Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kompetenční strategie Siemens pro příští období 13. října 2005

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kompetenční strategie Siemens pro příští období 13. října 2005"— Transkript prezentace:

1 Kompetenční strategie Siemens pro příští období 13. října 2005
A u f e i n e n B l i c k 1·2003 Siemens – Global network of innovation Mit unseren innovativen Produkten und Dienstleistungen sind wir in 190 Ländern präsent. Über Mitarbeiter, davon zwei Drittel außerhalb Deutschlands, bilden ein weltumspannendes Netzwerk von Kompetenzen. Seit 155 Jahren steht der Name Siemens für erstklassige technologische Leistungen und beständiges wirtschaftliches Wachstum. Mit unseren Produkten, Systemen und Dienstleistungen sind wir weltweit führend auf den Arbeitsgebieten Information and Communications, Automation and Control, Power, Medical, Transportation und Lighting. Nachhaltiger Erfolg ist die Maxime unseres Handelns. Es ist auf die Wünsche und Bedürfnisse unserer Kunden ausgerichtet und zielt auf Wertsteigerung zum Vorteil unserer Aktionäre und Mitarbeiter. Unsere Stärke ist die Innovationskraft – in eigenen Labors, durch Einbindung von Leitkunden, in Zusammenarbeit mit anderen Unternehmen und durch Forschungspartnerschaften mit Universitäten. Ob durch neue Produkte oder Dienstleistungen: Als GLOBAL NETWORK OF INNOVATION leisten wir einen Beitrag für eine Welt, die in ihren Ressourcen begrenzt ist, nicht aber in ihren Möglichkeiten. Kompetenční strategie Siemens pro příští období října 2005 Pavel Kafka CEO Siemens s.r.o., Praha 1

2 Cílem naší společnosti je zvyšování reálné tržní hodnoty
Vedoucí firma v elektroinženýrství a elektronice Zastoupení ve více než 190 zemích světa Silné obchodní portfolio 440 tisíc pracovníků celkem 45 tisíc pracovníků ve vývoji a výzkumu Celkový obrat společnosti řádově odpovídá HDP ČR Investice do výzkumu tvoří řádově 7% z obratu

3 Největší firmy elektro ve světě
119.0 v miliardách € celkový obrat v miliardách € obrat v oblasti elektrotechniky a elektroniky 77.8 75.2 73.9 67.4 65.6 67.7 61.6 63.7 55.9 54.5 58.5 49.2 49.0 43.4 43.6 38.8 39.1 38.8 30.9 GE IBM Siemens Hitachi Hewlett- Packard Matsu- shita Sony Samsung Electronics Toshiba Dell

4 Aktivní v šesti oblastech
Aktivní v šesti oblastech Information and Communications Automation and Control Power Transportation Medical Lighting Automation and Drives Transportation Systems Communications Power Generation Medical Solutions OSRAM Industrial Solutions and Services Power Transmission and Distribution Siemens Business Services Siemens VDO Automotive Logistics and Assembly Systems Siemens Building Technologies 29% 25% 17% 15% 9% 5% €22.8 bn €19.7 bn €11.1 bn €13.3 bn €7 bn €4.2 bn

5 Skupina Siemens v ČR: historie, současnost, budoucnost
2004: 21 společností, zaměstnanců, obrat 46 miliard CZK 2003: 25 společností, zaměstnanců, roční obrat 39,6 miliardy CZK 2002: 24 spol., zaměst., obrat 37 miliard CZK, akvizice ČKD DS společností, zaměstnanců, obrat 37 miliard CZK, SKV DS společností, zaměstnanců, obrat 32 miliardy CZK nové ústředí Siemens s.r.o.: Evropská 33a, Praha (Hadovka) fúze Siemens s.r.o. se S‘Telekomunikace s.r.o. Siemens s.r.o. se stává regionální společností, fúze s SNI a SKS 1997/ společností, obrat 22 miliard CZK 1995/ společností, 8469 pracovníků, obrat 12,6 miliard CZK NOVÝ ZAČÁTEK KONSOLIDACE DALŠÍ ROZVOJ přeměna zastoupení S‘AG na Siemens s.r.o. - Stützpunkt, SEM Mohelnice s.r.o. založení SAT s.r.o., vstup do KD a.s. - rozdělení Československa na Českou republiku a Slovensko - založení SNI, ANF Data, SET Trutnov, S‘i-center, SKS založení S‘ Telekomunikace s.r.o., Osram s.r.o. založení zastoupení S‘AG v Praze, S‘ MED s.r.o. 11/1989 sametová revoluce objem dovozu ve 2. polovině 80. let cca mil. DEM ročně 1975 podpis dohody o vědeckotechnické spolupráci s FMTIR zastoupení prostřednictvím firmy Efektim Praha komunistický režim; neexistovala žádná společnost Siemens v ČR, výrobky Siemens (MED, AUT) v omezeném objemu dováženy přes PZO; INTERMEZZO znárodnění všech společností Siemens světová válka v podnicích Siemens zaměstnáno cca 2000 lidí (2 továrny v Praze a jedna v Mohelnici, technické kanceláře v Brně, Karlových Varech, Liberci, Ostravě, Teplicích) ROZVOJ napojení Prahy do tehdy nejmodernější evropské telegrafní sítě první zastoupení Siemens v Praze a v Brně elektrický tramvajový provoz v Olomouci osvětlení Stavovského divadla v Praze, první městská elektrárna v Brně START

