Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

STRATEGICKÁ ANALÝZA VNĚJŠÍHO OKOLÍ FIRMY 2 Zpracovala: Navrátilová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "STRATEGICKÁ ANALÝZA VNĚJŠÍHO OKOLÍ FIRMY 2 Zpracovala: Navrátilová."— Transkript prezentace:

1 STRATEGICKÁ ANALÝZA VNĚJŠÍHO OKOLÍ FIRMY 2 Zpracovala: Navrátilová

2 2 TERITORIA dle prof. Součka Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

3 ČÍNA Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová3

4 4 Čína (1/3): fenomén 21. století 2.největší ekonomika světa (po USA) největší devizové rezervy na světě skupování investic v celém světě (zejm. v Africe) 1,3 mld. obyvatel (systém 1 dítěte  stárnutí země)

5 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová5 Čína (2/3): touha po vzdělání a poznání nízké mzdy 6 mld. párů obuvi à 30,- Kč / pár schopnost produkovat moderní výrobky export high tech 1. místo v počtu počítačů na domácnost

6 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová6 Čína (3/3): pouze 51% firem starších 10let ohromující objemy objednávek padělatelství “Je jedno, jestli je kočka bílá nebo černá – hlavně když chytá myši.“

7 USA Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová7

8 8 USA (1/4): ztratily prvenství v řadě oblastí obrovský kapitálový trh výkonnost ekonomiky o 25% vyšší než západní Evropa 2x vyšší investice do vědy než západní Evropa

9 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová9 USA (2/4): věda o 5-15 let před ostatním světem vysoká mobilita pracovní síly příliv vysoce kvalifikovaných pracovníků moderní armáda obrovské náklady na zbrojení nejmodernější metody managementu

10 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová10 USA (3/4): podpora soutěživosti sféra volného obchodu Aljaška  Argentina 1970-2005 vytvořeno 57 mil. nových pracovních míst (Evropa – 4 mil.)

11 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová11 USA (4/4): faktory růstu: podnikavost, vynalézavost, optimismus, tah na branku, ochota podstupovat riziko změny životního stylu (církev)

12 JAPONSKO Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová12

13 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová13 Japonsko (1/2): „ocelová pěst v sametové rukavici“ systém celoživotního zaměstnání strategie rozvoje sofistikovaných produktů vysoká produktivita a kvalita

14 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová14 Japonsko (2/2): mládež – ústup od tradic nastupující ekonomické reformy ztráta vedoucího postavení v Asii spolupráce s Čínou???

15 INDIE Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová15

16 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová16 Indie: 2. nejlidnatější stát velmoc v oblasti IT rozvoj dalších sofistikovaných oborů (farmacie) intenzivní rozvoj vědy obrovský příliv investic chudoba – kastovní systém

17 EVROPA Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová17

18 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová18 Evropa (1/2): dlouhodobá stagnace „zóna komfortu“ nízká produktivita práce konzervativní přístup k reformám velký skrytý potenciál (export, inteligence)

19 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová19 Evropa (2/2): Příčiny stagnace: přehnaná regulace nepružnost trhu práce rozsáhlý státní sektor roztříštěnost řady odvětví úroveň managementu zastaralé školství stárnutí MSP

20 RUSKO Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová20

21 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová21 Rusko (1/3): surovinové bohatství ekonomická stabilizace vyrovnaná platební bilance obrovský příliv zahraničních investic velký potenciál trhu zastaralá zařízení

22 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová22 Rusko (2/3): poptávka po spotřebním zboží nerozvinutá infrastruktura potřeba bytové výstavby špatně fungující bankovní systém právní nejistota

23 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová23 Rusko (3/3): korupce alkoholismus, zhoršující se zdravotní stav  pokles počtu obyvatel dobré kontakty a image českých firem

24 ARABSKÉ STÁTY Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová24

25 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová25 Arabské státy (1/2): velký vliv na rozvoj světa (zdroje ropy) politická nestabilita a nejednotnost kolébka světového terorismu a fundamentalismu

26 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová26 Arabské státy (2/2): obrovské zdroje z prodeje ropy nevyčerpatelné možnosti pro dovozce gigantické projekty (Dubaj) investice do celého světa

27 JIŽNÍ AMERIKA Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová27

28 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová28 Jižní Amerika obrovské zdroje surovin antiamerikanismus zklamání z provedených „tržních reforem“ obrovské sociální rozdíly politický přesun „doleva“

29 JIHOVÝCHODNÍ ASIE Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová29

30 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová30 Jihovýchodní Asie 250 mil. pracujících dětí enormně nízké mzdy v některých státech rostoucí produkční schopnosti

31 AFRIKA Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová31

32 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová32 Afrika Subsaharská: začínající ekonomický rozvoj – suroviny Jihoafrická republika: - příliv investic - negativní vztah k bělochům - surovinové zdroje skupuje Čína

33 AUSTRÁLIE A NOVÝ ZÉLAND Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová33

34 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová34 Austrálie a Nový Zéland plně pod vlivem USA

35 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová35 SAMOSTUDIUM

36 36 Prof. Souček – Firma 21. století, kap. 4.2.7

37 Základní rozvojové tendence - současnost 37 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

38 superkonkurence nasycení trhů přezbrojování masový nástup asijských států na světové trhy – agresivní marketing zkracování vzdáleností – dopravní dostupnost informatizace 38 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

39 intelektualizace rozmanitost militantnost a terorismus genetizace nanotechnologie ekologizace vs. devastace 39 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

40 40 Prof. Souček a kol. – Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl I Základní zásady, kap. 6

41 Prognóza do roku 2025 41 zpracováno podle materiálu Director of National Intelligence www.dni.gov Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

42 Prognóza do roku 2025 (1/2) konec bipolárního ( → unipolárního) světa slábnoucí, ale technologicky a vojensky stále silné USA (antiamerikanismus) EU v silném ohrožení (dvě východiska) vznik asijských bloků 42 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

43 Prognóza do roku 2025 (2/2) nutnost nových nadnárodních institucí raketový vývoj vědy koncentrace bohatství a bídy krach tradičních oborů v Evropě Co z toho vyplývá pro náš podnik ??? 43 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

44 Nejvýznamnější nadnárodní problémy (1/2) zdravotnictví (AIDS, malárie, TBC) potraviny (růst poptávky do roku 2030 o 50 %) voda (nedostatek v 21 zemích) přírůstek obyvatelstva (do roku 2030 o 1,2 mld.) 44 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

45 Nejvýznamnější nadnárodní problémy (2/2) energetický přechod k novým zdrojům (do 2025) terorismus (růst radikálních směrů) riziko použití jaderných zbraní nízké Co z toho vyplývá pro náš podnik ??? 45 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

46 Čtyři základní scénáře: svět bez Západu krach BRICS říjnové překvapení politika již není lokální Co z toho vyplývá pro náš podnik ??? 46 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

47 Zásadní technologické směry (1/2) všudypřítomná výpočetní technika technologie pro čistou vodu akumulace energie biogerontechnologie čisté uhelné technologie 47 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

48 Zásadní technologické směry (2/2) technologie umocňující lidské fyzické schopnosti biopaliva obslužná robotika technologie zlepšující poznávací schopnosti člověka Co z toho vyplývá pro náš podnik ??? 48 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

49 49 Děkuji za pozornost!!! Mgr. Daniela Navrátilová


Stáhnout ppt "STRATEGICKÁ ANALÝZA VNĚJŠÍHO OKOLÍ FIRMY 2 Zpracovala: Navrátilová."

Podobné prezentace


Reklamy Google