Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Second Life „Druhý život“ Bc. Jarmila Havelková Regionální knihovna Karviná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Second Life „Druhý život“ Bc. Jarmila Havelková Regionální knihovna Karviná."— Transkript prezentace:

1 Second Life „Druhý život“ Bc. Jarmila Havelková Regionální knihovna Karviná

2 Osnova Second Life - charakteristika a cíle Druhý život a zábava Second Life – práce a vzdělávání Vznik a vývoj projektu Second Life Slovník nejčastěji používaných pojmů v SL

3 Second Life - charakteristika Second Life je 3D virtuální svět Prostředí, ve kterém je téměř veškerý obsah vytvořen jeho uživateli. SL je alternativní život, kde mohou lidé navazovat vztahy, podnikat, rozvíjet svou kreativitu či vzdělávat se

4 Second Life je … Konstantně se vyvíjející expresivní médium Pozitivní doplněk reálného života Možnost k dosažení nové hranice dosavadního života

5 Second Life je… Vše okolo reality = dělat věci tak, jak je nemůžete dělat ve skutečném životě. Setkávat se s lidmi, které by člověk ve svém reálném světě nikdy nepotkal. Plně rozvíjet vlastní kreativní potenciál Dělá skutečný svět lepším.

6 Second Life je… … v současné době pravděpodobně nejdokonalejší a nejúspěšnější simulace virtuálního světa. … neomezený – zejména z důvodu, že obsah utvářejí sami hráči.

7 Second Life a jeho uživatelé Celý SL je založen na kreativitě uživatelů. Samotní tvůrci se starají o bezproblémový chod systémů, funkčnost serverů a technickou podporu. Předměty, postavy, budovy a celé světy vznikají díky společnému úsilí všech zúčastněných.

8 Druhý život a zábava SL není hra – nejsou zde plánovány úkoly, nesbírají se body, nepostupuje se do dalších úrovní… Sl je paralelní virtuální svět, ve kterém jeho obyvatelé žijí – komunikují spolu a potkávají nové přátele, poznávají nová místa, nakupují, baví se v kavárnách a tančí na diskotékách.

9 Second Life – práce a vzdělávání Diskuzní setkání a besedy se zajímavými hosty Elektronické vzdělávání Marketing = budování image inovativních společností Konzultace k využití SL pro vlastní potřeby, firmu, propagaci…

10 Vznik a vývoj SL

11 Vznik projektu Second Life Philip Rosedale Linden Lab, San Francisco (USA) – založ. 1999 330 zaměstnanců z USA, Evropy a Asie 1991 - myšlenka k vytvoření díla, které reprezentuje svět mikrokosmu.

12 Vývoj projektu Second Life prvotní koncept formou RPG - je druh hry, kde hráči zaujímají role fiktivních postav (Role- PlayinG – hraní v roli), které si podle daných pravidel vytvoří a za které v samotné hře jednají. „hra“ Linden World

13 Vývoj projektu Second Life Listopad 2002 – testovací alfa verze SL Teleport = přemísťování Poplatek za vlastnictví pozemků Synchronizace a zachování všech objektů vytvořených obyvateli ve virtuálním světě.

14 Oficiální start Second Life 2003 – oficiální spuštění vylepšení vyhledávacích funkcí a map grafická zlepšení animační schémata m ěna

15 Slovník nejpoužívanějších pojmů

16 Avatar Alter ego neboli virtuální osobnost reprezentující skutečného člověka Často zobrazován jako postavička či zvíře

17 Lindeny (L$) Měna používaná v Second Life Možnost směnit za reálné peníze (USD, EUR, CZK) 270 L$ = 1 $

18 Inventář (Inventory) Úložiště všeho „hmotného“, co vlastníte… Všechny tyto předměty jsou umístěny na serverech, takže jsou kdykoliv a kdekoli dostupné.

19 Landmark Odkaz na nějaké místo v Second Life. Ukládá se v inventáři ve složce Landmarks Obsahuje fotografii místa (je-li k dispozici), umístění (region + souřadnice) a základní informace. Landmark se zkráceně označuje LM (lm).

20 Chat Způsob textové komunikace v SL. Vše, co je napsáno, se zobrazuje ostatním avatarům v okolí dvaceti metrů. Pro soukromou komunikaci se používá tzv. IM

21 IM Instant message = soukromá zpráva Zobrazuje se pouze tomu, komu je odeslána a ostatní okolo text nevidí. Group IM = zpráva odeslaná do skupiny, kterou vidí pouze členové dané skupiny. Tyto zprávy bývají doručeny bez ohledu na to, v jaké části SL se odesílatel i příjemce nachází.

22 Mapa Mapa SL v klientu, kde lze vyhledávat různé akce, pozici přátel (pokud to umožní), pozemky na prodej atd. V neposlední řadě se mapa využívá pro teleport. Lze ji vyvolat klávesovou zkratkou Ctrl+M

23 Klient v SL Software (program), pomocí kterého se připojujeme do Second Life. Jestliže na webu secondlife.cz hovoříme o klientu SL, myslíme tím oficiálního klienta společnosti Linden Lab v základní verzi bez speciálních úprav a modifikací.

24 Teleport Nejčastější způsob přemísťování z jednoho místa na jiné. Aktivace dvojklikem na landmark nebo výběrem místa na mapě a kliknutím na tlačítko „teleport“. Možnost poslání nabídky k teleportu. Odsouhlasíte-li ji, jste přemístěni do lokality toho, kdo vám nabídku poslal. TP, port

25 Animace Položka v inventáři, která určitým způsobem mění pózu a pohyby avatara. Např. animace chůze může měnit způsob, jakým avatar zvedá nohy a ruce při chůzi. Animace se v inventáři standardně ukládá ve složce Animations.

26 Gesture Gesto, gestura Kombinace zvuku, animace a chatu v jednom objektu. Lze nastavovat a upravovat. Spouštět se dá pomocí klávesové zkratky nebo pomocí povelu napsaného do chatu. Gesta se v inventáři nachází ve složce Gestures.

27 Fly Kromě chůze může avatar i levitovat - létat

28 Appearance (vzhled) Vztahuje se k avatarům – možnost volby různorodého vzhledu jednotlivých postav. Změna vzhledu postavy, částí těla a oblečení.


Stáhnout ppt "Second Life „Druhý život“ Bc. Jarmila Havelková Regionální knihovna Karviná."

Podobné prezentace


Reklamy Google