Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Expert ANS, ŘLP ČR, s.p.Ladislav ČERMÁK Jednání s leteckými dopravci Projekt A-CDM IATCC Jeneč / 30. října 2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Expert ANS, ŘLP ČR, s.p.Ladislav ČERMÁK Jednání s leteckými dopravci Projekt A-CDM IATCC Jeneč / 30. října 2013."— Transkript prezentace:

1 expert ANS, ŘLP ČR, s.p.Ladislav ČERMÁK Jednání s leteckými dopravci Projekt A-CDM IATCC Jeneč / 30. října 2013

2 Projekt A-CDM 2 Pokud by na 50 evropských nejzatíženějších letištích bylo díky postupům A-CDM dosaženo úspory pouhé 1 minuty pojíždění u každého letu, je možné předpokládat úsporu 145.000 tun leteckého paliva ročně. Zdroj: IATA

3 Projekt A-CDM Stav v roce 2011 3 DUB Initial phase Ongoing Locally implementedCDM Airport OSL ARN HEL LHR AMS BBI BRU FRA CDG MUC LIS MAD BCN PMI TLS LYS IST HER ATH FCO MXP ZRH Kiev GVAVIE BUD WAW DUS PRG

4 Projekt A-CDM Aktuální stav realizace 4 DUB Initial phase Ongoing Locally implementedCDM Airport ARN AMS BBI BRU FRA CDG MUC LIS BCN PMI TLS LYS IST HER ATH MXP Kiev GVA BUD WAW PRG HEL DUS LHR ZRH OSL VIE FCO LIN MAD EGKK STR SXF

5 Projekt A-CDM 5 Změny SUM od r. 2011 Úpravy SUM, týkající se:  průběžné aktualizace časů EXOT na HP RWY;  výpočtu TSAT s ohledem na příletový provoz i v podmínkách LVP;  optimalizace procesu odmrazování; změna doby uplatňování postupů A-CDM 0600 – 2200LOC;

6 Projekt A-CDM 6 Fáze 2 – odmrazování požadavky na organizaci odmrazování při uplatňování postupů A-CDM jsou v SUM již aplikovány; pokračuje činnost skupiny, zaměřená na monitorování a zdokonalování činnosti SUM při procesu odmrazování; jsou vyhodnocovány kritické situace, po odsouhlasení analýzy v projektovém týmu jsou výsledky prezentovány provoznímu personálu.

7 Projekt A-CDM 7 Specifikace a kontrola plnění požadavků funkčnosti SUM, návrhy na zlepšení vycházející ze získaných poznatků během zkušebního provozu; Zapojení v pracovní skupině „provozní statistiky“ Spolupráce s LP a DPRO ohledně změny procesu odmrazování v sezoně W2013/2014; Specifikace a kontrola plnění požadavků na úpravu SUM ve vztahu k zprávám DPI Aktivity pracovního týmu A-CDM

8 Projekt A-CDM 8 Účast na fórech CDM  Spolupráce ve skupině HTF (EUROCONTROL);  Členství v NORDIC-CDM (Finsko, Norsko, Švédsko, Dánsko);  META-CDM (EUROCONTROL, výrobní organizace a výzkum); Workshopy  se zástupci leteckých společností  společná setkání zástupců všech partnerů projektu A-CDM Prezentace postupů a výsledků v pracovních skupinách EUROCONTROL Aktivity pracovního týmu A-CDM

9 Projekt A-CDM Statistika 9 Porovnání nastavení SUM s realitou DEP+/-3+/-5 Srpen 2012516469,285,4 Srpen 2013575164,880,5 srpen 2012 – srpen 2013 ATOT-ASAT-EXOT

10 Projekt A-CDM Statistika 10 Porovnání hodnot TSAT-ASAT srpen 2012 – srpen 2013 – dockingová stání DEP+/-3+/-5 srpen 2012370583,595,4 srpen 2013388178,994,2

11 Projekt A-CDM Statistika 11 Rozdíl časů SUP a časem žádosti o zahájení pushbacku/pojíždění srpen 2012 – srpen 2013 – dockingová stání DEP+/-3+/-5 srpen 2012352777,489,7 srpen 2013344682,891,7

