Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MADETA a.s. (prezentace společnosti) Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík,CSc. Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk (KPMG Česká republika s.r.o.)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MADETA a.s. (prezentace společnosti) Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík,CSc. Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk (KPMG Česká republika s.r.o.)"— Transkript prezentace:

1 MADETA a.s. (prezentace společnosti) Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík,CSc. Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk (KPMG Česká republika s.r.o.)

2 Základní identifikační údaje Datum zápisu do OR: 1.srpna 1995 Obchodní firma: MADETA a. s. Sídlo: České Budějovice, Rudolfovská 246/83, PSČ Identifikační číslo: Právní forma: Akciová společnost Základní kapitál ve výši 2 mil. Kč –20 ks kmenové akcie na jméno v listinné podobě ve jmenovité hodnotě ,- Kč

3 Předmět podnikání dle OR Předmět podnikání: - koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej - zprostředkovatelská činnost - vymáhání pohledávek - poradenská činnost - zpracování dat, služby databank, správa sítí - činnost podnikatelských, finančních, organizačních a ekonomických poradců - ubytovací služby - reklamní činnost a marketing - výroba, instalace a opravy elektronických zařízení - poskytování software a poradenství v oblasti hardware a software - velkoobchod - zprostředkování obchodu - hostinská činnost - zámečnictví - výroba kosmetických přípravků - silniční motorová doprava nákladní - mlékárenství - revize vyhrazených elektrických zařízení - pronájem průmyslového zboží - projektová činnost ve výstavbě - revize a zkoušky vyhrazených tlakových zařízení - pronájem nemovitostí - provozování čerpacích stanic s palivy a mazivy - výroby a rozvod tepla - zastupování v celním řízení - testování, měření, analýzy a kontroly

4 Milníky v historii společnosti 1902 založeno MLÉKÁRENSKÉ DRUŽSTVO TÁBORSKÉ, 1906 vznik značky MADETA, 1913 největší zpracovatel mléka v Čechách, 1948 znárodnění MADETY, 1960 vznik podniku Jihočeské mlékárny, pod nějž spadá i MADETA, 1992 restrukturalizace a koncentrování výroby, 2002 změna názvu společnosti na MADETA, a. s.

5 Řídící orgány Statutární orgán - představenstvo: –předseda představenstva: Ing. Milan Teplý, –místopředseda představenstva: Ing. Pavel Kozel, –člen představenstva: Ing. Josef Kollar, –člen představenstva: Miloslav Dytrych –člen představenstva: Petr Kolner Dozorčí rada: –člen: Ing. Martin Toman –člen: Ing. Jan Teplý –člen: JUDr. Václav Junek

6 Organizační struktura Valná hromada Představenstvo Generální ředitel Útvar GŘ Závod Český Krumlov Provozovna České Budějovice Ekonomický útvar Závod Prachatice Obchodní útvar Závod Jindřichův Hradec Provozovna Pelhřimov Výrobní útvar Závod Planá nad Lužnicí Provozovna Strakonice Technický útvarZávod Řípec Útvar controlilingu Dozorčí rada

7 Konsolidační celek MADETA a.s. (dříve MADETA GROUP a.s.) MADETA a.s. MADETA Logistics a.s. (100 %) MILKTRANS a.s. (99,5 %) MADETA Agro a.s. (94% přímo, 6% přes MILKTRANS) Jihočeské mlékárny a.s. (100 %)

8 Změna ve struktuře celku V roce 2006 se uskutečnila změna, kdy došlo k převzetí jmění hlavním akcionářem MADETA (dříve MADETA Group a.s.) a MADETA se tak stala právním nástupcem bez likvidace zrušené a zaniklé společnosti MADETA a.s. Současně došlo k přejmenování společnosti na MADETA a.s.

