Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SEN,PÝCHA a PÁD. NEJVĚTŠÍ LODNÍ KATASTROFA NA SVĚTĚ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SEN,PÝCHA a PÁD. NEJVĚTŠÍ LODNÍ KATASTROFA NA SVĚTĚ."— Transkript prezentace:

1 SEN,PÝCHA a PÁD

2 NEJVĚTŠÍ LODNÍ KATASTROFA NA SVĚTĚ

3 Uplynulo již 95 let od noci ze 14. na 15. dubna Po druhé hodině ranní se naplnil osud největší zaoceánské lodi. Z celkového počtu 2200 pasažérů zahynulo 1500 cestujících a členů posádky. Uplynulo již 95 let od noci ze 14. na 15. dubna Po druhé hodině ranní se naplnil osud největší zaoceánské lodi. Z celkového počtu 2200 pasažérů zahynulo 1500 cestujících a členů posádky.

4 TITANIC

5 Říkali,že ho nepotopí ani sám Bůh. Říkali,že ho nepotopí ani sám Bůh.

6 14.duben, hod. Titanic obdržel radiovou zprávu "Pozor, ledovce!" Varování nenalezlo velkou odezvu. Co by mohla udělat troška ledu této obrovské, nepotopitelné lodi? A potom: hora. Ozývají se poplašné zvony. Je slyšet zvláštní skřípot a praskání. Na velitelském můstku panuje čilý ruch. A potom přichází ohromující hlášení: "90 metrů dlouhá díra na boku lodi". Začíná do ní rychle vnikat voda, a to i přes bezpečnostní přepážky. A voda stoupá a stoupá. Titanic obdržel radiovou zprávu "Pozor, ledovce!" Varování nenalezlo velkou odezvu. Co by mohla udělat troška ledu této obrovské, nepotopitelné lodi? A potom: hora. Ozývají se poplašné zvony. Je slyšet zvláštní skřípot a praskání. Na velitelském můstku panuje čilý ruch. A potom přichází ohromující hlášení: "90 metrů dlouhá díra na boku lodi". Začíná do ní rychle vnikat voda, a to i přes bezpečnostní přepážky. A voda stoupá a stoupá.

7 0.05 hod. Je 25 minut po kolizi s ledovcem. Ozývají se povely: "Všichni pasažéři na palubu! Spusťte záchranné čluny". Radista dostal rozkaz vysílat signál S.O.S. "save our souls" (zachraňte naše duše). Avšak mnozí lidé vůbec nepochopili vážnost situace. Kapela na palubě lodi stále hraje. Mnozí se pokoušejí uniknout ze skutečného nebezpečí předstíranou veselostí. Je 25 minut po kolizi s ledovcem. Ozývají se povely: "Všichni pasažéři na palubu! Spusťte záchranné čluny". Radista dostal rozkaz vysílat signál S.O.S. "save our souls" (zachraňte naše duše). Avšak mnozí lidé vůbec nepochopili vážnost situace. Kapela na palubě lodi stále hraje. Mnozí se pokoušejí uniknout ze skutečného nebezpečí předstíranou veselostí.

8 Asi 0.30 hod. "Všichni do záchranných člunů! Ženy a děti napřed!". Mnoho lidí se zdráhá nastoupit do záchranných člunů. Říkají: "My tady zůstaneme. Jsme tu v bezpečí. Titanik je přece nepotopitelný." "Všichni do záchranných člunů! Ženy a děti napřed!". Mnoho lidí se zdráhá nastoupit do záchranných člunů. Říkají: "My tady zůstaneme. Jsme tu v bezpečí. Titanik je přece nepotopitelný."

9 0.45 hod. První záchranné čluny se spouštějí na hladinu. Mnohé jsou obsazené jen z poloviny! Řada bezpečných míst v záchranných člunech zůstává neobsazena. Větší část ze pasažérů zůstává na palubě, jsou bezradní a zaražení hod. Zhasínají všechna světla na lodi. Titanik se potápí do ledových hlubin Atlantiku a bere sebou do náruče smrti více než 1500 lidí.

10 Kolem 6. hodiny ranní, dorazil na místo neštěstí parník Carpathia, který na palubu naložil trosečníky. Kapitán lodi dále hledal těla obětí, ale žádná nenašel. (O pár dnů později jedna kabelová loď vylovila z moře přes 300 mrtvých těl) Kolem 6. hodiny ranní, dorazil na místo neštěstí parník Carpathia, který na palubu naložil trosečníky. Kapitán lodi dále hledal těla obětí, ale žádná nenašel. (O pár dnů později jedna kabelová loď vylovila z moře přes 300 mrtvých těl)

