Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kompetenční strategie Siemens pro příští období 13. října 2005 Pavel Kafka CEO Siemens s.r.o., Praha 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kompetenční strategie Siemens pro příští období 13. října 2005 Pavel Kafka CEO Siemens s.r.o., Praha 1."— Transkript prezentace:

1 Kompetenční strategie Siemens pro příští období 13. října 2005 Pavel Kafka CEO Siemens s.r.o., Praha 1

2 Cílem naší společnosti je zvyšování reálné tržní hodnoty  Vedoucí firma v elektroinženýrství a elektronice  Zastoupení ve více než 190 zemích světa  Silné obchodní portfolio  440 tisíc pracovníků celkem  45 tisíc pracovníků ve vývoji a výzkumu  Celkový obrat společnosti řádově odpovídá HDP ČR  Investice do výzkumu tvoří řádově 7% z obratu

3 Největší firmy elektro ve světě Sony celkový obrat obrat v oblasti elektrotechniky a elektroniky GEIBMSiemens Hitachi 67.4 Matsu- shita 61.6 Toshiba 43.4 Dell 38.8 Samsung Electronics v miliardách € Hewlett- Packard

4 Aktivní v šesti oblastech Lighting Automation and Control Information and Communications Power Transportation Medical OSRAM Automation and Drives Industrial Solutions and Services Logistics and Assembly Systems Communications Siemens Business Services Power Generation Power Transmission and Distribution Transportation Systems Siemens VDO Automotive Medical Solutions Siemens Building Technologies €19.7 bn €22.8 bn €11.1 bn€7 bn€13.3 bn€4.2 bn 25% 29% 15% 9% 17% 5%

5 Skupina Siemens v ČR: historie, současnost, budoucnost 1890 první zastoupení Siemens v Praze a v Brně světová válka znárodnění všech společností Siemens 1938 v podnicích Siemens zaměstnáno cca 2000 lidí (2 továrny v Praze a jedna v Mohelnici, technické kanceláře v Brně, Karlových Varech, Liberci, Ostravě, Teplicích) 1990 založení zastoupení S‘AG v Praze, S‘ MED s.r.o založení S‘ Telekomunikace s.r.o., Osram s.r.o založení SNI, ANF Data, SET Trutnov, S‘i-center, SKS 1993 založení SAT s.r.o., vstup do KD a.s. - rozdělení Československa na Českou republiku a Slovensko přeměna zastoupení S‘AG na Siemens s.r.o. - Stützpunkt, SEM Mohelnice s.r.o elektrický tramvajový provoz v Olomouci 1885 osvětlení Stavovského divadla v Praze, 1887 první městská elektrárna v Brně START ROZVOJ INTERMEZZO 1919 napojení Prahy do tehdy nejmodernější evropské telegrafní sítě 1995/96 11 společností, 8469 pracovníků, obrat 12,6 miliard CZK 1997/98 11 společností, obrat 22 miliard CZK 1998 Siemens s.r.o. se stává regionální společností, fúze s SNI a SKS nové ústředí Siemens s.r.o.: Evropská 33a, Praha (Hadovka) 1999 fúze Siemens s.r.o. se S‘Telekomunikace s.r.o společností, zaměstnanců, obrat 32 miliardy CZK 2004: 21 společností, zaměstnanců, obrat 46 miliard CZK 11/1989 sametová revoluce NOVÝ ZAČÁTEK KONSOLIDACE DALŠÍ ROZVOJ společností, zaměstnanců, obrat 37 miliard CZK, SKV DS objem dovozu ve 2. polovině 80. let cca mil. DEM ročně 1975 podpis dohody o vědeckotechnické spolupráci s FMTIR 1970 zastoupení prostřednictvím firmy Efektim Praha komunistický režim; neexistovala žádná společnost Siemens v ČR, výrobky Siemens (MED, AUT) v omezeném objemu dováženy přes PZO; 2002: 24 spol., zaměst., obrat 37 miliard CZK, akvizice ČKD DS 2003: 25 společností, zaměstnanců, roční obrat 39,6 miliardy CZK

