Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CASE study „Květinářství“ Jan Bureš Jakub Hejtmánek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CASE study „Květinářství“ Jan Bureš Jakub Hejtmánek."— Transkript prezentace:

1 CASE study „Květinářství“ Jan Bureš Jakub Hejtmánek

2 Cíle projektu (osnova)  1) Silné a slabé stránky podniku  2) Definice nové strategie podniku  3) + 4) Definice klíčových procesů podniku a metrik  5) Praxe  6) Závěr

3 Strategie:popis současné situace ZahradnictvíKamenný obchod Zákazník A Zákazník B a CSekretářka Vazači a aranžéři Řidič Objednávka platba Zadání cesty Objednávka platba Dodávka vzájemné předávání informací o zakázkách Zadání zakázky, informace o možnosti provedení Nákup a platba Dodávka Dodávka řezaných květin na přímý prodej Požadavky na květiny a jejich vyřízení Externí účetní firma Dodání účetních dokumentů a platba

4 Silné a Slabé stránky současné situace  Silné stránky současné situace –Lidské zdroje(především aranžéři květin) –Slabá koncentrace na trhu dodavatelů vázaných květin –Firma již má základ nové potenciální skupiny cílových zákazníků  Slabé stránky současné situace –Malý okruh zákazníků –Omezená možnost komunikace se zákazníkem –Sezónnost prodeje –Omezená kapacita nabídky

5 Charakteristiky nové strategie  Objednávky nikoliv přímo, ale prostřednictvím externí ASP služby.  Doručení výhradně externí kurýrní službou na adresu zákazníka, odstranění kamenného obchodu a zrušení funkce řidiče.  Květiny objednávány výhradně od externího dodavatele květin (Holandsko, Španělsko), zrušení samotného zahradnictví.  Činnost, která tvoří komparativní výhodu podniku oproti konkurenci je výhradně vazba a aranžmá květin, rozšíření oddělení vazačů a aranžérů.  Možnost platby výhradně převodem z účtu na účet nebo přímým vložením na účet.

6 Nový obchodní model Platba za služby Platba za dodávku Dodávka květin Objednávka květin Vazači a aranžéři Office team Externí dodavatel květin ASP služba Zákazník B Zákazník C Kurýrní služba, UPS, Česká pošta Banka- účet Objednávka Vyřízení objednávky Platba za služby Platba za objednávku Předání výrobku Zadání úkolu Dodávka Marketing Externí účetní firma Předání účetních dokumentů

7 Nová organizační struktura podniku Top management Oddělení marketingu = analytik trhu(2) Team office (obchodní oddělení) =vedoucí(1) Asistent(ka)(3) Finanční správce(1) Odborní aranžéři(6) Vazači květin (36)

8 Definice rolí v organizační struktuře  Vazači- celkový počet=36,   Na základě pokynů odborných aranžérů vykonávají vazačské práce při přípravě standardních kytic a kytic na objednávku.   Zodpovídají se jednotlivým odborným aranžérům.  Odborní aranžéři – celkový počet=6,   Odborní aranžéři s dlouholetou praxí budou z 90% dohlížet na kvalitu produktů a v 10% případů budou sami vypomáhat při náročnějších objednávkách.   Aranžéři nesou rovněž zodpovědnost za komunikaci s team officem, tj. za konkrétní objednávky jsou vždy zodpovědní aranžéři, kteří objednávku přebírali.   Rovněž tak jsou zodpovědní za dostatečný počet kusů květin, které objednají u team office a pak za jejich přebrání.   Odborní aranžéři rovněž zodpovídají za pravidelné aktualizace nabídkového katalogu

9 Definice rolí v organizační struktuře  Vedoucí obchodního oddělení -celkový počet=1   Zodpovědnost za provedení úkolů svěřených team officu:  o Zadat úkol jednotlivým odborným aranžérům  o Objednat aranžéry požadované květiny  o Kontakt kurýrní služby  o Pravidelné proplácení faktur  o Sběr účetních dokladů a komunikace s externí účetní firmou   Rozdělení práce mezi asistenty  Asisten t- celkový počet=3   Plní úkoly přidělené vedoucím obchodního oddělení  Finanční správce celkový počet=1   Zodpovídá za sběr účetních dokladů a jejich předání účetní firmě   Vyřizuje požadavky vedoucího obchodního oddělení  Analytik trhu celkový počet=2  Průběžné mapování trhu s cílovými zákazníky  Příprava nového nabídkového katalogu v kooperaci s aranžéry