9 Podstatné informace o společnostech tvořících konsolidační celek MADETA Logistic a.s.- zajišťuje distribuci mlékárenských, masných ai ostatních chlazených výrobků po ČR. MILKTRANS, a.s.- dálková doprava MADETA Agro a.s.-činnosti v oblasti nákupu, hodnocení (rozboru) a svozu syrového kravského mléka Jihočeské mlékárny, a.s. – pronájem nemovitostí

10 Základní fakta za rok 2007 Madeta je největší zpracovatel mléka v ČR. Za rok zužitkuje více než půl miliardy litrů, což je pětina celkové produkce v zemi. Firma na trh dodává 239 druhů mléčných výrobků (což ročně znamená asi 397 milionů kusů různých druhů potravin)-cca 25% jde na export. Mlékárna vyváží do 15 zemí světa, mimo jiné do Libanonu, Spojených arabských emirátů, Ruska, států EU, Asie, Afriky a Ameriky. Mlékárenská výroba se na výnosech roku 2007 podílela z 82 procent. –konkrétně to bylo 6,02 miliardy korun. –z toho export činil 1,39 miliardy korun. Největší zaměstnavatel v kraji- cca zaměstnanců. Čistý zisk v roce 2007 vzrostl meziročně o 35 milionů na 157,7 milionu korun. Největší zpracovatel mléka v ČR.

11 Hlavní činnost společnosti MADETA Hlavní činností společnosti je mlékárenská výroba (více jak 80% celkových výnosů). V roce 2007 v provozu 8 výrobních závodů a provozoven. Denně zpracováno cca 1,5 mil. litrů mléka. Rozdělení výnosů v následující tabulce za nekonsolidovaný celek:

12 Geografické rozmístění závodů „8 v 1“- osm závodů soustředěných v jednom kraji

13 Podnikatelský záměr na rok 2008 Stabilizace dodavatelů Koncentrace výroby (pomazánkové máslo, cottage) Posílení podpory prodeje značkových výrobků Realizace projektu efektivního zpracování syrovátky Revize a snížení nákladů všeho druhu Obchodní zaměření exportu orientovat mimo dolarovou sféru Rozšíření zastoupení Madety ve sféře Gastro

14 Změna ve vlastnické struktuře K došlo k převodu 95% podílu na společnosti ze společnosti PYRA Holding Limited na nového vlastníka, společnost FALTHA INVESTMENT S.A.se sídlem na Britských panenských ostrovech

15 Předpokládaný budoucí vývoj Rozšíření logistických služeb. Upevnění pozice a zvyšování podílu na trhu distribuce chlazených potravin v ČR. MILKTRANS-optimalizace využití vozidel a minimalizace objemu přikoupené dopravy. Obměna vozového parku v letech Výraznější podpora značky MADETA na domácím trhu. Optimalizace vynaložených nákladů a s tím související optimalizace stavu režijních pracobníků centralizací činností v rámci skupiny. Rozvoj aktivit střediska MADETA Gastro. Modernizace sušárenské výroby a marketingová podpora vybraných nosných výrobků na českém trhu.

16 Moderní výroba Jako jediní ve střední Evropě stáčí Jihočeské lahodné mléko na lince Tetra Top do obalů Tetra Pak s plastovým šroubovacím uzávěrem. Využití sýrařské technologie švédské firmy APV. Madeta disponuje certifikátem evropských norem jakosti ČSN EN ISO 9001:2001. Držitelé CZ známky zajišťující možnost vývozu do všech zemí EU. Top technické vybavení-např: –kontinuální zmáselňovač APV –sušárenská věž GEA NIRO A/S (zařízení CDI R) –sýrařská linka APV Monastére – sýr zrající pod mazem získal ocenění Výrobek roku 2006 v kategorii přírodní sýry a také Hlavní cenu 2006 na čtvrtém ročníku akce „Mlékárenský výrobek roku 2006“, kterou pořádalo Ministerstvo zemědělství ČR a ČM svaz mlékárenský Výrobky MADETA jako jedny z mála na trhu neobsahují jakékoli konzervační látky. Do výrobků nejsou přidávány jakékoli emulgátory, použitá barviva či aroma, jsou pouze přírodní.