6 Skupina Siemens v ČR Pozice společnosti v rámci České Republiky
v roce 2005: 10. největší společnost dle obratu 9. největší zaměstnavatel 5. největší exportér největší elektrotechnická společnost

7 Konkurenční výhoda – systém řízení
Program: Profit & Growth – Fit 4 More růst: 2x GDP kontinuální adaptace portfolia burzovní kapitalizace na úrovni nejlepších program top+ inovace zákaznická orientace Siemens One globální konku- renceschopnost finanční stabilita kultura vysoké náročnosti excelentní vůdcovství vyhledávání talentů kariérní vývoj expertů Performance / Portfolio Operational Excellence People Excellence stabilita excelence firemní občanství corporate governance Firemní odpovědnost * * * * * * * Rozhodující / kritické kompetence *

8 Konkurenční výhoda – kontinuální adaptace portfolia
vybrané kroky: vyčlenění: jaderné energetiky součástkových divizí kabelového programu mobilních telefonů akvizice: Elektrowatt Atecs Mannesmann Westinghouse (klas. energ.) Alstom – turbíny US Filter VATECH Produktové portfolio + integrační kompetence vytváří konkurenční výhodu komplexnosti nabídky: komplexní řešení např. pro: průmyslové výroby energetické systémy nemocnice kongresy, sportovní akce / stadiony inteligentní budovy

9 Konkurenční výhody - globální přítomnost
Německo 38% 23% 25% 164 17.1 72 Evropa (bez Německa) Amerika 34% 26% 33% 21% 22% 23% 110 25.1 61 95 17.6 96 Ázie - Pacifik 15% 12% 12% 52 9.3 44 ostatní 8% 6% 2% 5.9 18 zaměstnanci (v tisících) obrat (v miliardách €) výrobní závody 9

10 Inovace posilovaly Siemens během celých 158 let jeho existence
Významné inovace a vývoj obratu koncernu Siemens AG 1847 – 2005 Obrat (v logaritmickém měřítku) ISDN "HICOM" First GSM cellular phone with color display Market launch of Transrapid Start of Production of large-scale integrated (LSI) circuits "Eurosprinter" 64-kbit- memory chip Implantation of first cardiac pacemaker by Siemens High purity silicon Fingertip sensors First 256 megabit chip First Siemens radio receiver Digital electronic switching system (EWSD) - first telephone exchange ICE3 W.v. Siemens discovers dynamo-electric principle Siretom computer tomograph First Simatic Magnetom First electric railway Piezo injection valves First pointer telegraph Surface wave technology First traffic lights 1847 1866 1879 1924 1926 1958 1959 1973 '74 '80 '81 '84 '92 '03 rok zavedení 1853 první kancelář St. Petersburg

11 Inovace – životodárná síla
Investice do výzkumu a vývoje Inovace Pořadí dle udělených patentů (2004):  Německo: č. 1  Evropa: č. 2  USA: č. 10 Portfolio výrobků:  75% prodejů tvoří výrobky mladší než 5 let €5.1 miliard v roce 2004 (7% z obratu) 45,000 pracovníků ve výzkumu a vývoji na celém světě 150 pracovišť výzkumu a vývoje ve více než 30 zemích

12 Konkurenční výhoda – výzkum a vývoj
Strategic Visioning "Extrapolation“ via Roadmaps Products Technologies Customer Requirements Scenarios for the Business Segments Short-term Medium-term Long-term Horizon of time (varies significantly in the different business segments) Today Today‘s Business Factors of Influence "Retropolation" out of Scenarios New Markets New Customer Requirements New Technologies New Businesses Medical Transportation Power Automation and Control Information and Communications Individual Society Politics Economy Environment Technology Customers Competition Lighting Kombinace extrapolace a zpětné aproximace

13 Konkurenční výhoda – produktové portfolio
Transportation Power Information & Communications Medical Automation & Control Lighting Socio-economic trends society life of work Market trends size / growth structure geographical Customer / business trends value chains / networks company´s structure processes Technological trends strategic importance multiple impact disruptive

