Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Jak začít učit? krátký průvodce připravil Vojtěch Žák.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Jak začít učit? krátký průvodce připravil Vojtěch Žák."— Transkript prezentace:

1 1 Jak začít učit? krátký průvodce připravil Vojtěch Žák

2 2 Proč vlastně jít učit? + vystudoval/a jsem to + vždycky jsem chtěl/a učit + jistota pravidelného příjmu + je to důležité povolání pro společnost + mám rád/a mladé lidi + mám rád/a Ma, Fy, Inf, … - na praxi jsem zjistil/a, že mě to nebaví - je za to málo peněz - společnost si učitelů moc necení - mám vyhlídnutou jinou práci - bojím se, že je to stereotypní zaměstnání

3 3 Návrh Co to takhle zkusit?! ___________________________ Jít „do toho“ a pak se uvidí!

4 4 Jak a kde hledat místo?  Chci zůstat v Praze?  Chci jít jinam? (Vrátit se do svého kraje, na svoji školu, jít do zahraničí …?) ______________________________________ Zdroje informací o školách:  webové stránky škol (SŠ v ČR např. nebo pomocí vyhledávačů, lze najít výroční zprávu, ŠVP, …)  reference od lidí (osobní, blízkých lidí z místa bydliště, lidí z fakulty, na základě pedagogické praxe, od kamarádek a kamarádů,...) _______________________________________________________ ! Existují i jiné SŠ než jen česká veřejná gymnázia – soukromé, církevní, průmyslovky, další střední odborné školy, odborná učiliště, mezinárodní školy, školy v zahraničí, …

5 5 Jak oslovit školu? em klasickým dopisem Klidně napsat i tam, kde nevíme, jestli někoho hledají! _______________________________________ Doporučuji oběma způsoby najednou – zvyšuje to šanci, že přijde odpověď. _______________________________________  adresovat ředitelce / řediteli  uvést svoje jméno  co bych chtěl vyučovat  jakou část úvazku  kterého předmětu více hodin  „Rád/a se s Vámi osobně sejdu.“  přiložit strukturovaný životopis (viz ještě uvést zájmy)

6 6 První návštěva na potenciálním pracovišti  vzít s sebou :  životopis  Mgr. diplom z VŠ  vysvědčení o státní závěrečné zkoušce  chtít vidět :  učebny fyziky (pro celou třídu, laboratoře, …)  kabinet fyziky (a konkrétně místo, kde budu sedět)  sbírky fyzikálních pomůcek  jak je to s učebnicemi  zeptat se na:  rozsah povinné a volitelné výuky (semináře)  obědy  jak často schůze, porady

7 7 Co si prosadit? pracovní poměr od konce srpna (od prvního dne přípravného týdne, např ) pokud bude pracovní poměr na dobu určitou (což je u začátečníků běžné), tak požadovat, aby trval 365 dní (např. do dalšího roku) běžné je, že máte 3měsíční zkušební dobu (v té můžete kdykoli říct, že další den už nepřijdete; to samé Vám může říct i zaměstnavatel) požadujte na SŠ 12. platovou třídu

8 8 Jak se rozmýšlet?  Chci tradiční prostředí nebo něco alternativního?  Je tu pro výuku dobré zázemí?  Budu mít v kabinetě dobré zázemí?  Nebude mi vadit dojezdový čas?  Zdají se mi budoucí kolegové sympatičtí?  Jaký mám pocit z celkové atmosféry?

9 9 Papíry, papíry, papíry pracovní smlouva – ukázka jedné možnosti na dalším slidu platový výměr – dostanu k pracovní smlouvě o povolání / funkce … středoškolský učitel o platová třída, platový stupeň ( 12., 1. … 2011 … Kč hrubého … Kč čistého) o úvazek v % - SŠ: 21h výuky + 21 h přípravy = 42 h celkem o tarifní mzda – viz platová třída a stupeň o osobní příplatek – začíná se většinou na nule a potom je to pár set Kč odatum, kdy budou chodit peníze na účet – např. 8. v měsíci dohoda o změně pracovní smlouvy oprodloužení prac. poměru na dobu určitou o další rok – lze jen jednou ozměna na dobu neurčitou, což je výhodné výplatní lístek – každý měsíc

10 10

11 11 Nástup do školy většinou poslední týden v srpnu – tzv. přípravný týden ( bývají v něm porady)  co se bude celý školní rok dít  kdy budou probíhat nejrůznější zkoušky  které mimořádné akce se budou konat _______________________________________________________ oprojdětě si s některým z kolegů, např. s předsedou předmětové komise, školu (kde co je) okde všude jsou pomůcky? okam se chodí na oběd? okdy zvoní? ojak je to s olympiádami a dalšími soutěžemi?

12 12 První hodina ve třídě  obecně doporučuji dělat si pečlivé přípravy  představit se studentům  kde mě ve škole najdou  kontakt na mě (lze , mobil zezačátku asi ne)  nezdůrazňovat, že učím první rok  nebýt zbytečně formální (budu možná jen o pár let starší než oni)  co všechno učím, co budu učit za předmět(y) je  co se bude probírat  sešity a zápisy do nich  učebnice  říct jim (dohodnout) pravidla omůžou hlasovat, zda jim všem budu tykat nebo vykat ooni mně samozřejmě vykají ohodnocení - zkoušení, písemky, domácí práce, i dobrovolná, …  první hodinu ve Fy zajímavé pokusy

13 13 První problémy žáci zkouší, co všechno jim ještě projde svazují mě ŠVP, rámcový plán, časově tematický plán s některými kolegy si rozumím víc, s jinými méně nedělat přechytralého / přechytralou, ale ani hlupáka bez názoru nebát se komunikovat

14 14

15 15

16 16 Kde hledat pomoc u kolegyň a kolegů na pracovišti (znají situaci ve škole) u kolegů ze studií (možná řeší podobné problémy) u učitelů z fakulty u svých učitelů ze SŠ nebo ZŠ

17 17 Může se s tím seknout? Ano!  Ve zkušební době kdykoli ze dne na den (trvá většinou 3 měsíce a je to napsáno v pracovní smlouvě)  Podáním výpovědi (2měsíční výpovědní lhůta – podám-li ji 8. 3., půjdu naposledy ; písemně a i bez udání důvodů)  Lze se s ředitelem/ředitelkou domluvit a rozvázat pracovní poměr dohodou.


Stáhnout ppt "1 Jak začít učit? krátký průvodce připravil Vojtěch Žák."

Podobné prezentace


Reklamy Google