností a kvalifikace Služby s přidanou hodnotou Řízení projektu ze strany AM a celého týmu

21 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 New business  Výběrové řízení/pitch Rozhodnutí o účasti Naplnění lidskými zdroji  Průzkum  Brainstorming  Návrh  Interní výběrové řízení agentury Úspěch/neúspěch  Smlouva – zakázka/nový pitch

22 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Styl práce agentury  Profesionalita  Etika  CMS

23 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Profesionalita  Kvalitně odvedená služba/konzultanství  Kvalitně odvedená práce  Best practice

24 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Etika  Stockholmská charta ICCO, 2003 Objektivní poradenství a služby otevřená společnost, důvěrnost informací, pravdivost informací, dodržování slibů, střet zájmů, zastupování, jednání a pracovní postupy  Athénská charta 1965 Etický kodex pro jednotlivce  Etický kodex pro zadavatele Kodex pro právnické osoby s interním oddělením komunikace, 2005 Dobré jméno PR, vztahy s médii a práce s informacemi, výběrová řízení, pracovní postupy

25 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 CMS - 1  Consultancy Management Standard PRCA, UK 2004, ICCO Hodnocené oblasti  Vedení a komunikace, plánování, neustálé zdokonalování, finanční výsledky, řízení kampaní, spokojenost klientů, nové zakázky, řízení lidí

26 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 CMS - 2 Povinnost CMS  Povinné UK, ČR (15), Rakousko (17), Indie (3)  Povinnost do konce r Řecko, Turecko  Dobrovolné Finsko (10), Irsko (34), Italy, Nigerie, Portugalsko Švýcarsko (2) APRA  2000 Vlastní standard vycházející z PRCA  2004 povinná podmínka členství – do 24 měsíců od vstupu do APRA

27 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Globální PR – mýtus nebo realita?  ICCO konference, říjen 2005 Praha  Globální ne, Glokální ano Think globally, act locally Prvky jak nadnárodního řízení, tak respektování aspektů jednotlivých trhů/zemí Zástupci globálních společnosti (Coca-Cola, McDonald´s, American Tabacco)  Jednotná komunikace řízená z centra + specifická komunikace s jednotlivými komunitami po celém světě Harris Diamond, Weber Shandwick  Každý spotřebitel/zákazník v sobě zahrnuje jak globální, tak lokální aspekty, zároveň s individuálními aspekty John Saunders, prezident ICCO, Fleishman-Hillard, Irsko  Globalizace musí poskytnout možnost se vyjádřit všem. Pokud převládně pouze jedna kultura, potom se globalizace negativním jevem skutečně stává. Je nutné aby společnosti respektovaly lokální i regionální aspekty.

28 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Informační zdroje - svět  Odborné časopisy PR Week, Public Affairs  Odborná literatura Amazon PRCA, IPR  Hollis Report  Holmes Report  ICCO International Communications Consultancy Organisation  UK PRCA IPRA IPR  USA Council of PR Firms PRSA  Asociace Public Relations SR

29 UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Informační zdroje - ČR  Odborné časopisy Strategie Marketing&Media  Vydavatelství Grada, Portál, Computer Press  Asociace Public Relations Agentur Knihovna  PR Klub 


Stáhnout ppt "Organizace PR z pohledu celosvětových sítí a organizace PR v ČR Luďka Raimondová Asociace Public Relations Agentur."

Podobné prezentace


Reklamy Google