Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Charakter a důsledky 2.světové války Dagmar Zemanová Zdroj:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Charakter a důsledky 2.světové války Dagmar Zemanová Zdroj:"— Transkript prezentace:

1 Charakter a důsledky 2.světové války Dagmar Zemanová Zdroj: http://nativepakistan.com/worlds-rarenewspapers-and-magazines/http://nativepakistan.com/worlds-rarenewspapers-and-magazines/

2 K zamyšlení Zkus porovnat následující typy válečných konfliktů: napoleonské války (bitva u Slavkova) první světová válka (boje na řece Marně) druhá světová válka (Blitzkrieg) Následující obrázky by měly pomoci.

3 Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Willewalde_-_Czar%27s_Guard_capture_4th_line_regiment%27s_standard_at_Austerlitz.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Willewalde_-_Czar%27s_Guard_capture_4th_line_regiment%27s_standard_at_Austerlitz.jpg

4 Zdroj: http://fanmovie.cz/valecnefilmy/stezky-slavy-paths-of-glory-na-zapadni-fronte-bes-valecne/http://fanmovie.cz/valecnefilmy/stezky-slavy-paths-of-glory-na-zapadni-fronte-bes-valecne/

5 Zdroj: http://www.shotinthedark.info/wp/?p=16615http://www.shotinthedark.info/wp/?p=16615

6 Rozdíly  války dříve – střetnutí armád v bitvách, profesionální vojáci 1.světová válka – zákopová válka, dlouhé měsíce bojů na jednom místě, povolávání vojáků z řad civilistů – neustálý přísun nových vojsk

7 2.světová válka Zápis  nejrozsáhlejší a nejkrvavější v dějinách světový konflikt moderní technika totální válka – ovlivnila ekonomiku, veškerý život nové taktiky boje – rychlé dobývání (Blitzkrieg), bombardování (i vnitrozemí), obklíčení celých armád

8 Co je na obrázcích? Zdroj: http://tn.nova.cz/bin/mobile/index.php?article_id=184847, http://www.hdg.de/lemo/html/Nachkriegsjahre/DasEndeAlsAnfang/kriegszerstoerung.htmlhttp://tn.nova.cz/bin/mobile/index.php?article_id=184847http://www.hdg.de/lemo/html/Nachkriegsjahre/DasEndeAlsAnfang/kriegszerstoerung.html

9 Bombardování  cíle vojenské i civilní záměr – ničení válečné výroby, komunikací, zastrašování civilního obyvatelstva  neúspěšně, ještě větší nenávist a odpor k nepříteli nenávratně zničeno obrovské množství památek a uměleckých děl obrovské ztráty obyvatel

10 Lidské a materiální škody Zápis  cíle vojenské i civilní, ničení válečné výroby, komunikací, zastrašování civilního obyvatelstva  neúspěšně, ještě větší odpor zničeno mnoho památek obrovské ztráty obyvatel

11 Co je na obrázcích? Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Auschwitz_Liberated_January_1945.jpg, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Child_survivors_of_Auschwitz.jpeghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Auschwitz_Liberated_January_1945.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Child_survivors_of_Auschwitz.jpeg

12 Vyhlazování Židů Vyhlazování = genocida židovského obyvatelstva = holocaust 6 milionů obětí vyhlazovací tábory Osvětim, Majdanek, Treblinka aj. koncentračními tábory prošlo 26 milionů lidí

13 Holocaust Zápis  Vyhlazování = genocida židovského obyvatelstva = holocaust 6 milionů obětí vyhlazovací tábory Osvětim, Majdanek, Treblinka aj.

14 Jaké byly podmínky v koncentračních táborech? Zdroj: http://www.gedenkstaettenpaedagogik-bayern.de/jugendliche_belgier.php, http://digitaljournal.com/article/290422http://www.gedenkstaettenpaedagogik-bayern.de/jugendliche_belgier.phphttp://digitaljournal.com/article/290422,

15 Důsledky války V učebnici na str.80 zjisti údaje: 1.Kolik států se účastnilo bojových operací? 2.Na území kolika států probíhaly boje? 3.Kolik vojáků bojovalo v armádách? 4.Jaký byl počet obětí na frontách a v zázemí? 5.Kolik lidí zahynulo v koncentračních táborech?

16 Důsledky války Odpovědi V učebnici na str.80 zjisti údaje: 1.61 2.40 3.110 milionů 4.58 milionů 5.10 milionů

17 Politické změny V učebnici na str.80 vyhledej odpovědi: 1.Které vítězné státy se po válce staly velmocemi? 2.Které státy byly naopak po válce oslabeny? 3.Jak válka ovlivnila koloniální svět? 4.Kdy vznikl stát Izrael?

18 Politické změny Odpovědi V učebnici na str.80 vyhledej odpovědi: 1.Spojené státy americké a Sovětský svaz 2.Německo, Japonsko, Velká Británie, Francie 3.Začal postupný rozpad koloniální soustavy, osamostatnění Indie, Pakistánu, Číny, Indonésie, Vietnamu, následovaly země v Africe a arabské státy 4.1948

19 Politická situace K zamyšlení: Znamenala porážka fašismu v 2.světové válce konec všech totalitních ideologií? Zdroj: http://de.gdefon.com/download/UdSSR_UdSSR_Soldiers_automatisch_rot_Sichel_Hammer/246003/1900x1200http://de.gdefon.com/download/UdSSR_UdSSR_Soldiers_automatisch_rot_Sichel_Hammer/246003/1900x1200

20 Šíření komunismu pokračoval střet demokratického systému s komunistickým systémem řada států ve východní a střední Evropě se stává tzv. satelity SSSR (Jak vysvětlíš tento pojem?) Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eastn-bloc4.svghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eastn-bloc4.svg

21 Šíření komunismu V učebnici na str.81 najdi odpovědi: 1.Proč mnoho lidí v osvobozených zemích vítalo myšlenky komunistické ideologie? 2.Co bylo hlavním cílem komunistických vůdců? 3.Jaké hodnoty vyznávaly demokratické síly?

22 Šíření komunismu V učebnici na str.81 najdi odpovědi: 1.Poválečný hospodářský chaos, zklamání z předválečného politického a hospodářského vývoje, falešné iluze o spravedlivé společnosti 2.Udržení politické a hospodářské moci za každou cenu (i násilím) 3.Sociální spravedlnost, solidarita, parlamentní demokracie, politická, náboženská, názorová svoboda, svobodný trh a podnikání, právní řád

23 Šíření komunismu Zápis  Poválečný hospodářský chaos, zklamání z předválečného politického a hospodářského vývoje, falešné iluze o spravedlivé společnosti  sympatie ke komunistické ideologii


Stáhnout ppt "Charakter a důsledky 2.světové války Dagmar Zemanová Zdroj:"

Podobné prezentace


Reklamy Google