17 Produkty Bílá řada –Jihočeská mléka –Jihočeské smetany –Jihočeské zakysané nápoje –Jihočeské jogurty –Jihočeská másla –Jihočeské tvarohy –Jihočeské přírodní sýry –Jihočeské tavené sýry –Jihočeský Cottage Lipánek Lahůdka Madeland Primator Kamadet Monastére Blaťácké zlato

18 ad Produkty Caesar Bleu Niva Premium Sýrové dorty Romadur Nové Lipno Labužník Madetka Lipánek tavený sýr Diavita Gastro

19 Inovace produktů Lipánek tavený sýr Nový „luxusní“ obal výrobků Lahůdka Nový design Jihočeských pomazánkových másel Lipánek DUO vanilka jahoda Madeland, Madeland light a Primator ve znovuuzavíratelném balení

20 Finanční část

21 Vývoj struktury aktiv

22 Dlouhodobý hmotný majetek

23 Vývoj ve struktuře pasiv

24 Vývoj hospodaření

25 Vymezení trhu (1) Zařazení dle NACE –C- Zpracovatelský průmysl, –oddíl 10 – Výroba potravinářských výrobků, –skupina 10.5 – Výroba mléčných výrobků a –třída – Zpracování mléka, výroba mléčných výrobků a sýrů. Zařazení dle OKEČ – Zpracování mléka, výroba mlékárenských výrobků a sýrů

26 Vymezení trhu (2) Vymezení z hlediska produkce: –výrobce mlékárenských výrobků Vymezení z hlediska regionálního: –společnost se zaměřuje dominantně na oblast České republiky

27 Charakteristika oboru činnosti Makroekonomické faktory: –vývoj spotřebitelských cen –vývoj tržeb v maloobchodě Specifika činnosti: –závislost na cenách vstupů (výkupní ceny mléka) –závislost na vývoji v zemědělství –vysoká cenová konkurence –silný vliv lobbyistických skupin (dotace) –mnoho substitutů –vliv evropské regulace

28 Vývoj trhu Pokles vykupovaného množství mléka v ČR zejména v roce 2006 byl způsoben prodejem do zahraničí.

29 Vývoj cen producentů mléka v ČR Ceny mléka: –Průměrná realizační cena nakoupeného mléka se snížila z 8,28 Kč/l v roce 2005 o 0,47 Kč/l na 7,81 Kč/l v roce 2006 (-5,7 %). –V roce 2007 se meziročně průměrná cena zvýšila na 8,36 Kč/l. Cenový vývoj mezikvartální: –Ceny zemědělských výrobců ve 4. čtvrtletí 2007 oproti 3. čtvrtletí 2007 vzrostly o 13,0 %. Ceny rostlinných výrobků se zvýšily o 17,1 %, živočišných o 8,0 %. Ceny obilovin vzrostly o 27,9 %, olejnin o 21,0 %, ovoce o 30,8 % a zeleniny o 3,3 % stejně jako brambor. –Vzrostly ceny vajec o 28,4 %, mléka o 17,4 % a drůbeže o 9,3 %. Cenový vývoj meziročně –Ceny zemědělských výrobců byly ve 4. čtvrtletí 2007 meziročně vyšší o 26,1 % (ve 3. čtvrtletí o 15,0 %). –Vliv na růst měly ceny rostlinných výrobků, které se zvýšily o 41,2 %, ceny živočišných výrobků byly vyšší o 10,8 %. Růst cen rostlinných výrobků ovlivnily především vyšší ceny obilovin (o 69,9 %). –Dále vzrostly ceny ovoce o 73,0 % (jablka), olejnin o 36,2 % a zeleniny o 11,2 %. Nižší byly ceny brambor o 28,4 %. –Ceny živočišných výrobků byly vyšší v důsledku zvýšení cen vajec o 27,4 %, drůbeže o 22,2 % a mléka o 20,7 %.