6 Skupina Siemens v ČR Pozice společnosti v rámci České Republiky v roce 2005:  10. největší společnost dle obratu  9. největší zaměstnavatel  5. největší exportér  největší elektrotechnická společnost

7 Konkurenční výhoda – systém řízení růst: 2x GDP kontinuální adaptace portfolia burzovní kapitalizace na úrovni nejlepších program top+ inovace zákaznická orientace Siemens One globální konku- renceschopnost finanční stabilita kultura vysoké náročnosti excelentní vůdcovství vyhledávání talentů kariérní vývoj expertů stabilita excelence firemní občanství corporate governance Performance / Portfolio People Excellence Firemní odpovědnost Operational Excellence Program: Profit & Growth – Fit 4 More * * * * * * * * Rozhodující / kritické kompetence

8 Konkurenční výhoda – kontinuální adaptace portfolia vybrané kroky: vyčlenění:  jaderné energetiky  součástkových divizí  kabelového programu  mobilních telefonů akvizice:  Elektrowatt  Atecs Mannesmann  Westinghouse (klas. energ.)  Alstom – turbíny  US Filter  VATECH Produktové portfolio + integrační kompetence vytváří konkurenční výhodu komplexnosti nabídky: komplexní řešení např. pro: – průmyslové výroby – energetické systémy – nemocnice – kongresy, sportovní akce / stadiony – inteligentní budovy

9 Konkurenční výhody - globální přítomnost Amerika 22% 23% 33% Evropa (bez Německa) 26% 34% 21% Německo 38% 23% 25% ostatní 2% 8% 6% Ázie - Pacifik 12% 15% zaměstnanci (v tisících) obrat (v miliardách €) výrobní závody

10 Inovace posilovaly Siemens během celých 158 let jeho existence Významné inovace a vývoj obratu koncernu Siemens AG 1847 – 2005 Digital electronic switching system (EWSD) - first telephone exchange '80 Obrat (v logaritmickém měřítku) First pointer telegraph '74 ICE3 ' Implantation of first cardiac pacemaker by Siemens Start of Production of large-scale integrated (LSI) circuits W.v. Siemens discovers dynamo- electric principle '81 64-kbit- memory chip Magnetom '84… "Eurosprinter" Siretom computer tomograph '92 First 256 megabit chip First Simatic Fingertip sensors First electric railway First Siemens radio receiver First traffic lights ISDN "HICOM" Market launch of Transrapid First GSM cellular phone with color display Surface wave technology Piezo injection valves High purity silicon rok zavedení 1853 první kancelář St. Petersburg

11 Inovace – životodárná síla Investice do výzkumu a vývoje €5.1 miliard v roce 2004 (7% z obratu) 45,000 pracovníků ve výzkumu a vývoji na celém světě 150 pracovišť výzkumu a vývoje ve více než 30 zemích Pořadí dle udělených patentů (2004):  Německo: č. 1  Evropa: č. 2  USA: č. 10 Portfolio výrobků:  75% prodejů tvoří výrobky mladší než 5 let Inovace

12 Strategic Visioning "Extrapolation“ via Roadmaps  Products  Technologies  Customer Requirements Scenarios for the Business Segments Short-termMedium-termLong-term Horizon of time (varies significantly in the different business segments) Today Today‘s Business Factors of Influence "Retropolation" out of Scenarios  New Markets  New Customer Requirements  New Technologies  New Businesses Medical Transportation Power Automation and Control Automation and Control Information and Communications Individual Society Politics Economy Environment Technology Customers Competition Lighting Konkurenční výhoda – výzkum a vývoj Kombinace extrapolace a zpětné aproximace B

