Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Autor: RNDr. Bc. Miroslav Hruška Tematická oblast: Gravitational field and motion of bodies (gravitační pole a pohyb těles) Název DUMu: Mechanics of fluids – revision Kód: VY_32_INOVACE_FY.4.20 Datum: Cílová skupina: Žáci středních škol s CLIL výukou fyziky v angličtině Klíčová slova:Hydrostatics, hydraulics, piston, hydrodynamics, force, pressure, velocity, energy, cross-section, Pascal’s law, Archimedes’ principle, equation of continuity, Bernoulli’s equation Anotace: Prezentace opakuje látku mechaniky tekutin

2 Gravitational field and motion of bodies 20. Mechanics of fluids – revision

3 33  What does the term of fluids include?  Compare and contrast the models of an ideal liquid and an ideal gas  State at least three state quantities :-)  What is the unit of pressure, and what is its dimension?  What is the cause of hydrostatic pressure? Answer the questions

4 4 Mechanics of fluids

5 5  “T. p. c. b. a. e. f. a. o. a l. i. a c. c. i. a. a. p. o. t. l. t. s.”  „T. v. v. s., k. p. n. k. v u. n., j. v. v. m. k. s.“  How do we call devices that take advantage of Pascal’s law? Pascal’s law

6 6  “A. o. i. i. a l. i. b. u. b. a f. e. t. t. w. o. t. l. d. b. t. o.”  „T. p. d. k. j. n. v. s., j. v. s. r. v. t. k. s. o., j. j. o. p. č. t.“  When does a body float on a liquid? Archimedes’ principle

7 7  “F. a l. f. i. a t. o. v. c.-s. t. m. f. r. i. t. s. e. i. t. t.”  „Pro kapalinu proudící trubicí s proměnným průřezem je hmotnostní tok všude v trubici stejný. “  What is the unit of volume flow rate? The equation of continuity

8 8  “T. s. o. k. a. p. e. p. u. v. i. c. a. a. p. o. a ho. p.”  „V k. b. vo. t. j. součet k. a t. e. připadající n. j. o. k.“  What is the pressure in a narrow part of a tube? Bernoulli’s equation

9 99 Match laws with their formulas A. Pascal’s law B. Archimedes’ principle C. The equation of continuity D. Bernoulli’s equation  What is the formula for hydrostatic pressure?

10 10 Some song links        

11 That is all for now Thank you for your attention

12 12  Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje:  Bednařík, M., Široká, M. Fyzika pro gymnázia, Mechanika. Dotisk 3. vyd. Praha: Prometheus, s. ISBN  Hornby, A. S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English. 5. vyd. Oxford: Oxford University Press, s. ISBN


Stáhnout ppt "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google