Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

5_1 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.1 Historický vývoj marketingu Marketing – nauka o trhu Marketing – proces řízení zajišťující poznání,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "5_1 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.1 Historický vývoj marketingu Marketing – nauka o trhu Marketing – proces řízení zajišťující poznání,"— Transkript prezentace:

1 5_1 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ

2 5.1 Historický vývoj marketingu Marketing – nauka o trhu Marketing – proces řízení zajišťující poznání, předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb zákazníka při dosažení cílů firmy

3 5.1 Historický vývoj marketingu Historie vývoje marketingu: výrobní koncepce výrobková koncepce prodejní koncepce marketingová koncepce sociální marketing „Marketing není samostatná podniková činnost: prolíná se všemi činnostmi – investiční činností, zásobováním, vývojem, výrobou, personální činností, ekonomikou podniku.“ společnost zákazníkfirma

4 5.2 Marketingové řízení Informační systém marketingu Základní zdroje informací můžeme dělit: vnitřní vnější Metody marketingového výzkumu: pozorování experiment průzkum trhu

5 5.2.2 Marketingové řízení 1.Plánování – smyslem plánování je optimalizovat činnosti podniku ve složitém konkurenčním prostředí. a)situační analýza SWOT analýza Strengths - silné stránky Weaknesses – slabé stránky Opportunities – příležitosti Threats – hrozby S O T W

6 5.2.2 Marketingové řízení Portfolio analýza 0% 10% 20% 10 x 1 x 0,1 x relativní tržní podíl tempo růstu v % hvězdy dojné krávypsi otazníky

7 5.2.2 Marketingové řízení b) stanovení marketingových cílů c) sestavení marketingových plánů Plán by měl obsahovat: charakteristiku současné marketingové situace analýzu šancí a příležitostí podnikové cíle marketingové strategie způsob kontroly 112

8 5.2.2 Marketingové řízení 2. Realizace – proces převedení marketingových plánů do reality tak, aby bylo dosaženo naplánovaných cílů. Předpokladem úspěšné realizace je: odpovědnost konkrétních osob za realizaci plánu přesné stanovení úkolů a zodpovědnosti osobní prospěch realizátorů z realizace existence otevřené komunikace v organizaci

9 5.2.2 Marketingové řízení Kontrola – cílem kontroly je srovnávat dosahované výsledky s naplánovanými cíli a přijímat opatření k eventuální nápravě. Fáze kontroly: měření výsledků hodnocení odchylek identifikace příčin 115

10 Kontrolní otázky: 1.Kdo je představitelem výrobní koncepce? 2.Jak zní heslo prodejní koncepce? 3.V čem spočívá sociální marketing? 4.Definuj vnitřní zdroje informací marketingu. 5.Proveď SWOT analýzu své osoby vzhledem k blížící se maturitě! 6.Co jsou to dojné krávy? 7.Co by měl obsahovat marketingový plán? 8.Jaké jsou předpoklady úspěšné realizace? 9.Definuj fáze kontroly.

11 Seznam obrázků Obr. 104Original uploader was Zarco at cs.wikipedia; soubor jpg; CC-BY- SA-3.0; Zarcocs.wikipediahttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Trh.JPG Obr. 105Robert Neff; Tampa Bay Social Media Command Center during 2012 Republican National Convention.; GOP2012.jpg; CC-BY-2.0; GOP2012.jpg Obr. 106Šjů; Praha-Nové Město. Jungmannovo náměstí, Baťa, bývalá pasáž k Václavskému náměstí.; s%C3%A1%C5%BE.jpg; CC-BY-SA-3.0; PrahaNové Město s%C3%A1%C5%BE.jpg Obr. 107Matěj Baťha; KW F5 Front-Luxus Zweisitzer (1936 / vozů); CC-BY-SA-2.5; Obr. 108Beercha; Blonde woman with a chainsaw and black clothing and flames on background.; ; CC-BY-2.0; Obr. 109Yoninah; Shoppers at one of the open-air fruit stalls of the Mahane Yehuda Market, Jerusalem, Israel; CC-BY-SA-3.0; Obr. 110Dave Dugdale from Superior, USA; Closeup of calculator, hand, pen and financial statement.; CC-BY-SA-2.0; Dave Dugdale Obr. 111Shah Mubashir Ahmed Shahed; Fiqa Conference organized by Moulana Ghousavi Shah(President: All India Muslim Conference); CC-BY-SA-2.5; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fiqa_conference.jpg Obr. 112Jakub Škoda; Dvoutisícová česká bankovka, v pozadí tisíci korunové bankovky české měny.; CC-BY-SA-3.0; Obr. 113ndo consultores; Es una imagen que representa los recursos humanos de una organización; CC-BY-SA-3.0; Obr. 114Ziko; Wikipedia youngsters, photographs taken for Wikimedia promotion.; CC-BY-SA-3.0; Obr. 115http://www.slshranice.cz/aktuality/fotogalerie/12mzpra02/pages/12mzpra02_24_JPG.htm; http://www.slshranice.cz/aktuality/fotogalerie/12mzpra02/pages/12mzpra02_24_JPG.htm

12 Literatura KUPČÁK, V.: Ekonomika lesního hospodářství. Brno, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, s. ISBN ŠVARCOVÁ, J. a kol.: Ekonomie – stručný přehled. Zlín: Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, PhD., CEED, s. ISBN SAMUELSON, P., A., NORDHAUS, W., D.: Ekonomie. Praha, Svoboda, s. ISBN KOZLER, J., MATĚJKA, J.: Ekonomika, management, marketing. Havlíčkův Brod: Fragment, s. ISBN


Stáhnout ppt "5_1 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.1 Historický vývoj marketingu Marketing – nauka o trhu Marketing – proces řízení zajišťující poznání,"

Podobné prezentace


Reklamy Google