14 Konkurenční výhoda - Siemens One: spojené síly
A&D Com SBS TS SV I&S Siemens One Bringing the Siemens portfolio together for comprehensive solutions and increased customer value Med SBT Osram L&A PG PTD SFS

15 Sector know-how is the basis for effective account management
Siemens One: známe a ovlivňujeme trendy na trhu (trendsetter), rozumíme potřebám zákazníků Airports Oil & Gas Telematics Healthcare Water Pharma Siemens One Sector know-how is the basis for effective account management Finance Automotive ... Sports Venues Pulp & Paper Major Events Food & Beverage

16 Siemens ČR: konkurenční výhoda obchodní organizace – zásady řízení
Prosperity dosahujeme vysokou konkurenceschopností Naše konkurenceschopnost spočívá ve spojení globálních předností Siemens s naší znalostí potřeb českých zákazníků a schopností poskytovat jim všestranné služby Naším zájmem i závazkem je spokojenost zákazníka Znalosti o zákazníkovi jsou naší nejlepší kvalifikací Všechny naše činnosti řídíme tak, abychom mohli co nejlépe sloužit zákazníkovi Každý den se zajímáme o potřeby a spokojenost našeho zákazníka Organizujeme se tak, abychom byli zákazníkovi nablízku Orientace na zákazníka

17 Konkurenční výhoda – lidské zdroje
Největším podnikatelským bohatstvím minulého století byly nerostné suroviny, nemovitosti a stroje. Největším podnikatelským bohatstvím tohoto století jsou lidé, jejich znalosti a zkušenosti. P. Drucker Nezanedbatelným až rozhodujícím faktorem je motivace – k efektivní práci a trvalému učení 70% motivace zaměstnanců závisí na chování manažera Motivovaný zaměstnanec je až dvojnásobně více produktivní než demotivovaný Vůdci a manažeři představují významnou konkurenční diferenciaci Dovolte mi, abych svoji řeč zahájij tímto citátem Petra Druckera – (guru Managementu – tady napsat co je to zač.) Je to skutečně tak, ty nejlepší a nejvíce prosperující společnosti již nejsou ty, které vlastní půdu, nebo nerostné bohatství, ale ty, které „vlastní“ ty nejlepší lidi, jejich know how, a umí toto obrovské bohatsví uplatnit/využít.

18 Siemens Leadership Framework
„Siemens Leadership Framework“ (SLF) je základem filosofie leadershipu Siemens a závazným východiskem pro všechny vedoucí zaměstnance společnosti Siemens na celém světě. Jeho jednotnost, jasnost a otevřenost celosvětově definuje to, čemu říkáme vynikající leadership.  „Siemens Leadership Framework“ definuje požadavky, které musí splňovat každý uchazeč o manažerskou pozici ve společnosti Siemens na celém světě. Podle těchto kritérií se hodnotí výkon vedoucích pracovníků ve všech zemích a ve všech regionálních společnostech. Siemens Leadership Framework popisuje kompetence, kterými musí vládnout každý manažer společnosti Siemens, aby dosáhl úspěšných výsledků. Na tyto dovednosti dávame důraz již při procesu náboru a výběru vedoucích zaměstnanců. Všechny naše rozvojové aktivity stávajících manažerů, jsou zaměřeny pro rozvoj těchto leadership kompetencí. Drive with Energy Focus and execute Impact and Energise Guide with Passion

19 Siemens Leadership Framework
Iniciativa Orientace na změny Kreativita Schopnost učit se Schopnost analyzovat Orientace na výsledek Orientace na kvalitu Schopnost rozhodovat Strategické zaměření Asertivita Schopnost navazovat kontakty Týmová práce Komunikační dovednosti Koučování a mentoring Cit pro situaci Drive with Energy Mít drive znamená vidět změnu jako příležitost. Mít drive znamená být iniciativní a neustále hledat nové příležitosti. Mít drive znamená definovat pro sebe a pro svůj tým nové ambiciózní cíle. Mít drive znamená vidět dříve než ostatní nové příležitosti. Mít drive znamená mít dříve než ostatní nové nápady. Mít drive znamená mít energii a šířit tuto energii mezi ostatní. Focus and execute Mít focus znamená vidět v komplexu informací to, co je důležité. Mít focus znamená mít schopnost podívat se na situaci z různých úhlů pohledu a porovnat její výhody a rizika. Mít focus znamená mít schopnost definovat strategii a vytvořit plán, jak tuto strategii dosáhnout. Impact and energise Mít impact znamená být schopen přesvědčit své partnery, kolegy, podřízené a nadřízené o svém názoru/řešení/přístupu a získat je pro spolupráci. Mít impact znamená být schopen navazovat vztahy a úspěšně spolupracovat s interními a externími partnery. Mít impact znamená být schopen efektivně budovat svůj vliv na ostatní. Guide with passion Mít guide znamená být být schopen motivovat, inspirovat a ocenit zaměstnance. Mít guide znamená být schopen poznat potenciál každého zaměnstance, rozvíjet ho a využít ve prospěch samotného zaměstnance i společnosti. Mít guide znamená být schopen vést tým tak, aby vzájemně spolupracoval a dosahoval svých cílů. Mít guide znamená všímat si úspěchů svých zaměstnanců a ocenit je. Mít guide znamená generate enthusiasm for Siemens values and use them as the common values reference Těchto 18 kompetencí tvoří Kompetenční model Společnosti Siemens platný pro všechny manažery – leadry spoelčnosti Siemens na celém světě. Orientace na zákazníka Motivace a inspirace Identifikace s hodnotami Siemens

