Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příklady, problémy. 1. příklad Chcete zjistit, jestli mají žáci 2. ročníků českobudějovických gymnázií stejnou úroveň znalostí biologie. Navrhněte metodiku.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příklady, problémy. 1. příklad Chcete zjistit, jestli mají žáci 2. ročníků českobudějovických gymnázií stejnou úroveň znalostí biologie. Navrhněte metodiku."— Transkript prezentace:

1 Příklady, problémy

2 1. příklad Chcete zjistit, jestli mají žáci 2. ročníků českobudějovických gymnázií stejnou úroveň znalostí biologie. Navrhněte metodiku výzkumu (vč. statistických analýz)

3 2. příklad liší se celková biomasa na spásané a kosené louce?

4 3. příklad Liší se výnosnost 2 různých odrůd kulturní plodiny?

5 4. příklad preferují ptáci nějaký určitý druh stromu pro stavbu hnízda?

6 Vyřešte následující příklady:

7 5. příklad Z pastí na daném území byla odhadnuta abundance několika druhů: myšice lesní 250, myšice křovinná 200, hraboš polní 150, hrabošík podzemní 50. V sovích vývržcích byly určeny tyto počty kořisti: myšice lesní 21x, myšice křovinná 10x, hraboš polní 32x, hrabošík podzemní 6x. Preferují sovy nějaký typ kořisti?

8 6. příklad před a po terapii (psychowalkman, hypnóza apod.) dosáhly pokusné osoby následujících bodů z testu: a) 121, 122; b) 104, 108; c) 94, 92; d) 108, 114; e) 96, 94; f) 132, 133; g) 124, 127; h) 111, 111; i) 110, 115; j) 116, 119, k) 125, 127, l) 97, 99; m) 100, 103; n) 104, 101 o) 115, 114; p) 121, 124 má terapie vliv na testované hodnoty (např. soustředění, IQ, paměť, znalosti,….)

9 7. příklad vždy 10 rostlin čtyř odrůd brambor daly následující úrodu [g] a)2548, 2647, 2148, 2315, 1257, 1897, 1983, 2108, 2345, 2102 b)2320, 2357, 1947, 2842, 2658, 2487, 2347, 2352, 2468, 2458 c)1948, 2158, 1648, 2486, 2451, 1978, 1846, 2004, 1974, 2024 d)2345, 2348, 2485, 2104, 2106, 2148, 1879, 2105, 1946, 1356 liší se výnosnost odrůd?

10 8. příklad zatímco dívky mají známky z biologie –2,3,2,1,2,1,4,3,2,5,2,1,1,2,3,3,2,4,2,3,3,2,3,1, 3,4,3,5,3,2 chlapci –3,4,5,4,3,2,1,3,4,2,5,1,3,5,4,2,3,4,5,4,3,1,4,3, 2,4,3,4 můžu říct jestli má některé pohlaví lepší výsledky?

11 9. příklad výška kopřivy dvoudomé na lokalitě 1 je: –58, 64, 87, 63, 75, 59, 24, 59, 54, 102, 94, 59, 78, 108, 127, 68, 47, 68, 85, 91, 80, 104 cm na lokalitě 2: –47, 63, 24, 52, 51, 37, 47, 61, 27, 37, 61, 32, 27, 35, 42, 27, 46, 32, 87, 34, 61 cm Můžu říct na které lokalitě je více dusíku?

12 10. příklad Sledoval jsem úspěšnost maturantů gymnázií při přijetí na VŠ. Gymnázium A- 35:9; B- 48:12; C- 62:15; D- 42:18. Ovlivňuje „příslušnost“ ke gymnáziu úspěšnost přijetí?

13 11. příklad Sbíral jsem kohoutek luční na různých místech. Rostl na 56 z 64 kyselých luk a na 13 z 43 bazických. Preferuje kyselé louky?

14 12. příklad Zkoumal jsem vliv fotoperiody a teploty na rychlost larválního vývoje bruslařky obecné. Měl jsem 2 úrovně fotoperiody (16L:8D a 12L:12D) i teploty (12°C a 22°C), v každé 10 opakování. Počty dní: 16L; 12°C: 44, 48, 48, 46, 45, 51, 54, 52, 49, 52 16L; 22°C: 32, 35, 37, 29, 33, 36, 33, 32, 36, 31 12L; 12°C: 36, 38, 39, 40, 34, 38, 37, 39, 38, 41 12L; 22°C: 28, 26, 27, 30, 28, 26, 29, 31, 26, 28 Co a jak ovlivňuje rychlost vývoje?

15 13. příklad Na jednotkách plochy jsem počítal počet druhů pavouků a měřil nadmořskou výšku. Dostal jsem data: 250:36; 238:34; 302:29, 315:30; 403:26; 380:27; 462:21; 523:17; 581:15; 623:14; 704:9; 801:7; 923:4; 1106:2; Závisí počet druhů pavouků na nadmořské výšce? Podle jaké rovnice lze predikovat počet druhů pavouků?

16 14. příklad Chystám se ověřit rčení: „dlouhé vlasy, krátký rozum“. Naměřil jsem hodnoty (nejdelší délka vlasů:IQ): –2:98; 13:115; 0:91; 24:132; 3:136; 52:92; 26:110; 54:86; 1:146; 42:79; 13:102; 40:126; 8:103; 10:118; 9:91; 16:94 je rčení pravdivé?

17 15. příklad v souboru „data z chemické analýzy“ (data_analyza.xls) jsou analýzy několika rybníků. Souvisí spolu některé měřené proměnné?

18 16. příklad rozhodni o vhodném modelu: –hledám, jestli existuje závislost mezi průměrem kmene a výškou stromu –mezi teplotou okolí a rychlostí švába –mezi výškou brambory a hmotností příslušných hlíz –mezi výškou a délkou chodidla v 6. letech –mezi hmotností a hmotností jater


Stáhnout ppt "Příklady, problémy. 1. příklad Chcete zjistit, jestli mají žáci 2. ročníků českobudějovických gymnázií stejnou úroveň znalostí biologie. Navrhněte metodiku."

Podobné prezentace


Reklamy Google