12 Projekt A-CDM 12 Statistika 16.10.2013 CSA1EPULLI16.10.2013 9:301 CSA9VPUKBB16.10.2013 9:341 LTU402EYVI16.10.2013 9:351 NAX72NESSA16.10.2013 9:41-3 CAI342LTAI16.10.2013 9:53 CSA024LKMT16.10.2013 9:57-2 CSA528EDDL16.10.2013 10:000 CSA782EPWA16.10.2013 10:01-3 CSA972LZKZ16.10.2013 10:03-4 THY9VCLTBA16.10.2013 10:03-3 LBT7833DTTJ16.10.2013 10:060 CSA3CTLIRF16.10.2013 10:10-3 CSA550EDDM16.10.2013 10:11-3 DLH9PEDDF16.10.2013 10:162 CSA2DZLFPG16.10.2013 10:18-3 EZY47ALEGKK16.10.2013 10:183 BAW855EGLL16.10.2013 10:20-3 CSA352OMAA16.10.2013 10:24-3 SDM222ULLI16.10.2013 10:24-2 DWT603LSGG16.10.2013 10:25-3 OKFTREGKB16.10.2013 10:310 CSA540EDDH16.10.2013 10:33 NAX53YENGM16.10.2013 10:36 CSA180UAAA16.10.2013 10:40-3 EZY12KGLIMC16.10.2013 10:48-3 CSA790LHBP16.10.2013 10:48 CSA514EDDT16.10.2013 10:51-2 CSA638EBBR16.10.2013 10:522 AFR897PLFML16.10.2013 10:52-2 HBFVALSGK16.10.2013 10:54-3 TVS1194LTAI16.10.2013 11:065 DLH2XYEDDM16.10.2013 11:087 AFL2013UUEE16.10.2013 11:190 SBI858UNNT16.10.2013 11:231 BRU862UMMS16.10.2013 11:28-2 HOP413ZLFLL16.10.2013 11:50-2

13 Projekt A-CDM 13 Fáze 3 – zprávy DPI DPI zprávy zajišťují výměnu zpráv o provozní situaci mezi letištěm A-CDM a NMOC s cílem aktualizovat reálnou situaci letu před vzletem. v současné době jsou do sítě ATM zapojena letiště London LHR, Paris CDG, Brussels, Frankfurt, Zurich, Helsinki, Munich a Dusseldorf implementace a plné zapojení LKPR do sítě ATM je plánováno na 1.Q 2014

14 Projekt A-CDM 14 Fáze 3 – DPI – A-CDM pro síť ATM:  lepší využití kapacity;  lepší dodržování ATFM slotů pro letecké dopravce:  lepší dodržování CTOT dle místních omezení  lepší možnost sledování průběhu letu na letiště určení  asistence při aktualizacích letových plánů  snížené riziko pozastavení letového plánu - FAM  možnost zpoždění / posunutí TOBT  není vyžadována zpráva DLA, pokud je let zpožděn ATC na zemi  CTOT je fixován od okamžiku off-block  zlepšené řízení za LVP

15 Projekt A-CDM 15 Fáze 3 – zprávy DPI – nonLVP TOT accuracy=8.4 TOT accuracy=9.7 Improvement: 13% Improvement: 23% TOT accuracy 4min

16 Projekt A-CDM 16 Fáze 3 – zprávy DPI – LVP TOT accuracy= 29,6 TOT accuracy= 33.3 Improvement: 29% Improvement: 54% TOT accuracy 5min

17 Projekt A-CDM 17 „Globální akční plán A-CDM" [CANSO, ACI-World, FAA] - bylo dosaženo dohody na použití dokumentace EUROCONTROL jako základ pro zavádění postupů A-CDM v ostatních částech světa. Zdroj: EUROCONTROL

18 DĚKUJI ZA POZORNOST www.rlp.cz


Stáhnout ppt "Expert ANS, ŘLP ČR, s.p.Ladislav ČERMÁK Jednání s leteckými dopravci Projekt A-CDM IATCC Jeneč / 30. října 2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google