Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

O čem to (ne)bude? O čem to nebude:  Prezentace úspěchů mobilních médií – bylo řečeno už dost :-) O čemu to bude:  Co je to mobilní marketing  Proč.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "O čem to (ne)bude? O čem to nebude:  Prezentace úspěchů mobilních médií – bylo řečeno už dost :-) O čemu to bude:  Co je to mobilní marketing  Proč."— Transkript prezentace:

1

2 O čem to (ne)bude? O čem to nebude:  Prezentace úspěchů mobilních médií – bylo řečeno už dost :-) O čemu to bude:  Co je to mobilní marketing  Proč využívat mobilních médií – není to složité jenom trochu více náročné  Jak s mobilními médii pracovat z pohledu marketéra i agentur  Kdy a jak plánovat, co očekávat  Ukázky kreativních řešení www.petmilionu.cz

3 Co je mobilní marketing? Marketingová řešení, která využívají pro komunikaci s koncovým zákazníkem mobil  Mobil je velmi osobní médium - najde uživatele kdekoli a kdykoli  Potencionální zásah přes 13,66m SIM karet v ČR  Kvalita DTB operátorů - nutnost udržování aktuálních dat pro vlastní produkty (billing, developement)  Minimální komunikační slepota - průměrné CTR na mobilním internetu 3%, omezení zasílání reklamních sdělení na jednoho člověka ve formě SMS a MMS  Využití efektu „words of mouth“ - šíření sdělení v rámci své sociální sítě  Kombinace výhod direct marketingu s internetem - cílená komunikace x velké nároky na znalost cílové skupiny  Interaktivita - možnost okamžité reakce na sdělení www.petmilionu.cz

4 Proč využívat mobilní marketing?  Stírání hranice mezi ATL a BTL - všechno se měří apod.  Masové médium s prvky direct marketingu  Personální médium - dostupnost, možnost cíleného oslovení zákazníka, nabídky na míru, efekt WOM, možnost spontánní reakce  Populace ATL formátů odrůstá - nástup Generace X (1965-1976) a Generace Y (1977-2000) Cílové skupiny: 6-14let: 55 % má mobil (1 480 007) 15-19let: 93 % má mobil (637 248) 20-24let: 97 % má mobil (707 501) 25-34let: 96 % má mobil (1 727 117) 35-49let: 96 % má mobil (2 156 710) 50+: 84 % má mobil (3 758 959) Zdroj: ČSU, 2008 celkový počet obyvatel v ČR 10 489 183  Síla CRM marketingu – propojení dat  Možnost zpětné korekce cílové skupiny www.petmilionu.cz

5 Přehled jednotlivých mediatypů mobilního marketingu  Mobilní internet  Cílené SMS  Cílené MMS www.petmilionu.cz

6 1. Mobilní internet Domovské portály operátorů:  T-mobile – portály T-zones a Web’N'Walk (500k unikátních uživatelů)  Vodafone – portál Vodafone Live! (400k unikátních uživatelů)  TO2 – portál O2 mobil (500k unikátních uživatelů a 8m impresí měsíčně) Celkový zásah 23m impresí a 1,4m unikátních uživatelů měsíčně Zdroj: Prezentace APMS – květen 2009 Mobilní portál O2 mobil:  Pro zákazníka přístup + browsing ZDARMA  Průměrná CTR 3%  Whitelisting landing pages - přístup na prezentace inzerenta zdarma  Různé formy interakce - click to browse, click to call, formuláře  Různé formy cílení bannerových pozic www.petmilionu.cz

7 2. Cílené SMS a MMS  Cílená komunikace  SMS/MMS s proklikem na mobilní prezentace  Různé formy interakce  Doručitelnost téměř 100%  Efekt words of mouth  Řízený zásah  Minimalizace přehlcenosti přijemce – oslovení max 2x měsíčně www.petmilionu.cz

8 Kdy využívat mobilní média?  1. V rámci komunikačního mixu  2. Pro lokální kampaně  3. Pro výkonnostní marketing www.petmilionu.cz

9 1. Jak mobilní média využívat v rámci komunikačního mixu?  Výhody: minimalizace vzdálenosti mezi příjemcem reklamního sdělení a médiem kontakt s brandem WOM měřitelnost efektivy kombinace s dalšími typy kampaní – lokální promo apod.  Typy kampaní: launch produktu (kampaň RWE, Fiesta) rebranding (Fanta)  Keativní nástroje: mobilní merchadinsing (obsah, interaktivní setkávání s brandem) doručení reklamního sdělení co nejblíže k zákazníkovi využití strategické komunikace –> mobilní internet –> teaser, nabídka, countdown  Doporučení: konstantní komunikace jednoho sdělení náhrada klasických DM médií (direct mail, direct email) www.petmilionu.cz

10  Cíl: launch loyality programu  Mobilní média: cílené SMS  Komunikace: hlavní sdělení „NETOPTE PÁNOBOHU DO OKEN!” Mobilní média jako součást mediamixu - RWE (2008) www.petmilionu.cz

11  Cíl: launch nového typu FORD Fiesta  Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) třítýdenní kampaň střídání bannerů v sekcích  Interaktivní forma prezentace nového modelu  Maximalizace kontaktu zákazníka se značkou v jeho osobním prostřední Mobilní média jako součást mediamixu – FORD Fiesta (02/2009) www.petmilionu.cz http://fordfiesta.portaly.mobi/