13 Socio-economic trends society life of work Market trends size / growth structure geographical Customer / business trends value chains / networks company´s structure processes Technological trends strategic importance multiple impact disruptive Transportation Power Information & Communications Medical Automation & Control Lighting Konkurenční výhoda – produktové portfolio

14 Konkurenční výhoda - Siemens One: spojené síly Com SBS A&D I&S L&A PG PTD TS Med SFS SBT Siemens One Bringing the Siemens portfolio together for comprehensive solutions and increased customer value SV Osram

15 Siemens One: známe a ovlivňujeme trendy na trhu (trendsetter), rozumíme potřebám zákazníků Oil & Gas Telematics Airports Pharma Sports Venues Pulp & Paper Major Events Healthcare Finance Food & Beverage Automotive Siemens One Sector know-how is the basis for effective account management Water...

16 Siemens ČR: konkurenční výhoda obchodní organizace – zásady řízení  Prosperity dosahujeme vysokou konkurenceschopností  Naše konkurenceschopnost spočívá ve spojení globálních předností Siemens s naší znalostí potřeb českých zákazníků a schopností poskytovat jim všestranné služby  Naším zájmem i závazkem je spokojenost zákazníka  Znalosti o zákazníkovi jsou naší nejlepší kvalifikací  Všechny naše činnosti řídíme tak, abychom mohli co nejlépe sloužit zákazníkovi  Každý den se zajímáme o potřeby a spokojenost našeho zákazníka  Organizujeme se tak, abychom byli zákazníkovi nablízku Orientace na zákazníka

17 Konkurenční výhoda – lidské zdroje  Největším podnikatelským bohatstvím minulého století byly nerostné suroviny, nemovitosti a stroje. Největším podnikatelským bohatstvím tohoto století jsou lidé, jejich znalosti a zkušenosti. P. Drucker  Nezanedbatelným až rozhodujícím faktorem je motivace – k efektivní práci a trvalému učení  70% motivace zaměstnanců závisí na chování manažera  Motivovaný zaměstnanec je až dvojnásobně více produktivní než demotivovaný  Vůdci a manažeři představují významnou konkurenční diferenciaci

18 Siemens Leadership Framework

19 Siemens Leadership Framework Orientace na změny KreativitaSchopnost učit se Iniciativa Orientace na kvalitu Schopnost analyzovat Strategické zaměření Orientace na výsledek Schopnost rozhodovat Koučování a mentoring Schopnost navazovat kontakty Komunikační dovednosti Asertivita Týmová práce Cit pro situaci Identifikace s hodnotami Siemens Orientace na zákazníka Motivace a inspirace

20 Dialog a závazek - základní princip leadershipu Siemens Dialog otevřený dialog mezi zaměstnancem a manažerem Závazek dosažení předem stanovených cílů

21 Péče o vlastní talenty - High Potentials Klíčové pozice Potenciál na klíčové pozice = High Potentials Speciální rozvojové programy: Development Centrum, Manažerská akademie, Studium MBA...

22 Péče o talenty mimo společnost Trvalá podpora vzdělávání  Každoroční Cena Siemens pro nejlepší diplomové, disertační a výzkumné práce.  Již pátým rokem organizujeme projekt Mládí a vědění, ve kterém soutěží studentské týmy o nejlepší multimediální projekt.  Duální vzdělávání Humanitární pomoc  Siemens dlouhodobě spolupracuje s nadacemi a humanitárními organizacemi.  Siemens zřídil v ČR „Fond pomoci“ (lokální varianta Caring hands)

23 Výhled Klíčem k trvalému úspěchu je strategická identita a integrita přístupu k stakeholders Předpovědi jsou obtížné, obzvláště pak pokud jde o budoucnost Nils Bohr ( ) Nobelova cena za fyziku 1922

24 Otázky a odpovědi


Stáhnout ppt "Kompetenční strategie Siemens pro příští období 13. října 2005 Pavel Kafka CEO Siemens s.r.o., Praha 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google