Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Ilona Bůtová TEMATICKÁ OBLAST: Německý jazyk NÁZEV DUMu: Přehláska ö POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 4 KÓD DUMu: IB_NJZ_04 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): Určeno pro 1. ročník, začátečníky a zejména samouky. Lze ale univerzálně využít i u pokročilých, kde je třeba připomenout správné výslovnostní návyky. Tento čtvrtý z řady výkladových a nácvikových DUMů k foneticko-fonologické tematice vokalického trojúhelníku si klade za cíl názorným způsobem pomocí osvědčené drilové metody fixovat správnou výslovnost slovíček s přehláskou ö a zároveň automatizovat některé gramatické tvary. Kromě toho rozšiřuje slovní zásobu, kterou procvičuje hravým způsobem s možností kontroly správného řešení. ČTĚTE ?TODICKÝ POKYN! METODICKÝ POKYN: podtržené modré výrazy při spuštění prezentace fungují jako link, který odkáže přímo na googlovský překladač, kde si kliknutím na ikonku reproduktoru může žák výslovnost zkontrolovat. Vybraná slovíčka se opakují na stránce s kartičkami. Tady se doporučuje práce s vypnutou prezentací, aby bylo možné zasahovat do kompozice okna. Žák se pokusí pojmenovat obrázek. Správné řešení se nachází pod žlutým čtvercem. Buď ho lze odstranit pomocí Delete, nebo přesunout na obrázek, takže po dokončení pojmenování lze pokračovat opačným směrem od slovíčka k překladu.

2 I E A O U Ä Zopakujeme si samohláskový trojúhelník: Ü Ö

3 E O Ä Ö a budeme se soustředit na samohlásky střední. Černá písmena značí stejné samohlásky jako v češtině, červená samohlásky pro nás nové. 1. Nacvičovat budeme pozadu, od O k E. Vyslovíme O, ponecháme zaokrouhlení a budeme se snažit o zvuk E. 2. Vyslovíme E, zachováme zvuk, ale přidáme zaokrouhlení rtů jako při O.

4 1. Většinou se kombinací o - ö odvozují z jednotných čísel množná, případně z mužského rodu ženský či zdrobněliny nebo jiné odvozeniny. Koch – Köchin Loch – Löcher Sohn – Söhne Tochter – Töchter - Töchterchen Hose – Höschen (výslovnost s-ch) Rose – Röslein Woche – wöchentlich Kopf – Köpfe Knopf - Knöpfe Topf – Töpfe – Töpfchen – Töpfer Horn – (Eich-)Hörnchen Storch – Störche Korn – Körner Stock – Stöcke (pozor na Stockwerke) Tod – tödlich Mord – Mörder Glocke – Glöckchen Flocke – (Schnee-)Flöckchen Frosch – Frösche Vogel-Vögel

5 2. Kehre! (Vrať se, obrať) – Chöre (chóry, sbory) Meere (moře – mn.č.) – Möhre (mrkev) Mähren (Morava) – Möhren (mrkve) helle (světlá) – Hölle (peklo) lesen (číst) - lösen (řešit) Besen (koště) – bösen (zlým) her (sem) - hör! (slyš) Zelle (buňka) – Zölle (cla) schwer (těžký) – schwör! (přísahej) kennen (znát) – können (umět, moci) Ehre/Ähre (čest/klas)- Öhre (očka, ucha) Herrchen (páníček) – Hörnchen (loupák) A nyní jen slovíčka s ö:

6 KöchinLöcher Höschen Köpfe Knöpfe Töpfe Stöcke Vögel Röslein Störche

7 Chöre Möhre Hölle lösen schwören Hörnchen Glöckchen

8 ChöreKnöpfeLösen Köchin Löcher schwören MöhreHörnchenRöslein HölleTöpfe KöpfeStöcke Höschen Vögel

9 Zdroje: Vlastní fotoarchiv a práce autorky


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google