11 Vrak Titanicu Vrak Titanicu Vrak Titanicu byl objeven až téměř o 3/4 století po katastrofě. Brzy ráno 1. září 1985 začalo podmořské plavidlo Argo snímat trosky Titanicu. Expedice objevila dvě části plavidla ležící na mořském dně asi 650 metrů od sebe. Dr. Robert Ballard, šéf expedice, se cítil, jako kdyby otevíral faraonovu hrobku. O rok později jiná expedice pořídila detailní fotodokumentaci vraku a získala i snímky luxusních předmětů - nádobí, láhve vína - vše v perfektním stavu. Nikdo však nenašel trhlinu, která ono potopení způsobila. Vrak Titanicu byl objeven až téměř o 3/4 století po katastrofě. Brzy ráno 1. září 1985 začalo podmořské plavidlo Argo snímat trosky Titanicu. Expedice objevila dvě části plavidla ležící na mořském dně asi 650 metrů od sebe. Dr. Robert Ballard, šéf expedice, se cítil, jako kdyby otevíral faraonovu hrobku. O rok později jiná expedice pořídila detailní fotodokumentaci vraku a získala i snímky luxusních předmětů - nádobí, láhve vína - vše v perfektním stavu. Nikdo však nenašel trhlinu, která ono potopení způsobila.

12 Titan - předtucha nebo náhoda? Titan - předtucha nebo náhoda? Ještě mi dovolte se vrátit na přelom 19. a 20. století. V roce 1898 vydal málo známý autor delší povídku, v níž líčil srážku fiktivní lodi Titan s obrovským ledovcem. Kniha s názvem Marnost bohužel nezískala větší ohlas. Podobnost se ztroskotáním Titanicu je velmi nápadná. Teprve po zkáze Titanicu tato kniha vešla ve známost jako úkaz pozoruhodné předtuchy. Ještě mi dovolte se vrátit na přelom 19. a 20. století. V roce 1898 vydal málo známý autor delší povídku, v níž líčil srážku fiktivní lodi Titan s obrovským ledovcem. Kniha s názvem Marnost bohužel nezískala větší ohlas. Podobnost se ztroskotáním Titanicu je velmi nápadná. Teprve po zkáze Titanicu tato kniha vešla ve známost jako úkaz pozoruhodné předtuchy.

13 Tabulka hrubého srovnání lodí Titan a Titanic: Parametr: Titan Titanic příslušnost: britská britská doba plavby: duben duben výtlak: pohonné jednotky: 3 šrouby 3 šrouby Parametr: Titan Titanic příslušnost: britská britská doba plavby: duben duben výtlak: pohonné jednotky: 3 šrouby 3 šrouby

14 Parametr: Titan Titanic délka lodi: 244 m 269 m max. rychlost: uzlů uzlů kapacita: počet pasažérů: Parametr: Titan Titanic délka lodi: 244 m 269 m max. rychlost: uzlů uzlů kapacita: počet pasažérů:

15 Parametr: Titan Titanic počet záchr.člunů:24 20 počet zachráněných: Parametr: Titan Titanic počet záchr.člunů:24 20 počet zachráněných:

16 POŠKOZENÍ: Titan-trup na pravoboku proražen ledovcem Titanic-trup na pravoboku proražen ledovcem POŠKOZENÍ: Titan-trup na pravoboku proražen ledovcem Titanic-trup na pravoboku proražen ledovcem

17 POSÁDKA Posádka a cestující Posádka a cestující Kapitán E. J. Smith Kapitán E. J. Smith Důstojníci Důstojníci H. T. Wilde (zástupce kapitána) H. T. Wilde (zástupce kapitána) W. M. Murdoch (první) W. M. Murdoch (první) Ch. H. Lightoller (druhý) Ch. H. Lightoller (druhý) H. J. Pitman (třetí) H. J. Pitman (třetí) J. G. Boxhall (čtvrtý) J. G. Boxhall (čtvrtý) H. G. Lowe (pátý) H. G. Lowe (pátý) J. P. Moody (šestý) J. P. Moody (šestý) Telegrafisté Telegrafisté Jack Philips Jack Philips Harold Bride Harold Bride Kormidelníci Kormidelníci R. Hitchens R. Hitchens A. Ollivier A. Ollivier

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34 Kapitán Titanicu E. J. Smith Kapitán se zavřel v kormidelní místnosti.Cítil vinu že všechny pasažéry nezachránil a tak čekal až Titanic klesne ke dnu a zatopí onu místnost i sním. E. J. Smith zemřel pro svou čest. Kapitán se zavřel v kormidelní místnosti.Cítil vinu že všechny pasažéry nezachránil a tak čekal až Titanic klesne ke dnu a zatopí onu místnost i sním. E. J. Smith zemřel pro svou čest.

35 Vytvořil: kujaros Vytvořeno pro: Vytvořil: kujaros Vytvořeno pro:


Stáhnout ppt "SEN,PÝCHA a PÁD. NEJVĚTŠÍ LODNÍ KATASTROFA NA SVĚTĚ."

Podobné prezentace


Reklamy Google