12  Cíl: rebranding FANTA  Cílová skupina: teenagers  Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) cílení pouze podle sekcí portálu 3 měsíční kampaň  Využití mobilního merchadisingu (brandovaný obsah)  Maximalizace kontaktu s brandem  Využití efektu WOM Mobilní média jako součást mediamixu – Fanta (06/2009) Výzva k efektu Word of Mouth Brandovaný kontent pro zákazníka zdarma www.petmilionu.cz

13 2. Jak mobilní média využívat pro lokální kampaně?  Výhody: zásah zákazníka v určité lokalitě měřitelnost zásahu přesné zacílení detailnější cílové skupiny efekt WOM 100% doručitelnost minimální produkční náklady (bez poštovného, tisku atd.)  Doporučení: časově omezené nabídky  Typy kampaní: lokální podpory prodeje podpora lokálních prodejen eventy  Kreativní nástroje: časově omezené kampaně strategie reminders  POZOR! Oslovení starší cílové skupiny! www.petmilionu.cz

14  Roadshow nových prodejen ROSSMANN - lokálně cílené SMS - využití reminder strategie  Komunikace eventu TRANSMISSION - lokálně cílené MMS  Komunikace speciální akce FREEPORT - lokálně cílené MMS a SMS Výsledky:  Počet odeslaných zpráv celkem: 41 000 MMS  Rozdělení targetu podle jednotlivých lokalit  Počet redirectovaných přístupů: 190  CTR: 0,46%  Redirectovaná url – mimo mobil  Využití incentivu pro podporu sběru leads Ukázky mobilních kampaní pro lokální promo www.petmilionu.cz

15 3. Jak mobilní média využívat pro výkonnostní marketing?  Výhody: měřitelnost zásahu přesné zacílení detailnější cílové skupiny efekt WOM řízené oslovení cílové skupiny mechaniky na sběr leads  Doporučení: časově omezené nabídky spotřebitelské soutěže  Kreativní nástroje: strategická komunikace jednoduchost minivyhledávače přímo na mobilu (Monster) možnost spontánní reakce jednoduché formuláře využití funcionalit mobilu (video, focení) různé formy interakce  POZOR! Dlouhé vypisování formulářů, složité soutěže x průměrná doba strávená na stránce 30s www.petmilionu.cz

16  cílené MMS  interaktivita: využití redirectu 800 linky  měřena přímá converze  využití časově plánované distribuce Ukázka mobilní kampaně GE Money Bank www.petmilionu.cz

17 Ukázka mobilní kampaně Cofidis -cílené SMS s proklikem na mobilní prezentaci -2 způsoby interakce: - přepojení na 800 linku - jednoduchý formulář www.petmilionu.cz

18 Ukázky mobilní kampaně - Peugeot http://wap.micromedia.cz/microsites/peugeot/308/xhtml/

19  Hledej práci – výpis aktuálně nabízených pozic s možností hledání pozice dle klíčového slova – zakomponování search  Kromě vyhledávání pracovních pozic může návštěvník doporučit Monster.cz prostřednictvím e-mailu – využití WOM efektu „Účinností reklamní kampaně jsme byli příjemně překvapeni. Za první týden jsme dosáhli CTR přes 6 %, což je číslo, které je oproti průměrnému CTR, více, jak desetkrát vyšší.“ Jaroslav Macnar, marketingový ředitel pro Východní Evropu www.petmilionu.cz Ukázka mobilní kampaně - Monster http://www.micromedia.cz/emulator/monster/

20 Ukázka mobilní kampaně – Nokia N97 (formáty)  cíl kampaně: podpora N97  sekundární cíl: sběr leads  komunikační mix: - necílené banery - cílené MMS a SMS dle typů telefonů s proklikem na mobilní prezentaci  komunikace: spotřebitelská soutěž SMS s proklikem na mobilní prezentaci MMS s proklikem na mobilní prezentaci Banner s proklikem na mobilní prezentaci www.petmilionu.cz

21 Ukázka mobilní kampaně – Nokia N97 (mobilní prezentace) www.petmilionu.cz

22 Pravidla a doporučení  Pouze mobilní operátoři mohou whitelistovat mobilní kampaně  Cílená reklama vyžaduje detailní znalost zákazníka  Základní pravidla: - časově omezení kampaní - soutěže, speciální nabídky - personalizace sdělení - kampaně, které umožňují reagovat, komunikovat s brandem apod. - interakce v mobilu (focení, natáčení, formuláře atd.)  Mobilní internet se chová podobně jako internet - nejefektivnější jsou týdenní kampaně v jedné sekci - střídání jednotlivých sekcí - střídání message na banerech  Síle CRM dat  ZKOUŠEJTE, ZKOUŠEJTE, ZKOUŠEJTE! www.petmilionu.cz

23  Dotazy? Tereza Hubičková, Manager pro IAS CRM a prodej Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Za Brumlovkou 2/266 142 22 Praha 4 – Michle 720 704 477 www.petmilionu.cz Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "O čem to (ne)bude? O čem to nebude:  Prezentace úspěchů mobilních médií – bylo řečeno už dost :-) O čemu to bude:  Co je to mobilní marketing  Proč."

Podobné prezentace


Reklamy Google