10 Charakteristika nových cílových zákazníků  Zákazník B poptávající individuální kytici na objednávku –Vyšší příjmová skupina(25-28 tis.) –Střední věk(35-58 let) –Znalost IS/IT a Internet –Liberálně smýšlející, velké město  Důvody proč se pro nás rozhodne –Časová zaneprázdněnost –Vysoká kvalita našich kytic –Nová služba na našem trhu  Zákazník C: firma poptávající standardně a opakovaně vázané květiny ve velkém množství –Firma zabývající se výzdobou interiérů –Bez vlastní produkce květin –S náročností na rychlost a okamžitost velké dodávky –Liberálně smýšlejícím managementem  Důvody proč se pro nás rozhodne: –Vysoká kvalita našich kytic –Rychlost dodávky v reakci na objednávku

11 3) + 4) Definice klíčových procesů a metrik  Metodika MMDIS a KBPR – 4 úrovně –pouze 1. nejobecnější –cíle procesu, událost aktivující daný proces, role (resp. funkční místo) zodpovědné za proces, metriky procesu, omezující podmínky procesu

12 Mapa procesů

13 Proces „Podnik květinářství“  Cíle –vycházejí z vize a nově definované strategie podniku  Role, funkční místa –byla navržena nová organizační struktura  Omezující podmínky –vztahy k ostatním subjektům jsou jedním z CSFs našeho podniku –poskytovatel ASP, banka, distributor, dodavatel  Metriky – Balanced Scorecard - perspektivy –finanční, zákaznická, procesně-organizační, rozvoje a růstu

14 Hlavní proces „Příjem a realizace objednávky na kytici“  Cíle –Přijmout, zhotovit a dodat zákazníkovi objednané zboží, podle jeho požadavků, co nejrychleji, s nejmenšími náklady a největším ziskem, k jeho plné spokojenosti.  Událost –Vyplnění a odeslaní objednávky zákazníkem na rozhraní ASP  Role zodpovědná za proces –Obchodní ředitel

15

16

17  Metriky (lze sledovat podle typu zákazníka, produktu a teritoria)  statistiky přístupů na rozhraní www, wap, call centrum  poměr přístupů a objednávek  objednávky stornované při vyplňování (uživatel nedokončí proces objednávání)  odmítnuté objednávky  objednávky předané poskytovatelem (počet, cena, den, týden, měsíc,)  rychlost dodávky  platby (typ nástroje, cena, četnost)  reklamace (důvod, oprávněnost, řešení)  celkové náklady na zakázky (den, týden, měsíc, typ objednávky, typ zákazníka),  ….  Omezení  Standardizovaná doba dodávky 24H (lze prodloužit), náklady na distribuci maximálně trojnásobné vůči výrobní ceně kytice, u nových zákazníků je vyžadována platba předem, u stálých i na fakturu

18 CASE v praxi?  Otázky pro  Zjištěné podmínky => model třeba upravit –Poskytovatel ASP – web od 50 – 200 tisíc Kč platební nástroje od 3 tisíc Kč –Banka – 2-3% z platby, alternativní nástroje podobně 2-10% –Dodavatelé – ceny fluktuují – růže 15-35Kč –Distribuce  Vnitrostátní: nejlevnější Č.pošta od 64Kč, PPL 85Kč  Zahraniční: pošta od 600; DHL, FedEx okolo tisícovky i více

19 A na závěr?  Procesy je nutno detailněji specifikovat  Význam studie –Modelový případ podniku v rozhodování o redefinici předmětu svého podnikání díky novým možnostem IS/IT –Upozornění na nutnost podniků s lokální působností uvažovat o svém okolí jako o globální informační společnosti a na nutnosti stavět komparativní výhodu podniku na svém Core business.  Děkujeme za pozornost!


Stáhnout ppt "CASE study „Květinářství“ Jan Bureš Jakub Hejtmánek."

Podobné prezentace


Reklamy Google