20 Dialog a závazek - základní princip leadershipu Siemens
otevřený dialog mezi zaměstnancem a manažerem Závazek dosažení předem stanovených cílů „Dialog a závazek“ - základní princip leadershipu Siemens Jenom pomoci otevřeného dialogu mezi zaměstnancem a manažerem lze dosáhnout, aby každý jednotlivý zaměstnanec považoval dosažení předem stanovených cílů za svůj osobní závazek a cítil se za toto dosažení odpovědný. Vzájemný dialog propojuje zájmy zaměstnance a společnosti a vytváří atmosféru, která zaměstnance motivuje a podporuje jejich osobní iniciativu. Transparentní, cílově orientovaný rozhodovací proces je základem osobní zodpovědnosti a flexibility, které jsou nepostradatelné pro vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými zaměstnanci, pracovními týmy a mezinárodními skupinami. Mladí a vysoce kvalifikovaní zaměstnanci očekávají dnes způsob řízení, který není svázán přísnou hierarchickou nadřazeností. Jenom firemní kultura, která je založená na vzájemném otevřeném a upřímném dialogu poskytuje těmto zaměstnancům atraktivní pracovní podmínky a rozvojové příležitosti. Princip dialogu a závazku je základním principem Siemens Leadership firemní kultury ve všech našich společnostech na celém světě.

21 Péče o vlastní talenty - High Potentials
Klíčové pozice Potenciál na klíčové pozice = High Potentials Speciální rozvojové programy: Development Centrum, Manažerská akademie, Studium MBA ... „Dialog a závazek“ - základní princip leadershipu Siemens Jenom pomoci otevřeného dialogu mezi zaměstnancem a manažerem lze dosáhnout, aby každý jednotlivý zaměstnanec považoval dosažení předem stanovených cílů za svůj osobní závazek a cítil se za toto dosažení odpovědný. Vzájemný dialog propojuje zájmy zaměstnance a společnosti a vytváří atmosféru, která zaměstnance motivuje a podporuje jejich osobní iniciativu. Transparentní, cílově orientovaný rozhodovací proces je základem osobní zodpovědnosti a flexibility, které jsou nepostradatelné pro vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými zaměstnanci, pracovními týmy a mezinárodními skupinami. Mladí a vysoce kvalifikovaní zaměstnanci očekávají dnes způsob řízení, který není svázán přísnou hierarchickou nadřazeností. Jenom firemní kultura, která je založená na vzájemném otevřeném a upřímném dialogu poskytuje těmto zaměstnancům atraktivní pracovní podmínky a rozvojové příležitosti. Princip dialogu a závazku je základním principem Siemens Leadership firemní kultury ve všech našich společnostech na celém světě.

22 Péče o talenty mimo společnost
Trvalá podpora vzdělávání Každoroční Cena Siemens pro nejlepší diplomové, disertační a výzkumné práce. Již pátým rokem organizujeme projekt Mládí a vědění, ve kterém soutěží studentské týmy o nejlepší multimediální projekt. Duální vzdělávání Humanitární pomoc Siemens dlouhodobě spolupracuje s nadacemi a humanitárními organizacemi. Siemens zřídil v ČR „Fond pomoci“ (lokální varianta Caring hands)

23 Nobelova cena za fyziku 1922
Výhled Klíčem k trvalému úspěchu je strategická identita a integrita přístupu k stakeholders Předpovědi jsou obtížné, obzvláště pak pokud jde o budoucnost Nils Bohr ( ) Nobelova cena za fyziku 1922

24 Otázky a odpovědi


Stáhnout ppt "Kompetenční strategie Siemens pro příští období 13. října 2005"

Podobné prezentace


Reklamy Google