30 Tempo růstu cen zemědělských výrobců

31 Vývoj výkupních cen mléka Ceny mléka se přibližují „magické hranici 10 Kč/l V roce 2007 průměrná farmářská cena mléka v Česku činila 8,38 koruny za litr a nákladová cena byla 8,31 –minimální profit českých farmářů Počet krav se snížil z 1,248 milionu v roce 1989 na loňských

32 Cenový boj Madety Madeta ve sporu s českými dodavateli o výkupní cenu mléka Čeští producenti hrozí odchodem na Západ (SRN), Madeta oponuje, že taková cena nebude akceptována ani v SRN, kde se mj. více zohledňuje obsah tuku v mléce- čím více, tím dražší. Některé české mlékárny zvažují dovoz z Východu (Slovensko, Polsko)-oproti nim je Madeta v geograficky nevýhodné pozici.

33 Co platíme v litru mléka?

34 Konkurence Na mlékárenském trhu působí více jak 200 subjektů Madeta lídr trhu Olma- největší konkurent (dvojka českého trhu) Mlékárna Kunín Mlékárna Klatovy NET KRALOVICE, spol. s r.o. Jaroměřická mlékárna, a.s. Moravia Lacto a.s. Agricol ad.

35 Regulace odvětví (1) Mléčné kvóty –Systém mléčných kvót byl v EU zaveden dne za účelem omezení nadprodukce mléka, stabilizace trhu, ustálení kolísavosti nákupních cen a garantování určité cenové hladiny mléka a mléčných výrobků. V ČR byl systém zaveden s účinností od Režim byl průběžně upravován a jeho platnost byla postupně prodlužována. V roce 1992 byla zavedena tzv. doplňková dávka za překročení individuálního referenčního množství mléka. Dávka představuje finanční pokutu, kterou musí členský stát v případě, že překročil svou „národní kvótu”, vybrat od jednotlivých odběratelů, resp. producentů a uhradit ji EU. Režim by měl být využíván do roku Evropská komise (EK) schválila zvýšení mléčných kvót o 2 procenta od dubna –Zvýšení o celkovém objemu 2,84 milionu tun bylo rozděleno rovnoměrně mezi všech 27 členských států. Komise vydala zprávu o perspektivách odvětví mléka a mléčných výrobků v EU (A report on the outlook for the EU dairy sector). –zpráva uvádí, že neustále roste poptávka po mléce a mléčných výrobcích a její růst je očekáván i v dalších letech

36 Regulace odvětví (2) Subvence –Vývozní Vývozcům jsou z prostředků Evropského zemědělského orientačního a garančního fondu poskytovány subvence při vývozu, jež mají zajistit konkurenceschopnost jejich zboží na světovém trhu. V ČR jsou tyto prostředky od poskytovány vývozcům prostřednictvím Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF). –Ostatní Za účelem stimulace spotřeby mléka u mladé generace v zemích EU byla zavedena podpora na dodávky mléka a některých mléčných výrobků žákům vzdělávacích institucí. Tato podpora byla v ČR v roce 2008 ukončena. Je poskytován příspěvek na odstředěné mléko, sušené odstředěné mléko, podmáslí a sušené podmáslí využívané jako krmivo a na prodej sušeného odstředěného mléka využívaného jako krmivo.

37 Očekávané trendy Růst cen vstupů a konkurence Růst cen potravin Zvyšující se regulace se strany EU Tlak na pokles cen ze strany odběratelů (obchodní řetězce)

38 Hlavní zdroje informací (Mlékárenský svaz) (Agrární portál) (Ministerstvo zemědělství) ec.europa.eu (Evropská Komise)

39 Kontaktní informace Tel.:


Stáhnout ppt "MADETA a.s. (prezentace společnosti) Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík,CSc. Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk (KPMG Česká republika s.r.o.)"

Podobné prezentace


Reklamy Google